خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان رزن عنوان کرد

استحکام فعاليت‌هاي زيربنایی کشور از اهداف پدافند غیر عامل

فرماندار شهرستان رزن مهمترین اهداف پدافند غیر عامل را استحکام فعاليت‌هاي زيربنایی کشور و تامين نيازهاي حياتي عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۹۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، فتحعلی حسینی امروز در رزمایش پدافندغیر عامل در مدرسه شهید «موسوی» رزن ضمن تقدیر از زحمات بسیج و سپاه و بقیه گروه های امدادی برای برگزاری این مانور بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده کشور ایران را 44 حادثه مورد تهدید قرار داده که 17 مورد آن در استان ما نیز به چشم خورده است به همین دلیل ما وظیفه داریم تا آنها را پیش‌بینی و پیشگیری کنیم.

وی افزود: برگزاری این مانور ها به ما کمک می‌کند تا آمادگی پیدا کنیم و در حوادث غافلگیر نشده و به موقع و با تمام توان به مقابله با آن بپردازیم.

فرماندار شهرستان رزن مهمترین اهداف پدافند غیر عامل را استحکام فعاليت‌هاي زيربنایی کشور و تامين نيازهاي حياتي عنوان کرد و ابراز داشت: تسهيل اداره کشور در شرایط تهديد و بحران ناشي از تجاوز خصمانه و حفظ بنيه دفاعي با وجود حملات مخرب دشمن از دیگر اهداف این امر است.

وی ادامه داد: کاهش قابليت و توانايي سامانه‌هاي شناسايي، هدف‌يابي و دقت هدف‌گيري تسليحات آفندي دشمن، بالا بردن قابليت بقا، استمرار عمليات و فعاليت‌هاي حياتي و خدمات‌رساني مراکز حياتي، حساس و مهم نظامي و غير نظامي کشور در شرايط وقوع تهديد، بحران و جنگ و تقليل آسيب‌پذيري و کاهش خسارت و صدمات تاسيسات از دیگر اهداف پدافند غیرعامل است.

حسینی یادآور شد: همچنین از دیگر اهداف می‌توان به تجهيزات و نيروي انساني مراکز حياتي، حساس و مهم نظامي و غير نظامي کشور در برابر تهديدات و عمليات دشمن، سلب آزادي و ابتکار عمل از دشمن، صرفه جوئي در هزينه هاي تسليحاتي و نيروي انساني، فريب و تحميل هزينه بيشتر به دشمن و تقويت بازدارندگي، افزايش آستانه مقاومت مردم و نيروي خودي در برابر تهاجمات دشمن و حفظ تماميت ارضي، امنيت ملي و استقلال کشور اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات