خبرهای داغ:
رئیس کارگروه اجتماعی مجمع بسیج شهرستان همدان مطرح کرد

راه‌اندازی هیأت اندیشه‌ورز از راهکارهای تحقق طرح«پیشگیری و کاهش ارتکاب جرایم اخلاقی»

رئیس کارگروه اجتماعی مجمع بسیج شهرستان همدان با اشاره به طرح «پیشگیری و کاهش ارتکاب جرایم اخلاقی» و تصویب آن در مجمع بسیج شهرستان همدان گفت: تشکیل و راه‌اندازی هیأت اندیشه‌ورز از راهکارهای تحقق طرح است.
کد خبر: ۸۸۲۴۷۷۶
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

مسعود قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص راهکارهای تهاجم فرهنگی دشمن در بین جوانان افزود : دشمنان سعی می کنند جوانان مؤمن را از پایبندی‌های متعصبانه به ایمان که همان عواملی است که یک تمدن را نگاه می دارد منصرف کند و این همان کاری که در اندلس در قرن های گذشته کردند و جوانان را در عالم ، به فساد و شهوت رانی و میگساری مشغول کردند.

وی با اشاره به طرح «پیشگیری و کاهش ارتکاب جرایم اخلاقی» و تصویب آن در مجمع بسیج شهرستان افزود: تشکیل و راه‌اندازی هیأت اندیشه‌ورز از راهکارهای تحقق طرح است.

رئیس کارگروه اجتماعی مجمع بسیج شهرستان همدان بیان داشت: در رابطه با اجرای موضوع طرح در کارگروه اجتماعی مجمع بسیج همدان این مهم با استفاده از ظرفیت بدنه کارشناسی و اساتید دانشگاهی به منظور هماهنگی و پیگیری و ارزیابی اجرای طرح میسر است.

وی پیشگیری از وقوع جرایم اخلاقی را به عنوان یکی دیگر از راهکارهای تحقق طرح معرفی کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی طبق سرفصل های پیوستی در دانشگاه ها و دبیرستان‌های پسرانه و دخترانه در سطح شهرستان برای دانشجویان و دانش آموزان و والدین آنها، برگزاری کارگاه آموزشی برای معلمین پرورشی و مدیران به منظور فراگیری مدیریت پیشگیری از جرائم اخلاقی از جمله برننمه‌هایی است که در این راستا پیش بینی شده است.

قهرمانی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی طبق سرفصل های پیوستی برای بسیجیان برادر و خواهر در سطح شهرستان و همچنین برگزاری کلاس آموزشی و توجیهی برای ضابطین و آمرین به معروف و ناهیان از منکر به منظور فراگیری مدیریت پیشگیری از جرائم اخلاقی در سطح شهرستان در این خصوص درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مدت اجرای این طرح بعد از تصویب و انجام هماهنگی های لازم یک ساله است، عنوان کرد: بر اساس طرح معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان، اداره کل آموزش و پرورش شهرستان همدان، حوزه های مقاومت بسیج همدان، سازمان بسیج فرهنگیان، سازمان بسیج دانشجویی، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان و همچنین معاونت اجتماعی فرمانداری همدان سازمان های ذیربط در اجرای طرح هستند و باید همکاری لازم را داشته باشند تا طرح با موفقیت اجرا شود.

رئیس کارگروه اجتماعی مجمع بسیج شهرستان همدان ضمن تبیین سرفصل های آموزشی طرح، کارگروه اجتماعی مجمع بسیج همدان را مسئول اجرا معرفی کرد و یادآور شد: ارزیابی و گزارش‌دهی توسط هیأت اندیشه ورز تشکیل شده به منظور اجرای این طرح صورت گرفته و گزارشات و مستندات لازم به مبادی ذیربط ارسال می‌شود.

وی در خصوص پیامدها و نتایج مورد انتظار از اجرای طرح افزود: انتظار می‌رود در پایان اجرای این طرح مخاطبین با فراگیری سرفصل‌های آموزشی تا حدود زیادی از ارتکاب جرائم اخلاقی اجتناب کرده و مسئولین ذیصلاح نیز با فراگیری مدیریت پیشگیری از جرائم اخلاقی در امر کاهش نرخ این دست جرائم اقدامات مناسب و چشمگیری داشته باشند .

قهرمانی افزایش محسوس ضریب احساس امنیت اخلاقی و اجتماعی در سطح استان و کاهش تنش و تهدیدات حاصل از مفاسد اخلاقی را از دیگر پیامدهای اجرای طرح دانست و یادآور شد: انتظار می رود مجرمین جرائم اخلاقی به خصوص مجرمین موضوع ماده 637 قانون تعزیرات مصوب 1375 بعد از برگزاری کلاس‌های آموزشی اصلاح و به چرخه هنجارهای اجتماعی باز گردند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات