خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد

پایان یافتن شرک مهمترین پیامد ولادت پیامبر(ص)

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پایان یافتن شرک و حکومت شاهنشاهی مهمترین پیامد ولادت پیامبر(ص) است، گفت: ما به عنوان امت اسلامى در برابر نعمت بزرگ خلقت پیامبر(ص) قرار داریم و باید از این نعمت در راستای رشد و شکوفایی خود استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۷۹۳۱۸۳
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان امروز در مراسم جشن بزرگ میلاد که در مسجد جامع همدان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: تولد پیامبر(ص) یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین حوادث تاریخ بشریت است.

وی با اشاره به دخترکشی اعراب در زمان جاهلیت افزود: در بین اعراب اگر دختری متولد می‌شد برای آنها آغازمصیبت و بدبختی بود و تا او را زنده به گور نمی‌کردند به آرامش نمی‌رسیدند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نسل تمام پیامبران از پسر ادامه یافت، گفت: در بین پیامبران، فقط نسل حضرت محمد(ص) از دختر است و با این موضوع اسلام می‌خواهد بفهامند که رسم غلط دختر کشی باطل است.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند، بیان داشت: یک دسته از افراد کسانی هستند که زندگی برایشان عادی است و در زندگی فقط یک برگ تولد و یک برگ وفات شناسنامه را دارا هستند.

فاضلیان در خصوص گروه دوم انسان‌ها افزود: عده‌ای از افراد همچون ادیسون و بوعلی سینا در خود تحول ایجاد می‌کنند و به رشد و شکوفایی می‌رسند.

وی با بیان اینکه گروه سوم افرادی هستند که از ابتدای تولد آنها معجزاتی در عالم رخ می دهد، ابراز داشت: حضرت عیسی(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت محمد(ص) جزء این گروه هستند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: زمانی که حضرت موسی(ع) متولد شد خداوند متعال به مادرش وحی کرد که او را روی تخته‏‌ای بگذارد و به آب اندازد و او چنین کرد و خداوند، حضرت موسی (ع) را در حمایت فرعون که هزاران کودک را از ترس متولد شدن حضرت موسی (ع) کشته بود پرورش داد و این یکی از معجزات الهی است.

وی با اشاره به معجزه زمان ولادت حضرت عیسی(ع) اضافه کرد: حضرت عیسی(ع) بدون پدر متولد شد و در حالی که هنوز در گهواره بود با زبان فصیحی سخن گفت و از آینده خبر داد و این مساله معجزه ایشان در زمان نوزادی بود.

فاضلیان با بیان اینکه ولادت پیامبر(ص) همراه با معجزات و حوادثی است که نشان از رخداد و پیامدی بزرگی داشت، ابراز داشت: در هنگام ولادت پیامبر(ص) نشانه‌هاى کفر و شرک در نقاط مختلف عالم دچار اختلال شد.

وی با بیان اینکه در آن صبح، تخت همه پادشاهان وقت، سرنگون شده بود و همه پادشاهان گنگ و لال شدند، افزود: این موارد نشان از این بود که دوران ستم شاهی پایان یافت.

استاد حوزه و دانشگاه خاموش شدن آتشکده‌ فارس که هزار سال خاموش نشده بود را یکی دیگر معجزات زمان ولادت پیامبر(ص) عنوان کرد و بیان داشت: در آن روزعلم كاهنان از بین رفت و سِحر ساحران باطل شد تا نشان دهد با وجود پیامبر(ص) تمام سحرها از بین می رود

وی در بیان معجزات ولادت پیامبر(ص) افزود: در آن روز نورى از طرف حجاز ظاهر و در عالم منتشر شد تا اینكه به مشرق رسید، از وادى سماوه كه سال‌ها كسى آب در آن ندیده بودآب جارى شد، بت‌ها سرنگون شد، ایوان کسریشکست و 14 کنگره‌ آن سقوط کرد.

فاضلیان مهمترین پیامد حوداث ایجاده شده را نشان از پایان یافتن شرک و حکومت شاهنشاهی دانست و تصریح کرد: اگر در علت این حوادث بیندیشیم، می‌فهمیم که این رویدادها از نابود شدن دوران بت‌پرستی که در عالم رواج یافته بود بشارت می دهد زیرا هدف از آن ایجاد تکان و توجه در قلوب مردمی بود که در بت‌پرستی غرق شده بودند.

وی با بیان اینکه ابلیس به عنوان شیطان بزرگ در زمان ولادت پیامبر(ص)از ورود به آسمان‌های هفتگانه محروم شد، بیان داشت: ابلیس در آن روز در میان فرزندان خود فریاد زد که از اوّل شب تاکنون احوال آسمان و زمین را متغیّر می‌یابم چراکه حادثه عظیمی در زمین واقع شده است که از وقتی که عیسی(ع) به آسمان رفته، مثل آن واقع نشده است، به زمین بروید و تفحّص کنید که چه حادثه‌ای اتفاق افتاده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه فرزندان ابلیس از دانستن موضوع عاجز بودند، ادامه داد :خود ابلیس در زمین جولان کرد تا به حرم رسید و مشاهده کرد که ملائکه اطراف حرم را گرفته‌اند و چون خواست داخل شود ملائکه بانگ بر او زدند و مانع شدند.

وی اضافه کرد: ابلیس از جبرئیل سوال کرد که چه اتفاقی در زمین افتاده و جبرئیل پاسخ داد محمّد (ص)، بهترین پیغمبران، امشب، متولد شده است؛ او پرسید که آیا مرا در او بهره‌ای هست؟ گفت: نه، پرسید که آیا در امّت او بهره دارم؟ گفت: بلی، ابلیس گفت: راضی شدم.

فاضلیان با تاکید بر اینکه ابلیس هیچ گونه تصرف و راه نفوذی در پیامبر نمی تواند داشته باشد، افزود : با این وجود پیامبر(ص) همواره در روز 70 مرتبه «استغرالله ربی و اتوب الیه» ذکر می کرد.

وی با بیان اینکه شیطان می‌تواند در انسان‌ها و امت پیامبر (ص) نفوذ کند، یادآور شد: ما به عنوان امت اسلامى در برابر نعمت بزرگ خلقت پیامبر(ص) قرار داریم و باید از این نعمت در راستای رشد و شکوفایی خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار