خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور:

دوقطبی‌سازی سیاسی یکی از مهم‌ترین خطرات تهدید ماندگاری انقلاب /علم، اقتصاد و توان دفاعی سه عنصر ماندگاری نظام

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه دوقطبی سازی یکی از خطراتی است که ماندگاری انقلاب را تهدید می‌کند، گفت: دو قطبی‌سازی سیاسی از بدترین و خطرناک ترین این دوقطبی‌ها است.
کد خبر: ۸۸۱۱۸۱۷
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر شعبانعلی رمضانیان در همایش «معلم و تمدن نوین اسلام» که به همت بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان در سالن اجتماعات سازمان دانش آموزی برگزار شد، اظهار داشت: معلمان به عنوان حافظان، مراقبان و نگهبانان فکری انقلاب هستند.

وی افزود: حافظ ، مراقب و نگهبان کسی است که مسئولیت حفظ و صیانت را بر عهده دارد و وقتی گردهم می‌آیند یا باید در رابطه با برنامه‌های پیش‌رو و هر آنچه که می‌خواهند انجام دهند، همکاران و دیگران را برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف خود همراه و همگام کنند و یا در خصوص برنامه‌ها و اقداماتی طراحی و برنامه‌ریزی شده دشمن شفاف‌سازی و آنها را تبیین کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور عنوان کرد: معلمان بسیجی با مفتخر بودن به دو ویژگی معلمی به عنوان حافظ و نگهبان فکرو اندیشه مردم و بسیجی بودن به عنوان اینکه یک قدم جلوتر از دیگرن حرکت می کنند، باید دیگران را نیز به حرکت درآورند.

وی با بیان اینکه معلمان باید با حرکت درآوردن دیگران جامعه را نیز به حرکت در آورند و از باورها، اعتقادات و نسل آینده حفاظت و صیانت کنند، تصریح کرد: به همین منظور باید معلمان از اهداف و برنامه‌های دشمن و ثمره تلاش آنها آگاه باشند تا بتوانند از انقلاب، اعتقادات و آرمان‌ها به بهترین نحو حفظ و صیانت کنند تا موجب ناکامی و عدم موفقیت دشمن شوند.

رمضانیان با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به عنوان امانت شهدا و امام شهدا از ناحیه دشمن مورد تهدید و خطر قرار گرفته است، ابراز داشت : ما میراث‌دار انقلاب هستیم که باید به سلامت آن را نگهداریم و به سلامت آن را به دست نسل بعد تحویل دهیم و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد.

وی در ادامه در شرح عوامل و خطراتی که امروز ماندگاری انقلاب اسلامی را تهدید می کند، اضافه کرد: انحراف در خط امام(ره) به عنوان یک از مهم‌ترین این عوامل است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور عنوان کرد: انحراف در خط امام(ره) یک از کلیدی‌ترین، اساسی‌ترین و جدی ترین مباحثی است که دشمن در دستور کار خود قرار داده و سعی بر این دارند که آن را عملیاتی کنند.

* دشمن به دنبال ایجاد نفوذ در تعلیم و تربیت

وی با تاکید بر اینکه خط و اندیشه سیاسی امام(ره) مبنای شکل‌گیری انقلاب بود، افزود: این خط و اندیشه امروز در معرض تحریف است و متاسفانه افرادی در داخل به دشمن کمک می کنند تا بتوانند بخش‌هایی از اندیشه سیاسی و خط امام(ره) را پنهان کنند و از معرض افکار عمومی دور نگهدارند و مردم آن را نبینند و به آن توجه نداشته باشند.

رمضانیان در همین رابطه به تاکیدات رهبری برای جلوگیری از تحریف و انحراف از خط و اندیشه امام(ره) اشاره کرد و بیان داشت : امام خامنه ای(مد ظله العالی) برای اولین بار در خرداد ماه سال 94 در حرم حضرت امام راحل به این مسئله پرداختند که دشمن در صدد است تا در مسیر و راه انقلاب انحراف به‌وجود آورد که اگر غفلت کنیم ودشمن بتواند موفق شود و در ریل انقلاب که امام(ره) امت به عنوان معمار انقلاب مشخص کرده انحراف به‌وجود آورد ملت ایران سیلی خواهند خورد و این یک خطر بزرگ است.

وی مسئله نفوذ را به عنوان یک دیگر از عواملی که ماندگاری انقلاب را به خطر می اندازد، نام برد و اظهار داشت: پروژه نفوذ یک پروژه جدی است که این نفوذ در حرکات، افراد، اجزاء، ساختارها و ... ایجاد می شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه دشمن در صدد است با استفاده از نفوذ در مراکز و گلوگاه‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها دخالت کند، افزود : دشمن به این فکر است که بتواند تصمیمات را به گونه ای پیش ببرد تا منافع او تامین شود.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت مهم‌ترین جایی است که دشمن علاقه‌مند به ایجاد نفوذ در آن است، تصریح کرد: در همین رابطه می‌توان به سند آموزش 2030 اشاره کرد که با مطالعه آن مشخص می شود که این سند با آن چیزی که باید در نظام اسلامی تعلیم و تربیت اسلامی اجرایی شود تا چه حد فاصله دارد و اهداف و برنامه آن کاملا مخالف تربیت اسلامی است.

رمضانیان تبعیت‌پذیری از دشمن را به عنوان یکی دیگر از خطرات ماندگاری انقلاب برشمرد و بیان داشت: دشمن در این رابطه بسیار تلاش می کند و دست‌هایی در داخل اصرار دارند که جامعه اسلامی را تابع نظام استکبار کنند و روح مقاومت و روحیه ایستادگی را از مردم بگیرند و در نتیجه مردم را به نقطه‌ای برسانند که در مقابل استکبار ایستادگی نکنیم و نسبت به آن واکنش نشن ندهیمبلکه از آن تبعیت کنیم.

وی اساس، اهداف و آرمان انقلاب را مبارزه با ظلم و ظالم معرفی کرد و گفت: اگر قرار نبود چنین اتفاقی بیافتد نیازی به انقلاب نداشتیم، ما با ایجاد انقلاب به دنبال جابه جایی قدرت نبودیم چراکه دست به دست کردن قدرت کمکی به جامعه نمی کند مگر اینکه جهت‌گیری‌ها تغییر کند، برنامه‌ها از جنس دیگری شود، خواسته‌های ملت ایران تامین و عدالت ایجاد شود.

* اگر روزی پول تعیین‌کننده رأی باشد آن روز فاتحه جامعه اسلامی را باید خواند

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور اضافه کرد: اگر قرار باشد بعد از 38 سال مردم را به این نتیجه برسانیم که نمی شود در مقابل استکبار ایستادگی کرد و باید با آن کنار آمد این همان خطر جدی است.

وی اشرافی‌گری را به عنوان یکی دیگر از عوامل تهدید ماندگاری انقلاب معرفی کرد و و در تعریف آن یادآور شد : اشرافی گری یعنی تقدس پیدا کردن مانورهای تجمل و به رخ کشیدن سرمایه سرمایه‌داران ، میدان دادن مجدد به کسانی که صاحبان زر و زور هستند، به میدان برگشتن، ارکان قدرت را در اختیار گرفتن و توجیه کردن اشرافی گری و ریخت و پاش که ماندگاری انقلاب را تهدید می‌کند.

رمضانیان فراهم کردن شرایط زندگی برای همگان را یکی از مسئولیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی از ابتدا به انتها دانست و اضافه کر: وجود یک طبقه برخوردار و یک جماعت نابرخوردار جزء آرمان‌ها و اهداف انقلاب نبوده، نیست و نخواهد بود ولی متاسفانه صاحبان این طرز فکر امیدوار می‌شوند که این طرز فکر به کشور برگردد.

وی در همین خصوص با بیان اینکه صرف هزینه‌های میلیاردی در انتخابات‌ها در مقاطع مختلف برای کسب حداکثر آراء یک خطر بزرگ اشرافی‌گری و عامل مهم در تهدید ماندگاری انقلاب است، افزود: در جمهوری اسلامی اگر روزی فرا رسد که پول تعیین کننده حاکم و رأی آورنده و پست و مسئولیت باشد آن روز فاتحه جامعه اسلامی باید خوانده شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی است، گفت: ولنگاری فرهنگی به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم در تهدید و خطر ماندگاری انقلاب است.

وی ادامه داد : باید بدانیم فرهنگ و تفکری که امت مسلمان باید داشته باشد چیست؟ آیا می‌شود دم از سربازی امام زمان(عج) و فراهم آوردن زمینه‌های ظهور بزنیم ولی نسبت به فرهنگ و عناصر و اجزای فرهنگ خودی و هجمه‌های فرهنگی به این فرهنگ بی‌تفاوت باشیم؟ آیا این امکان وجود دارد که از فرهنگ لیبرال سرمایه‌داری، عدالت به‌وجود بیاید؟

رمضانیان در توضیح ولنگاری فرهنگی اضافه کرد: ولنگاری فرهنگی یعنی اینکه فرهنگ را به حال خودش رها کنیم، تا در هر مسیری که انتخاب کرد به جلو حرکت کند که در این صورت یعنی انقلابمان را به امان خدا رها کرده ایم و آرزوها و آرمان‌های انقلاب را از یاد برده‌ایم.

* فرهنگ موتور محرک جامعه است

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با تاکید بر اینکه فرهنگ جامعه موتور محرک جامعه است، عنوان کرد: فرهنگ جامعه به آن ارزش و بها می‌دهد و باعث پیشرفت جامعه می شود بنابراین باید در مراقبت و حفظ و صیانت از آن تلاش کنیم تا با فرهنگ غرب و جامعه لیبرالیسمی جابجا نشود.

وی دوقطبی سازی را یکی دیگر از خطراتی که ماندگاری انقلاب را تهدید می کند، دانست و بیان داشت:از زمانی که پای انگلیسی‌های خبیث به جامعه ما باز شد این دوگانه‌سازی‌ها و به جان هم انداختن‌ها به عنوان یکی از حربه‌ها و هجمه‌های اصلی و استراتژیکی آنها در کشوربوده اس.

رمضانیان دو قطبی‌سازی سیاسی را از بدترین و خطرناک ترین این دوقطبی‌ها معرفی کرد و ابراز داشت: در دوقطبی‌های قومی و مذهبی حداقل این است که توجیهی برای این دو قطبی به میان می‌آورند ولی در دو قطبی سیاسی این حد لازم را هم ندارد.

وی اضافه کرد: دشمن به این نتیجه رسیده اگر بتواند در جامعه دو قطبی ایجاد کند، می‌تواند برنده شودو جامعه را در هم بشکند و جامعه را با اهداف خود همگام کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی از طرف دشمن را به عنوان یکی دیگر از خطرات ماندگاری انقلاب برشمرد و تصریح کرد: این امرو تلاش دشمن از قدیم الایام بوده ولی امروز صورت آن به حدی عوض شده که دشمن بسیار امیدوار شده است.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است مردم را از مسائل اصلی به سمت مسائل فرعی بکشاند و مسائل و برنامه‌‌های اصلی را برای ما کم اهمیت و بی‌اساس جلوه دهد تا افکار و اذهان با مسائل فرعی درگیر شود و انرژی جامعه را به سمت خودش بکشاند و بتواند ما را از مسائل اساسی و ریشه‌ای باز دارد تا نفهمیم امروز مسئله اساسی چیست؟ تا نتوانیم منابع و امکانات را به مسائل اصلی که روی زمین مانده تمرکز دهیم و این یکی دیگر از خطرات جدی ماندگاری انقلاب است.

رمضانیان بحث عناصر دولت را به عنوان یکی دیگر از عواملی که دشمن در تلاش است به واسطه آن به انقلاب ضربه بزند، برشمرد و اظهار داشت: هر نظام و جامعه‌ای برای ماندگاری نیاز به عناصری دارد چراکه خواه ناخواه هر موجودی یک مخالفی هم دارد و اگر بخواهد در مقابلش بایستد باید به یک سری عوامل و عناصری که به کمک آن می‌تواند نظام باقی بماند تکیه کند.

*دشمن به دنبال گسترش عافیت‌طلبی در جامعه

وی علم، اقتصاد و توان دفاعی و نظامی را به عنوان سه عنصر ماندگاری نظام برشمرد و بیان داشت: این سه عنصر مورد طمع دشمن است و متاسفانه به‌واسطه این عناصر در تلاش است که به انقلاب آسیب برساند و آن را سست کند تا بلکه بتواند از دست ما بگیرد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در بخش دیگر سخنان خود علت وجود این عوامل برای تهدید انقلاب را امید پیدا کردن دشمن در دو حوزه مهم دانست و تاکید کرد: دشمن می‌داند اگر در این دو حوزه توفیق پیدا کند، می‌تواند برنامه‌هایش را عملیاتی و اجرایی کند و اگر این دو اتفاق نیافتد بی توفیق خواهد ماند.

وی در شرح این دو حوزه افزود: دشمن به شدت امیداور است که مقوله معیشت مردم حل نشود و اقتصاد جامعه اسلامی راه به جایی نبرد و از عهده نیازهای خود برنیاید که با این وجود حتی اگر تمام قله‌ها را فتح کند این مردم کم می‌آورند و انقلاب را رها می‌کنند و در نتیجه به زمین زدن انقلاب دیگر کار سختی نخواهد بود.

رمضانیان با بیان اینکه این تحلیل دشمن دقیق و محاسبه شده است، افزود: به لطف خداوند متعال جامعه ما مملو از انسان‌های ایثارگر و از خود گذشتهاست که حاضر هستند همه چیزشان را فدا کنند تا به انقلاب آسیب نرسد ولی دشمن می‌داند اگر مقوله نابسامانی اقتصاد و معیشت مردم عمومیت پیدا کند در انتخابات می تواند روی این بستر وارد شود و رأی اکثریت را به سمتی که خودش می‌خواهد سوق دهد.

وی در خصوص دومین حوزه که دشمن به واسطه آن برای ضربه زدن به انقلاب امیدوار شده است، عنوان کرد: دشمن در تلاش است عافیت‌طلبی در جامعه گسترش یابد و این عافیت‌طلبی و حل نشدن معیشت اقتصاد را به عنوان دو گلوگاه برای براندازی و منحل کردن انقلاب شناسایی کرده است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور خطاب به جامعه فرهنگی یادآور شد: ما به عنوان حافظان و مراقبان این انقلاب باید همچنان برپا بایستیم و در وسط میدان بمانیم احساس مسئولیت کنیم، از عافیت طلب پرهیز کنیم و نسبت به مسائل و مشکلات اصلی بی تفاوت نباشیم و از همه مهم‌تر باید دیگران را نیز برپا نگهداریم و آنها را ترغیب و تشویق و توجیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی، موقعیت حساس کنونی کشور را در بطن جامعه تبیین و جریان سازی کنیم و جامعه را زنده نگهداریم تا دشمن نتواند کاری از پیش ببرد و همچنان ناکام بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات