خبرهای داغ:
معاون فرماندار کبودراهنگ عنوان کرد

ترویج کتاب‌خوانی لازمه توسعه فرهنگی کشور

معاون فرماندار کبودراهنگ گفت: برای توسعه فرهنگی کشور و افزایش فرهنگ عمومی در جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و انحرافات اجتماعی باید فرهنگ کتاب‌خوانی را ترویج داد.
کد خبر: ۸۷۷۴۹۷۵
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، عمرانعلی ذیغمی در جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان کبودراهنگ که با حضور معاون کتابخانه های عمومی همدان، بخشداران و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی از راه‌های اساسی نیل به توسعه فرهنگی است و باید این فرهنگ به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی منجر به رشد فرهنگی مردم جامعه خواهد شد، افزود: برای توسعه فرهنگی کشور و افزایش فرهنگ عمومی در جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و انحرافات اجتماعی باید فرهنگ کتاب‌خوانی را ترویج داد.

معاون فرماندار کبودراهنگ تصریح کرد: هفته کتاب و کتاب‌خوانی با توجه به پیاده‌روی اربعین زودتر از وقت موعود از تاریخ 16 تا 24 آبان ماه است.

*وجود 14 باب کتابخانه در کبودراهنگ

معاون کتابخانه عمومی استان همدان نیز دراین جلسه با اشاره به 12 باب کتابخانه نهادی و دو باب کتابخانه مشارکتی در شهرستان کبودراهنگ گفت: از این 14 باب کتابخانه 5 باب شهری و 9 باب روستایی بوده و در مجموع دارای 107 هزار و850 جلد کتاب است.

عرفانی مقدم با اشاره به کتابخانه عمومی روستای داق داق آباد بخش مرکزی کبودراهنگ که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید، افزود: این کتابخانه ازلحاظ ساخت و فضای داخلی درشرایط بسیارخوبی قرار دارد و دارای سالن اجتماعات برای برگزاری برنامه های فرهنگی است.

وی در ادامه عضویت رایگان در کتابخانه‌ها را از برنامه‌های شاخص این هفته دانست و عنوان کرد: 24 آبان ماه با توجه به حجم گسترده علاقمندان می توانند از طریق اینترنت پیش ثبت نام کنند و تا 27 آبان ماه مدارک را تحویل مسئولین کتابخانه دهند.

معاون کتابخانه عمومی استان همدان درخصوص طرح کتابخانه های عمومی محور اداره شهرستان گفت: این طرح برای دومین سال در استان برگزار می شود که فرمانداران و بخشداران با انجام یک روز در هفته کارهای روزمره خود را در محیط کتابخانه انجام می دهند.

وی اهدای کتاب را نیز از برنامه های این هفته دانست و گفت: در این طرح مردم کتاب های بلااستفاده خود را به کتابخانه ها تحویل می دهند که در این راستا بیش از 230 هزار نسخه کتاب در سطح استان جمع آوری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار