خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

یزیدیان امروز بسیار شقی‌تر از قبل هستند

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز شاعران و مداحان باید جنگ با داعش، ویژگی مدافعان حرم و استکبار را برای مردم شرح دهند، گفت: نباید یزیدهای زمان را رها کرد چراکه یزیدیان امروز بسیار شقی‌تر از قبل هستند.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۴۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه استان همدان اظهار داشت: جوانان و مردم را به تقوای الهی توصیه می‌کنم چراکه راه نجات انسان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معیارهای عاشورا جنگ حق و باطل است، افزود: سالار شهیدان و یاران ایشان قربانی این میدان شدند ولی جنگ حق و باطل تمام نشده و هنوز ادامه دارد که معنای واقعی کل یوم العاشورا و کل الارض الکربلا است.

محمدی با بیان اینکه تشخیص و حمایت از حق اهمیت بالایی دارد، گفت: پس از امام حسین(ع) پرچم جبهه حق در دست حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بود و از سوی دیگر برای پرچم باطل نیز مشتری بسیاری وجود داشت.

وی با بیان اینکه اکثریت مردم حق را باطل و باطل را حق می‌بینند، تصریح کرد: 30 هزار لشگری که در کربلا حاضر شده بودند واقعا حق را از باطل نشناخته بودند و امروز نیز بدبختانه به شدت با این موضوع درگیر هستیم.

امام جمعه همدان با اعلام اینکه بسیاری می‌دانند حق چیست ولی آن را قبول ندارند، اظهار داشت: جنگ بین امام حسین(ع) با یزیدیان در یک نگاه جنگ حق و باطل بود ولی قهرمان این جنگ امام سجاد(ع) بوده است.

وی با اشاره به اینکه در دفاع از حق همگی مکلف بوده و باید حضور پیدا کنند، تصریح کرد: تمام هم و غم معاویه و یزید به دنبال این بودند نام رسول‌الله را پایین بیاورند ولی نتوانستند، کسانی که با حق کشتی گرفتند ذلیل شدند.

محمدی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در شرایط خفقان‌بار پس از عاشورا غوغا کردند، اظهار داشت: متاسفانه در زمینه امام‌شناسی ضعف داشته و باید در این زمینه تلاش‌های جدی شود.

وی با اشاره به اینکه امروز شاعران و مداحان باید جنگ با داعش، ویژگی مدافعان حرم و استکبار را برای مردم شرح دهند، گفت: نباید یزیدهای زمان را رها کرد چراکه یزیدیان امروز بسیار شقی‌تر از قبل هستند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه یکی از نظریه‌پردازان اسرائیلی اعلام کرده اگر دوباره جنگی بین حزب الله لبنان و اسرائیل شودف اسرائیل نابود است، گفت: کسانی که توان داشته باشند ولی در جبهه مقاومت حضور نداشته باشند روز قیامت حسرت می‌خورند.

وی با اشاره به اینکه استان نینوای عراق را داعش با کمک آمریکا، ترکیه، قطر، کویت و اسرائیل و عربستان اشغال کرده و فجایعی را به بار آورده بودند، گفت: ارتش و بسیج عراق موفق شدند بیش از هزار متر خاک نینوا را باز کرده و این نیروها پشت دروازه موصل بودند.

محمدی با بیان اینکه داعش روزهای گذشته بسیاری از مردم موصل را کشتند، اظهار داشت: اردوغان اعلام کرده در از بین بردن داعش به عراق کمک می‌کنیم ولی عراق اعلام کرده به آمریکا و ترکیه اجازه نداده و حال ترکیه به نام کمک به عراق می‌گوید موصل متعلق به ترکیه است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در قالب ائتلاف ضد داعش مردم عراق را بمباران می‌کنند، تصریح کرد: قطر و عربستان بیش از 60 هزار دستگاه تویوتا خریداری کرده و در اختیار داعش قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: کسانی که در همدان تمکن مالی دارند نسبت به کمک به جبهه‌های حق علیه باطل اقدام کرده و از این جبهه‌ها حمایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات