خبرهای داغ:
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

پیش‌بینی 2 هزار میلیارد ریال مشوق صادراتی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیش‌بینی 2 هزار میلیارد ریال مشوق صادراتی برای محصولات دامی گفت: این امر در راستای تشویق تولیدکنندگان صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۸۰۳۶۸۱
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حسن رکنی در همایش بررسی مشکلات تولید کنندگان بخش دام و طیور شهرستان نهاوند با اشاره به سیاست‌هایی که طی چند سال اخیر در دستور وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به این امر شاهد شرایط خوبی در بخش تجارت حوزه کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی 2 هزار میلیارد ریال مشوق صادراتی برای محصولات دامی افزود: این امر در راستای تشویق تولیدکنندگان صورت گرفته است.

به منظور تشویق تولید کنندگان به صادرات امسال دو هزار میلیارد ریال برای مشوق های صادراتی پیش بینی شده است تا کارخانه ها بتوانند تولیدات خود را صادر کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش قیمت جهانی شیر گفت: در کشور شیر از تولیدکنندگان هر کیلو یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۲۵۰ تومان خریداری می‌شود اما زمانی که این شیر به دست مصرف‌کننده می‌رسد هر ۹۰۰ سی‌سی حدود ۲ هزار و ۶۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: این امر باعث می‌شود که مردم رغبتی برای خرید شیر نداشته باشند و این محصول را از سبد خرید خود کم و به مرور زمان حذف کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود ۲۶ هزار تن سرانه تولید مرغ کشور است در حالی که در دنیا ۱۸ هزار تن تولید مرغ داریم.

وی با بیان اینکه ایران توانایی صادر کردن ۵۷۰ هزار تن مرغ را دارد، گفت: در سال گذشته ۷۰ تا ۸۰ هزار تن صادرات مرغ را داشته‌ایم.

رکنی اظهار کرد: سالانه ۹۳۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می شود که در سال جاری در بحث صادرات مرغ و تخم‌مرغ به ترتیب ۵۰ و ۴۰ هزار تن صادرات داشته ایم.

وی در بحث تولید گوشت قرمز گفت: در کشور ۹۰۰ هزار تن مصرف گوشت قرمز داریم که از این مقدار ۸۲۰ تن در کشور تولید می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بحث مشکلات زنبورداران گفت: سال گذشته چندین هزار تن شکر توسط صندوق حمایت خریداری و در سراسر کشور توزیع شد و در خصوص سهمیه دادن مشکلی وجود ندارد اما این مهم در شهرستان پیگیری می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته صادرات یک هزار تن عسل را داشته ایم اما یکی از مسائلی که در بحث عسل به دنبال آن هستیم تولید انبوه ژل رویال از عسل توسط تولیدکنندگان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار