وی افزود: وزیر راه و شهرسازی دستوری مبنی بر تقویت و سریعالسیر شدن قطار تهران_ساری که ایستگاه قائمشهر نیز شامل آن میشود، صادر کرده است که با توجه به اینکه مدیرعامل راه آهن کشور نیز این مسئله را تأیید کرده و احتمالا نامه اجرایی آن به دست گران پاشا رسیده است، از شهردار، شورای شهرو آقای گران پاشا انتظار داریم در بحث تسریع ناوگان حمل و نقل و جابهجایی مسافران با قطار سریع السیر اقدام کنند.
این مسؤول با بیان اینکه امروزه در دنیا مسیر ریلی که از شهر عبور کند امتیازی برای آن منطقه محسوب میشود، اظهار کرد: نسبت به عبور قطار در داخل بافت شهری در قائمشهر و در کل مازندران نگاه مثبتی وجود ندارد.
ادیانی افزود: درکلانشهرهای دنیا اجازه جابهجایی به راهآهن داده نمیشود زیرا راهآهن مثل جادهای است که عبور و مرور را تسهیل میکند، بنابراین انتظار میرود مسؤولان مربوطه با حل کردن مشکلات این حوزه از قبیل بهداشت صوتی و کم کردن آلودگیهای آن این خط را در قائمشهر نیز به یک امتیاز تبدیل کنند.
وی خاطرنشان کرد: این کار علاوه بر کاهش آلودگی صوتی الزامات دیگری نیز از قبیل زیباسازی دو طرف فضای ریلی را میطلبد که برای همکاری در این بخش و همه اموری که منجر به رفاه مردم شود اعلام آمادگی کرده در جایی که نیاز به تشکیل جلسه، دادن تمهیدات، ایجاد مقدمات و اخذ اعتبارات است همکاری لازم را به عمل خواهیم آورد.
نایبرئیس کمیسیون انرژی مجلس ضمن ابراز گلهمندی از ظاهر نازیبای مبادی ورودی و خروجی شهرهای کشور اظهار کرد: در مجلس تلاش کردیم بندی را جهت الزام وزیر راه و شهرسازی مبنی بر زیباسازی ورودی و خروجی شهرها به تصویب برسانیم که این امر محقق نشد ولی از پیگیری این کار منصرف نشدیم.
ادیانی در پایان گفت: شهرداری کاری طولانی برای از بین بردن چهره و بوی کهنگی از سطح شهر دارد و این کار مستلزم هزینه زیادی نیست بلکه بخش عمده آن به اراده، برنامهریزی، تدبیر، پشتکار و پیگیری مسؤولان بستگی دارد و امیدواریم هرچه زودتر شاهد افتتاح این زیرگذر مهم در شهرستان باشیم.