عزم جدی برای مبارزه با بیکاری، عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی است

عشرت شایق با بیان اینکه رویکرد جدی مبارزه با بیکاری، عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی است افزود: اقتصاد مقاومتی تاکنون جنبه شعارگونه داشته و به هیچوجه پاسخگوی انتظارات واقعی جامعه نبوده است.
کد خبر: ۸۷۷۳۰۵۵
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳
عشرت شایق نماینده دوره هفتم مجلس و پژوهشگر اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  نگاهی واقع بینانه به اوضاع و احوال کشور و آمار و ارقام ارائه شده نشان دهنده این واقعیت است که مسئله بیکاری در کشور به یک موضوع فراگیر و سرنوشت ساز تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد جدی مبارزه با بیکاری، عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی است افزود: گسترش فقر، کاهش بکارگیری از توانمندی افراد، وابستگی به خارج،  از عواملی است که نشان می‌دهد اقتصاد مقاومتی تاکنون جنبه شعارگونه داشته است و با ابعاد عملیاتی فاصله زیادی دارد و اگر اقدام حداقلی انجام شده است به هیچوجه پاسخگوی انتظارات نبوده است.

شایق خاطر نشان کرد: یکی از دلایل مهم افزایش بیکاری، عدم باور به پتانسیل نهفته در نیروی انسانی و امکانات کشور از سوی برخی از مسئولان و تصمیم گیرندگان است. عده ای حل مشکلات اقتصادی کشور را در نگاه و تصمیم بیگانگان می بینند که بی نتیجه بودن این نوع تفکر روز به روز آشکارتر میشود.

وی افزود: ابتدا باید به این باور رسید که می شود حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را در این مقوله یافت که لازمه ی آن، تغییر نگاه از بیرون به داخل است چرا که در آن، توانمندیها و ابتکارات انسانها شکوفا و خلاقیت نهفته در افراد جامعه امکان بروز یافته و زمینه های مناسب و نوینی در تولید و خودکفایی کشور فراهم می‌شود.

شایق افزود: باید همه‌ مسئولان و دلسوزان کشور خود را موظف به اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی نمایند که از مصادیق عملی‌اش، ایجاد اشتغال بوده و رهبری معظم تاکید داشتند که پرداختن به مسئله اشتغال یکی از مهمترین گره گشاییها در کار مردم است.

وی اذعان داشت: باید در نظر داشت که پرداختن به مسئله اشتغال و فعالیت تولیدی، وظیفه ایی است که اصول متعددی از قانون اساسی «جمهوری اسلامی ایران» بر آن تاکید دارد و مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها آن را به مسئولین مربوطه گوشزد و راهبردهای عملی آن را مطرح فرموده اند.

این پژوهشگر اقتصادی در خاتمه گفت: بنابر این ضروریست که محور همه سیاست های کلان اجرایی کشور، موضوع ایجاد اشتغال در کشور باشد و جوان مستعد آماده به کار، فرصت تلاش و فعالیت را به دست بیاورد تا هم نیاز شخصی خود را برطرف کند و هم به پیشرفت و آبادانی کشور و رونق اقتصادی آن کمک کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار