رئیس انجمن اولیاء و مربیان مدرسه شهید رجایی فامنین عنوان کرد
رئیس انجمن اولیاء و مربیان مدرسه شهید رجایی فامنین گفت: 30 مهر به عنوان روزی پرحماسه در تاریخ انقلاب برای مردم همدان ثبت شد و نقطه عطفی در تاریخ مبارزات و فداکاری مردم همدان بود.
کد خبر: ۸۷۶۴۷۰۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فامنین، محمد قربانی نژاد با شاره به وگفت: موج عزت و ایستادگی مردم همدان در 30 مهر سال 57 اتفاق افتاد و این رویداد باعث حمایت حضرت امام خمینی(ره) در پاریس از تظاهرات کنندگان شد.

وی با بیان خاطراتی از آن زمان افزود: در این روز دانش آموزان با ایثار و فداکاری اقدامی حماسی انجام دادند که در تاریخ انقلاب به یادماندی شد.

عضو انجمن اولیاء و مربیان مدرسه، با اشاره به اتفاقات آن روز اظهار کرد: در آن روز پس از شنیدن خبر شایعه ای در باره هتک حرمت دانش آموزان دختر، از دبیرستان های پسرانه، به خیابان ها ریختند و از هر طرف به سمت خیابان شهدا حرکت می کردند و مردم در مسیر به آنها می پیوستند و با شعارهای بر علیه دولت ستمشاهی خشم و انزجار خود را اعلام می کردند. عوامل شاه به سمت مردم اسلحه کشیدند و از ساختمان های بلند مشرف بر خیابان شهدا به روی مردم آتش گشودند.

وی از شهادت چندین دانش آموز و مردم در تظاهرات، گفت: این درگیری ها باعث ایجاد اعتراض هایی در نقاط دیگر کشور شد. به طوری که در 13 آبان همان سال عده ی زیادی از دانش آموزان در تهران به خیابان ها ریختند و توسط مأموران شاه، به خاک و خون غلطیدند و 13 آبان به یاد شهدا، به نام روز دانش آموز در تاریخ ایران ثبت شد.

قربانی نژاد تصریح کرد: 30 مهر به عنوان روزی پرحماسه در تاریخ انقلاب برای مردم همدان ثبت شد و نقطه عطفی در تاریخ مبارزات و فداکاری مردم همدان بود.

بازنشسته نیروی انتظامی ادامه داد: یادآوری رشادت و شهامت مردم شهید پرور همدان یک وظیفه برای ماست تا اوج ایثار و همت مردم در عرصه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از جمله مقاومت در برابر بمباران های رژیم بعثی عراق در مناطق مختلف استان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت تاریخ انقلاب و شناخت نسل نو از وحدت و پایداری در استقلال کشور خاطر نشان کرد: تجلیل از شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم وظیفه همه مسئولینی است که با دانش آموزان در ارتباط هستند.

قربانی‌نژاد تصریح کرد: برگزاری با شکوه راهپیمایی روز 13 آبان نشانه ای از آگاهی دانش آموزان بر اهمیت ارزش های انقلاب است که با حضور اولیای دانش آموزان نیز پرشورتر از سال های قبل خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات