خبرهای داغ:
نماینده نظام صنفی کشاورزی همدان:

بحث الگوی مصرف به کارشناسی دقیق نیاز دارد

نماینده نظام صنفی کشاورزی همدان با بیان انکه بحث الگوی مصرف به کارشناسی دقیق نیاز دارد، گفت: در حال حاضر قیمت تضمینی که می‌خواهند اعلام کنند باید زمان کاشت قیمت را اعلام کنند تا کشاورز حق انتخاب داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۶۶۸۷۲
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا مسعودی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به محکومیت سبزی‌کاران حاشیه فرودگاه اظهار داشت: حدود 180 هکتار در حاشیه فرودگاه همدان و بلوار آیت‌الله نجفی سبزی‌کاری صورت می‌گیرد که شاید 75 تا 80 درصد از آب فاضلاب استفاده می‌کنند.

وی افزود: در خصوص سبزی‌کارانی که بنا به صلاحدید ادارهبهداشتو سازمان جهاد کشاورزی به دلیل استفاده از آب‌های فاضلاب دستگیر شدند و قوه قضاییه برای آنها حکم صادر کرد، نیاز است که بررسی بیشتری صورت گیرد چراکه تعدادی از افراد دستگیر شده دارای چاه و پروانه رسمی چاه هستند.

نماینده نظام صنفی کشاورزی همدان بیان داشت: در این موضوع چند نفر تخلف کرده‌اند اما متاسفانه تعداد بیشتری از کشاورزان به دادگستری معرفی شده‌اندو این موضوع باعث ایجاد معضل اجتماعی در سطح همدان شدهو بخش کشاورزی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

وی در این خصوص به عدم وجود دستورالعمل و بخشنامه از سوی سازمان امور مالیاتی و یا مراجع ذیربط برای پرداخت مالیات بخش کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت:از سوی سازمان اداره امور مالیاتسنوات تا قبل از سال 95 برایش مالیات علی الارس تعیین کرده و برای اموال اعضای هئیت مدیره هم اجرائیه صادر شده که نیاز به بازنگری دارد.

مسعودی با اشاره به اینکه نظام اقتصادی کشاورزی مبنی بر اقتصاد اسلامی نیست خاطرنشان کرد: نظام اقتصادی حاکمدر جامعه برگرفته از اقتصاد سرمایه داری لیبرالیستی از شرق تا غرب است.

وی با بیان انکه بحث الگوی مصرف به کارشناسی دقیق نیاز دارد، یادآور شد: در حال حاضر قیمت تضمینی که می‌خواهند اعلام کنند باید زمان کاشت قیمت را اعلام کنند تا کشاورز حق انتخاب داشته باشد تا چه محصولی را تولید کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات