خبرهای داغ:
معاون رئیس جمهور خبر داد

افزایش بودجه حمل و نقل ریلی کشور به 3500 میلیارد تومان در سال 96

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه همه تلاش‌ها در برنامه ششم و از اولویت‌های سال 96 گسترش حمل و نقل ریلی است، گفت: برای سال 96 این میزان به 3 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۷۸۹۳۱۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، دکتر محمدباقر نوبخت امروز در بازدید از روند احداث خطوط ریلی غرب کشور در ایستگاه راه آهن ملایر اظهار داشت: کار زیرسازی و ریل گذاری طبق برنامه زمانبندی خوب پیش می رود که تا آخر امسال و ماه نخستین سال آینده انتظار بهره‌برداری داریم.

وی با بیان اینکه این قسمت نیز تا فیروزان یک بخش از کار انجام شده است، افزود: یک قطعه ای در این بخش وجود دارد که امید است با توجه به تعهدی که راه و شهرسازی داده آن نیز به موقع آماده شود.

معاون رئیس جمهور گفت: در خصوص راه آهن تهران - همدان - سنندج و هم از ملایر - فیروزان به کرمانشاه در بخش اول 172 درصد و در این قسمت نیز 175 درصد تخصیص مالی داشته‌ایم که امیدواریم دیگر هیچ عذری نباشد و با سرعت کار پیش برود.

وی افزود: برای مسیر تهران به همدان و سنندج حدود 143 میلیارد تومان و بخش ملایر 142 میلیارد تومان در قانون بودجه لحاظ شده بود که در مصوبه رئیس جمهور 149 میلیارد تومان توافق شد.

نوبخت ابراز داشت: در حال حاضر حدود 250 میلیارد تومان برای هر پروژه‌ در نظر گرفته شده تا با توجه به هماهنگی‌های انجام شده فراتر از آنچه که در بحث پیش‌بینی‌هایمان داریم، پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: این پروژه‌ها مراکز پنج استان را به شبکه سراسری و از شبکه سراسری به شبکه بین المللی وصل می‌کند که استان همدان و کرمانشاه جزو این استان‌ها هستند که بعد از آن سنندج نیز همین وضع را خواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: بخشی از این طرح برای ارومیه و رشت است و یک بخشی نیز برای بیرجند که کارهای آنها با سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همه تلاش‌ها در برنامه ششم و از اولویت‌های سال 96 گسترش حمل و نقل ریلی است، ادامه داد: در این راستا به‌جز اعتباراتی که در نظر گرفته شد، برای سال جاری در بخش راه آهن 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار داریم که برای سال 96 این میزان به 3 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

نوبخت تصریح کرد: 10 هزار میلیارد تومان دیگر برنامه‌ریزی شد که برای چهار اولویت بحث حمل و نقل ریلی، محیط زیست و آب و فاضلاب و سرمایه گذاری در این بخش‌ها است تا این زیربناها را آماده کنیم و این کارها با قوت به انجام برسد.

وی با بیان اینکه در بحث سفر رئیس جمهور نیز طرح ملایر به کرمانشاه و طرح تهران به همدان هر دو مورد توجه بود، ادامه داد: خوشبختانه در استان همدان از حدود 800 میلیارد تومان مصوبه سفر بالغ بر 600 میلیارد تومان پرداخت شد و بین 70 تا 75 درصد این پرداخت‌ها صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: همه تلاش‌ها بر این است که ما بتوانیم زیرساخت‌ها را به نحوی شایسته آماده کنیم برای تامین ریل‌ها بخش فنی هست که وزارت مسکن و شهرسازی پیگیر است و سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت پیگیری می کند.

وی افزود: با داشتن بزرگراه‌ها بیشتر از 120 کیلومتر نمی‌توانیم سرعت داشته باشیم اما راه آهن با توجه به ایمنی آن بیش از 160 کیلومتر سرعت دارد.

نوبخت با بیان اینکه همزمان برای خرید 2 هزار واگن نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: واگن‌ها به گونه ای خواهد بود که رفاه را برای مسافرین در شأن آنها فراهم خواهد شد و با سرعتی که دارد بسیاری راه‌ها کوتاه تر می شود.

وی افزود: امید است در مراحل بعد با برقی کردن بر کارایی آنها بیفزایم البته گام به گام با توجه به برنامه اعلام شده بخش بزرگ آن را تا پایان امسال انجام می دهیم و بخش باقی مانده نیز در ماه فروردین و یا اردیبهشت همه آنها قابل بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات