خبرهای داغ:
دبیر ستاد مردمی اسکان زائران اربعین حسینی در همدان خبر داد
دبیر ستاد مردمی اسکان زائران اربعین حسینی در همدان گفت: برای خدمت‌رسانی بهتر 6 ایستگاه و یک ایستگاه مرکزی در شهر همدان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۷۶۳۰۳۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، صادق نظری امروز در جلسه ستاد هماهنگی با اشاره به حرکت عظیم و بی‌نظیر زائران حسینی در اربعین سال گذشته، اظهار داشت: شهر همدان محل عبور 14 استان به سمت کربلا است و پیش‌بینی می‌شود مراسم امسال باشکوه تر از سال‌های گذشته باشد، از این رو در هماهنگی‌هایی انجام شده تا این رویداد عظیم به شکل سازمان‌دهی شده و با آمادگی قبلی برگزار شود.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی مشکلاتی که سال گذشته در ارائه خدمات اسکان خدمت‌رسانی برای زائران وجود داشت،تصریح کرد: با حادثه غیر منتظره و غیر قابل پیش بینی که سال گذشته اتفاق افتاد خدمت‌رسانی مطلوبی به زائرین صورت نگرفت.

دبیر ستاد مردمی اسکان زائران اربعین حسینی در همدان ادامه داد: سال گذشته توانستیم به 2 هزار نفر از زائرین اسکان و به همین تعداد هم پذیرایی مختصری بدهیم.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر کاری می خواهد بماند باید توسط مردم از روی زمین برداشته شود و روی زمین نماند که با توجه به این امر اهمیت تشکیل ستاد مردمی نمایان می‌شود.

نظری با اشاره به مشکلاتی که سال گذشته برای زائران در مسیر برگشت اتفاق افتاد، افزود: مقدمات برای تشکیل ستاد مردمی اربعین با هدف خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی از سال گذشته پس از گرفتار شدن تعدادی از زائران حسینی در برف و باران امری ضروری بود بنابراین تصمیم به تشکیل ستاد مردمی گرفتیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 70 جلسه با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، معاون استاندار و برخی مسئولان برگزار شده است، افزود: خوشبختانه در این جلساتتمام مسئولین از طرح استقبال کردند و شکل‌گیری آن را کار اثرگذار و مبارکی عنوان کردند.

دبیر ستاد مردمی اسکان زائران اربعین حسینی در همدان عنوان کرد: این ستاد با جایگاه حقوقی و تعدادی از عوامل موثر و معتمد شهر و متشکل از کمیته مالی و برنامه‌ریزی، پشتیبانی، فرهنگی، روابط عمومی، امور شهرستان‌ها، امور روحانیت و طرح و برنامه است.

وی در ادامه به برنامه های این ستاد اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد سایت و اپلیکیشن برای خدمت‌رسانی بهتر به زائرین در ایستگاه‌هایی که ایجاد کرده ایم از دیگر برنامه های ستاد است.

نظری در خصوص ایستگاه های ایجاد شده خاطر نشان کرد: در این ستاد برای خدمت‌رسانی بهتر 6 ایستگاه و یک ایستگاه مرکزی ایجاد کرده ایم و برای 6 ایستگاه جلساتی با مسئولین داشتیم و سعی کردیم کنار هر ایستگاه یک مکان مسقف قرار دهیم تا چنانچه زائری قصد اقامت در شب را داشت مشکلی نداشته باشد.

وی ضمن بیان مکان 6 ایستگاه، زیر پل الغدیر را به عنوان ایستگاه اصلی معرفی کرد و ابراز داشت: ایستگاه الغدیر محوری است که همه از آنجا وارد می‌شوند و در این ایستگاه اشراف کامل و خدمت‌رسانی مطلوب صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد مردمی اسکان زائران اربعین حسینی در همدان خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های پیش‌بینی شده در 3 تیپ جانمایی شده‌اند که در تیپ یک موکب‌ها با وعده غذایی گرم، اسکان، نیروهای اورژانس، هلال احمر، پلیس راهور و امداد خودرو تعیین برنامه شده اند.

وی یادآور شد: در تیپ 2 غذای گرم، اسکان و سایر امکانات به غیر از خدمات اورژانسی و خودرویی آماده شده است.

نظری موکب‌های تیپ 3 را بخشی دیگری از موکب‌ها خواند که پذیرایی مختصر ارائه می‌دهند و گفت: اغلب موکب‌ها در کنار پمپ بنزین‌ها و ایستگاه‌های امدادی احداث می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های صلواتی ستاد در ایام اربعین حسینی در سطح استان، تصریح کرد: در کنار این ایستگاه‌ها مکان‌های خاصی را به مسئولین ایستگاه اعلام می‌کنیم و بعد از شناسایی حد توان و ظرفیت کمک‌های مردمی و سازمانی و دستگاه‌های مربوطه را تزریق می‌کنیم.

دبیر ستاد مردمی اسکان زائران اربعین حسینی در همدان اضافه کرد: امید هست بر اساس پیگیری‌های انجام شده و کارهای شکل گرفته یک پشتیبانی قوی از طریق سازمان‌هایی که می‌توانند این ستاد را پشتیبانی کنند، معرفی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایستگاه‌ها و فضاها در مسیر رفت و برگشت ایجاد شده با این وجود که در مسیر برگشت قوی‌تر عمل کنند و همه مسئولین همکاری کنند و امید است که با عنایت امام حسین (ع) کار زیباتر و بهتر به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات