خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در تیپ32 انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد

ولایت فقیه ضامن سلامت دستگاه‌ها از انحرافات

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در تیپ32 انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به دلایل سپردن حق حکومت به انبیا، ربانیون و احبار گفت: ولایت فقیه است که ضامن سلامت دستگاه های گوناگون از انحرافات است.
کد خبر: ۸۸۰۰۹۷۷
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام مسیح‌الله عبدی در جلسه تعمیق معنویت در جمع کارکنان تیپ انصارالحسین(ع)، با اشاره به روایات اسلامی، به تبیین کیفیت اقامه نماز توسط پیامبر اسلام(ص) پرداخت و اظهار داشت: ائمه اربعه اهل سنت هیچکدام عصر پیامبر(ص) را درک نکرده و هرگز ایشان را زیارت نکرده بودند اما امام علی(ع) همواره همنشین و مصاحب حضرت بوده بنابراین رفتار و احکام شیعه مطابق سنت صحیح پیامبر(ص) و امامت بعد از ایشان است.

وی با اشاره به چند روایت از صحابه پیامبر(ص) از کتب معتبر اهل سنت در زمینه کیفیت نماز پیامبر(ص) ابراز داشت: اعتقاد برخی علمای اهل تسنن و حتی برخی فرقه های آنان نظیر مالکی ها، در زمینه نماز پیامبر اسلام(ص) با اعتقاد تشیع قرابت و مطابقت دارد ولی بدعت هایی در نماز اهل سنت وارد شده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در تیپ32 انصارالحسین(ع) همدان در بخش دیگری از سخنان خود در بیان لزوم تشکیل حکومت در قرآن کریم به تشریح آیه 44 سوره مائده پرداخت و اظهار داشت: این آیه به روشنی تأکید می‌کند برای هدایت و نورانیت جامعه، مردم و جامع انبیا باید حکومت تشکیل دهند.

وی تصریح کرد: این آیه تکلیف بعد از انبیا را نیز روشن ساخته و تشکیل حکومت را بر دوش ربانیون می‌گذارد.

عبدی در بیان مفهوم کلمه ربانیون و احبار در این آیه افزود: ربّانی به کسی گفته می شود که در گام هایی که خداوند ترسیم کرده گام بگذارد و احبار علمایی هستند که بعد از ربانیون مسئولیت را بر عهده می‌گیرند.

وی در بین دلایل سپردن حق حکومت به انبیا، ربانیون و احبار در این آیه خاطرنشان کرد: یکی اینکه کتاب و قانون الهی نزد آنها به امانت گذاشته شده و دیگر اینکه آنهاگواه بر اعمال هستند و مرجعیت عالی فکری و سیاسی جامعه را بر عهده می‌گیرند که مصداق آن در عصرکنونی ومطابق قانون اساسی، ولایت فقیه است که ضامن سلامت دستگاه های گوناگون از انحرافات است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالحسین(ع) همچنین به بیان امکان وجود آسیب و اشکال در حکومت اسلامی مورد نظر آیه اشاره کرده و افزود: دو آسیب در این آیه متوجه حکومت اسلامی است، یکی ترس از اجرای قانون الهی به‌خاطر منافع خودی و حزبی و حفظ رضایتمندی مردم که همان تساهل و تسامح است و دیگری دنیاپرستی و مادی‌گرایی مدیران ارشد جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه و نقش آن در تثبیت حاکمیت دینی و ساختار نظام به سه زاویه حملات دشمن به این اصل مترقی قانون اساسی در چهار دهه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی نقد نقض و نفی کلی نظریه، دیگری هدف قرار دادن کارآمدی نظام ولایت فقیه و سوم هدف قرار دادن مصداق ولی‌فقیه از جمله این زوایا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار