فرزند شهید طهرانی‌مقدم:

پدرم می‌گفت فقط نگاه «ولایت‌فقیه» قابل قبول است

حسین طهرانی مقدم گفت: در جریانات سیاسی که در کشور پیش می‌آمد پدرم تاکید داشت که نظر امام خامنه‌ای را لحاظ کنیم. پدرم همیشه می‌گفت که هیچ‌ نگاه سیاسی به جز نگاه ولایت فقیه قابل قبول نیست.
کد خبر: ۸۷۷۶۱۹۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج، همزمان با سالروز شهادت عارفانه شهید دانشمند پارسا حسن طهرانی مقدم مراسم تجلیل از خانواده معزز این شهید در بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد.
در این مراسم حسین طهرانی مقدم فرزند شهید طهرانی مقدم به بیان خصوصیات و ویژگی‌های پدر شهید خود پرداخت و اظهار داشت: پدرم بر حضور در نماز جمعه اصرار داشت و آنرا به‌هیچ عنوان ترک نمی‌کرد. مادر بزرگم از زمان جنگ یک مؤسسه خیریه تأسیس کرده بود که 40 کودک یتیم را سرپرستی می‌کرد، همه افتخار پدرم در زندگی این بود که در این خیریه خدمت می‌کند. 

وی درباره شیوه تربیتی شهید طهرانی‌مقدم گفت: پدرم هیچ‌گاه ما را برای کاری مجبور نمی‌کرد. با اینکه نظامی بود؛ اما روحیه بسیار لطیفی داشت. برای خواندن نماز و انجام تکالیف شرعی فرزندانش را مجبور نمی‌کرد. همچنین در مسائل سیاسی هم همینطور بود و با دیدی تحلیلی به ما می‌گفت که چه راهی درست است. در جریانات سیاسی که در کشور پیش می‌آمد پدرم تاکید داشت که نظر امام خامنه‌ای را لحاظ کنیم. پدرم همیشه می‌گفت که هیچ‌ نگاه سیاسی به جز نگاه ولایت فقیه قابل قبول نیست.

این فرزند شهید با اشاره به سفرشان به لبنان و دیدار با «سید حسن نصرالله» ادامه داد: بعد از شهادت پدرم به لبنان سفر کردیم و وقتی خدمت سیدحسن نصرالله رفتیم. وی مفصل درباره خدمات پدر صحبت کرد. برای من عجیب بود که جوانان حزب‌الله و شیعه لبنان پدرم را بیشتر جوانان ایرانی می‌شناسند. پدرم در لبنان و ایران فضایی را ایجاد کرد که تا سال‌ها می‌تواند منشا خدمات بزرگی باشد. شهید طهرانی مقدم کینه ریشه‌داری نسبت به رژیم صهیونیستی داشت به حدی که وقتی از آن صحبت می‌کرد، عصبانی می‌شد.

طهرانی‌مقدم در پایان تصریح کرد: پدرم تاکید زیادی روی ورزش داشت. در زمان جنگ جام فوتبال میان نیروها برگزار می‌کرد و اصرار فراوان داشت که این روحیه ورزش باید تقویت شود تا در شرایط سخت مقاومت بالایی داشته باشیم. این روحیه تا زمان شهادت‌شان هم ادامه داشت که تشکیل تیم فوتبال پیشکسوتان از نمونه این اقدامات است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار