مسئول ستاد استقبال از زائران حسینی(ع) در همدان خبر داد

برپایی 9 موکب و ایستگاه صلواتی در شهرستان همدان

مسئول ستاد استقبال از زائران حسینی(ع) در همدان با بیان اینکه 9 موکب و ایستگاه صلواتی در شهر همدان دایر شده است، گفت: مردم این استان در کمک رسانی و پذیرایی از زائران خوب عمل کردند.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۷۸
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام عباس اسماعیلی در سخنرانی پیش از آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهر همدان بیان داشت: اربعین امام حسین (ع) از نشانه های شیعه است و سیدالشهدا (ع) تنها امامی است که برای ایشان آیین اربعین برگزار می شود.

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه در همدان بیان کرد: مراسم اربعین حسینی باید همانند روز عاشورا به صورت خودجوش و پرشور برگزار شود.

اسماعیلی گفت: استان همدان به واسطه قرار گرفتن در مسیر زائران حسینی(ع) همه ساله در ایام اربعین میزبان زائران در ورودی و خروجی شهرها است.

وی افزود: تمامی ایستگاه های صلواتی دایر شده در این استان توسط اهالی روستا و شهر حمایت و پشتیبانی می شود.

وی با بیان اینکه 9 موکب و ایستگاه صلواتی در شهر همدان دایر شده است، بیان کرد: این ایستگاه ها در جاده ملایر، جورقان، میدان فرودگاه به نام سردار همدانی نامگذاری شده، بوستان نماز، الغدیر، حسینیه کوئینی ها، حسینیه ابوالفضل(ع)شهر مریانج، 2 ایستگاه در نزدیکی پادگان شهید قهرمان قرار دارد.

مسئول ستاد استقبال از زائران حسینی در همدان یادآوری کرد: مردم این استان در کمک رسانی و پذیرایی از زائران خوب عمل کردند.

اسماعیلی اضافه کرد: چنانچه بروت هوا یا دیگر مسائل موجب توقف زائران در همدان شود به طور حتم اهالی این استان آنها را همانند سال گذشته در منازل شخصی اسکان می دهند.

وی اظهار کرد: ستاد مرکزی استقبال از زائران در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان قرار دارد و مردم می توانند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به این مجموعه یا ایستگاه های صلواتی نزدیک به محل سکونت تحویل بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار