استاد صالحین بسیج رسانه گفت: رسانه ها چشم و چراغ ملت هستند، رسانه باید به عنوان معلم تربیتی عمل کند ولی متاسفانه اکنون رسانه جایگاه سخنگوی جناح ها را به خود گرفته و یکی از بداخلاقی های منصوب به رسانه این است که از جناح خود دفاع نموده و حزب مقابل خود را تخریب می نماید.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۰۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳

 به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد صالحین بسیج رسانه در افتتاحیه دومین دوره "طرح ولایت" اصحاب رسانه بیان داشت:در عصر جدید مهم ترین ابزار جنگ بین قدرت ها، رسانه است و قدرت های بزرگ نیز با رسانه در حال پیش برد اهداف خود هستند که آثار آن از سلاح و بمب اتم  نیز بیشتر است و این ساختار و زیر بنا در حال گسترش روز افزون بوده و در حال حاضر آرایش هایی که در مقابل ایران اسلامی قار گرفته که به صورت پیچیده، متکثر، کارآمد، فنی و پیشرفته است.


وی ادامه داد: جلسه ای جهت بررسی شبکه های فارسی زبان که علیه جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت بودند برگزار گردید در آن جلسه مطرح شد که موضوع بسیار پیچیده ای در حال رخ دادن است و نیمی از جامعه را به صورت پراکنده هدف قرار داده که اگر بخواهیم به صورت جزئی یکی از سلسله شبکه های غربی را نام ببریم، شبکه جم نمونه بارز ان است که در حال برنامه ریزی جهت توسعه زیر ساخت های لازم خود به 75 شبکه تخصصی وصل است و از پس  این توسعه بر می آید که به یک سری از نتیجه ها رسیده اند و هیچ امیدی جز گسترش شوی تبلیغاتی خود ندارند.


پناهیان ادامه داد: بحث نفوذ در رسانه ها را باید جدی گرفت، بررسی این موضوع یک امر حیاتی است.


پناهیان با اشاره به وصیت حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر عدم انحرف در رسانه ها گفت: بعید است که نهاد های امنیتی در کشور ما اهمیت رسانه را آن گونه که امام و رهبری توصیه نموده اند به عنوان فکر و اندیشه، معیار در نظر داشته باشند.

وی عنوان کرد: زحمت های بسیج رسانه که به صورت جهادی در  این موضوعات قابل تقدیر است و احتیاج به گسترش همه جانبه این فعالیت ها دارد،  بهترین نیروهای بسیجی در عرصه رسانه،بایستی توسط این سازمان به کار گرفته شود و هوشمندانه ترین فعالیت ها در عرصه رسانه طرح ریزی کنیم.


استاد بسیج رسانه ادامه داد: متاسفانه متفکرین کشور در رشته های فنی وارد می شوند و این وظیفه بسیج است تا با استعداد یابی و جذب افراد متخصص در حوزه های مختلف ایثارگرانه وارد عرصه رسانه شود.


وی افزود: سرمایه گذاری انسانی در رسانه بسیار امر مهمی است وتقاضای بنده این است که برای اهمیت رسانه  برنامه ریزی  شود و با گردآوری کارشناسان و نخبگان رسانه ای راهکار مناسب ارائه شودو بسیج می تواند این امر مهم را با پویش مردمی  عملی کند.

 

وی ادامه داد: همه نخبگان بایستی جذب رسانه شوند و رسانه است که می تواند بر همه اقشار و جوانب تاثیر گذار باشد و از مدرسه تا حوزه های علمیه و اقتصاد را تقویت و حتی اصلاح کند،هیچ موضوعی اولویت بر رسانه ندارد.


وی با اشاره به شخصیت والایی همچون شهید آوینی گفت: ایشان یک شخصت رسانه ای نمونه هستند، که شما حتی با دوره های آموزشی نیز نمی توانید افرادی شبیه به این شهید تربیت نمایید مگر اینکه دارای جوهره ی وجودی این شهید را داشته باشند، شهید آوینی   فردی بود دارای نگرش فیلسوفانه و تحلیل های عمیق و مستند های حرفه ای که در تاریخ رسانه بی نظیر می باشد.


پناهیان با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه گفت: رسانه ها همانند روحی حاکم بر اجزای بدن ، جامه را به هم پیوند می دهند و اجزای جامعه را به مسیر مورد نظر هدایت می کنند و به آن حیات می بخشند، همان گونه که حضرت امام فرمودند شهدا چشم و چراغ امت هستند، رسانه ها نیز چشم و چراغ ملت است، در این زمینه بایستی قوی ترین مدارس در سطح کشور مدارس رسانه ای باشد و اهالی رسانه نیزبایستی به سمت مطالعه بیشتر و با آگاهی عمیق بروند.


ایشان افزود: فرد رسانه ای قوی بر بخش های مختلف دین مسلط  و قدم به قدم با تاریخ اسلام پیش میرود و این موضوعاتی که مبنی بر اسلام غیر سیاسی مطرح می شود را به راحتی پاسخ می دهد.

ایشان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: مساله انتقاد نسبت به بیمه اربعین که اکنون مطرح است و عده ای فکر می کنند که انتقاد نسبت به آنها است، در اصل انتقاد از طرز تفکر است و طرز تفکر بیمه ای که بر جهان حاکم است،متاسفانه طرز تفکر خاصی در بین مسئولین رواج پیدا کرده است و نمی توانند جایگزینی برای آن پیدا نمایند تا مدیران اجرایی و کارشناسان همه در حال تبعیت نابخردانه از تفکر غربی هستند در صورتی که حمایت جدی از آسیب دیدگان صورت نگرفته است، اگر بخواهداین موضوع اجباری شود دارای اشکالت شرعی نیز خواهد داشت. چه کسی نظرآیت الله بهجت را نسبت به بیمه مطالعه کرده است و در پیاده سازی بیمه اسلامی تلاش کرده است؟! اگر مسئولین وقت مطالعه در این زمینه را نداشته، این وظیفه رسانه است که به عنوان مشاور وارد عمل شود و راهنمای خوبی برای مدیران جامعه باشند .


پناهیان ادامه داد: رسانه ها می توانند دیدگاه های مسئولین را تغییر دهند و اگر در سطوح مختلف جامعه  انتقاداتی تشکیل شده،  در برطرف کردن آن می توانند نقش به سزایی داشته باشند. اگر ضعفی در نقطه ای از کشور وجود دارد این اشتباه متوجه شما رسانه ها است، قدرت رسانه می تواند مجموعه ای را به صورت نمونه معرفی کند و یا ایرادی را آن قدر برجسته کرده که همه از آن فرار کنند.

استاد صالحین بسیج رسانه گفت: رسانه باید به عنوان معلم تربیتی عمل کند ولی متاسفانه اکنون رسانه جایگاه سخنگوی جناح ها را به خود گرفته، یکی از بداخلاقی های منصوب به رسانه این است که از جناح خود دفاع نموده و حزب مقابل خود را تخریب می نماید.

وی در پایان افزود: منشا تولید بسیاری از بی اخلاقی ها و فرار از معنویت ها در جامعه ما رسانه ها هستند به این دلیل که رسانه ها جناحی و غیر منسفانه عمل می کنند و همه جانبه نگری و مهربانانه عمل نمی کنند.


ارسال نظرات