مردم استان زنجان در مسئولیت پذیری و تمدن و فرهنگ همواره پیشگام بوده اند
علی کاظمی افزود: دستیابی به رتبه نخست در حوزه عفاف و حجاب ناشی از اعتقادات و باورهای جامعه هدف و کارکنان فعال در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است.
وی تعداد خانواده ها و گروه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را بالغ بر 50 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت اعضای تحت پوشش این بنیاد در استان، خانواده 3 هزار شهید، 7 هزار جانباز و خانواده های ایثارگران را شامل می شود و تمامی پرسنل بنیاد در راستای خدمت رسانی به گروه هدف در 6 شهرستان و مراکز فرهنگی و سایر حوزه ها فعالیت می کنند.
مدیرکل بنیاد شهید تصریح کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیش از 370 نوع خدمت برگرفته از وظایف 20 وزارتخانه با همت پرسنل این مجموعه ارائه می شود.
کاظمی با اشاره به کسب موفقیت های استان در حوزه ها و شاخص های عمومی، اذعان کرد: مردم استان زنجان، انقلابی و ولایت مدار هستند و در مسئولیت پذیری و تمدن و فرهنگ همواره پیشگام بوده اند که برگزاری مراسم وداع پر شکوه با یار امام، شهدای آتشنشان و مدافعین حریم اهل بیت و شهید استاد شهریاری، موید این مدعا است.
این مقام مسئول همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اظهار کرد: شورایعالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان با حضور 17 عضو تشکیل می شود و دو نماینده مجلس نیز از اعضای این شورا هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران به تولید محتوا از زندگی شهیدان استان اشاره کرد و گفت: وصیتنامه شهدا، نقشه راه زندگی ما برای رسیدن به اهداف والا می باشد و باید از هر فرصتی برای تبیین این موضوعات در سطح استان و کشور استفاده کرد.
وی همچنین به دیدارهای چهره به چهره مقامات و مسئولین استان با خانواده های شهدا و ایثارگران، وجود 36 بانوی شهید و 66 بانوی جانباز و استفاده از حضورشان در برنامه های اجرایی و مناسبت ها اشاره کرد و افزود: این اقدامات در راستای ترویج فرهنگ و پیام شهدا و صیانت از عفاف و حجاب انجام می گیرد.
کاظمی افزود: 400 یادواره شهیدان به همت بسیج ادارات مختلف در استان در راستای ایمن سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا شده و هیات هایی برای انتقال پیام شهدا در سطوح مختلف جامعه، اقداماتی را انجام داده اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تصریح کرد: جهت استفاده از مکانیزم های اداری، مرکزی با عنوان «هاتف» برای هدایت ارباب رجوع در این نهاد ایجاد شده است.