خبرهای داغ:
مسئول امور فرهنگي و دینی وزارت نيرو:

بقاء دین و اعتقادات به برکت امر به معروف و نهی از منکر است

مسئول امور فرهنگي و دینی وزارت نيرو گفت: احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بر همه مسلمین واجب بوده و گاه بالاتر از نماز است چراکه اگر امروز دین و اعتقادات مردم مانده است همه به برکت امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۳۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی یزدان‌پرست در همایش یاران معروف صنعت آب و برق استان همدان اظهار داشت: خانواده بزرگ صنعت آب و برق مجموعه‌ای است که بهترین خدمات را به مردم ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه صنعت آب و برق افزود: تمام زیرساخت‌های کشور نیاز به این دو خدمت دارد که به دست توانمند خانواده صنعت آب و برق فراهم می‌شود و اگر آب و برق نباشد همه امور از قبیل کشاورزی، صنایع و... تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

مسئول امور فرهنگي و دینی وزارت نيرو با اشاره به بحث امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: احیای این فریضتین مهم بر همه مسلمین واجب بوده و گاه بالاتر از نماز است چراکه اگر امروز دین و اعتقادات مردم مانده است همه به برکت امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا ابراز داشت: اگر امروز امام حسین(ع) همه را به سوی خود جذب می‌کند و بعد از گذشت 1400 سال همچنان واقعه عاشورا ماندگار است به سبب هدف اصلی آن، امر به معروف و نهی از منکر است.

یزدان‌پرست با اشاره به ویژگی‌های افراد صالح عنوان کرد: در قرآن کریم ایمان به خدا و روز قیامت، امر به معروف، نهی از منکر و سرعت در انجام کارهای خیر به عنوان ویژگی‌های افراد صالح آمده است.

وی با بیان اینکه ما باید بیشتر زیبایی‌های دین را به مردم معرفی کنیم، ادامه داد: خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و رفتار اولیای الهی نیز در تمام عرصه‌ها از جمله روابط اجتماعی، سیاسی و... زیبا بود.

* خطبه فدکیه دنیایی از مفاهیم دینی و انسان‌ساز است

مسئول امور فرهنگي و دینی وزارت نيرو با اشاره به خطبه فدکیه حضرت فاطمه (س) گفت: خطبه فدکیه دنیایی از مفاهیم دینی و انسان‌ساز است.

وی با بیان اینکه در دنیا فردی مانند امام حسین(ع) در جهان بشریت در صفحه روزگار نیامده است و بعد از 1400 سال نیز جاذبه قوی حضرت سیدالشهدا(ع) بالا است و هیچ یک از پیغمبران و امامان نیز این جاذبه را ندارند.

یزدان‌پرست اظهار داشت: امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه اسلامی قیام کرد و همین امر باعث بقای ایشان شد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام عرصه‌ها جاری و ساری باشد، ابراز داشت: اسلام برای تمام مراحل زندگی انسان برنامه دارد که انسان را به سعادت می‌رساند.

مسئول امور فرهنگي و دینی وزارت نيرو با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی عنوان کرد: امروز ما در بخش نیروگاه، تولید، توزیع و ... خدمات فنی مهندسی را صادر می‌کنیم و در سدسازی حرف اول را در منطقه را می‌زنیم.

وی با بیان اینکه تمام دشمنان اسلام جمع شدند که بتوانند کشور را به زانو درآوردند اما نتوانستند، گفت: جرج بوش پدر می‌گوید یک بسیجی برای من از بمب اتم خطرناک‌تر است.

یزدان‌پرست با اشاره به اینکه خودکفایی، مقابله با دشمنان و تکیه بر توان داخلی همه برگرفته از دین اسلام است، یادآور شد: امام حسین(ع) می‌فرماید «باید دین شناس باشید»، بنابراین ما باید عالم به حلال و حرام باشیم یعنی بدانیم کجا تذکر دهیم و به حریم دیگران تجاوز نکنیم.

وی تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مهربان، صبور و خوشرو باشند با نرمی برخورد و با ظرافت سخن بگویند، مراقب نفس خود باشند، اهل انتقام‌گیری و غضب نباشند و فقط برای رضای خدا گام بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار