خبرهای داغ:
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور:

برخی سعی در کمرنگ نشان دادن بعد دینی دانشگاه دارند

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: برخی افراد سعی در کمرنگ و ضعیف نشان دادن بعد دینی دانشگاه دارند.
کد خبر: ۸۸۲۷۱۱۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمد محمدیان امروز در آئین تکریم و تودیع دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی جزء 10 دانشگاه برتر کشور در میان دانشگاه‌های کشور است، اظهار داشت: همواره اخبار منتشر شده این دانشگاه در فضای علمی و پژوهشی جزو اخبار امیدوارکننده و نشاط آور است که انسان احساس می‌کند در این دانشگاه حرکت خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی در فضای علمی کشور یکی از قله‌های علمی محسوب می شود، افزود: خلأهای علمی کشور ما توسط دانشمندانی که در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند با تربیت دانشجویان خوب پر می شود.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه بوعلی از نشاط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بالایی برخوردار هستند، گفت: پس از ارزیابی‌های انجام شده شاهد این بودیم که دانشگاه‌های همدان جزء بهترین دانشگاه‌ها در بخش نهاد رهبری بودند و هستند وع موم مسئولین دفاتر نهاد این دانشگاه موجب سربلندی مجموعه بودند.

وی با اشاره به فعالیت‌های حجت الاسلام رستمی در دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی ابراز داشت: ایشان همیشه به واسطه اخلاق، رفتار، مدیریت، تواضع و نوع تعاملی که داشت بر اساس گزارش‌ها و ارزیابی‌های به عمل آمده به خوبی از عهده کار برآمدند و توانستند خلأها را پر کرده و موجب افتخار شوند.

محمدیان با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام رستمی به عنوان مسئول دفتر نهاد مقاممعظم رهبری در دانشگاه شریف افزود: دانشگاه شریف به دلیل حضور نخبگان، دانشگاه ویژه ای است و بیش از 90 درصد بنیان نخبگان در این دانشگاه با استعدادهای بالا حضور دارند و چون این دانشگاه از مهم ترین قله های علمی کشور است ما نیاز به وجود فردی که بتواند با این نخبگان ارتباط بهتری ایجاد کند، داشتیم تا از این فرصت استثنایی که در دانشگاه هست استفاده کنیم و پس از بررسی ها بهترین گزینه حجت الاسلام رستمی بود.

وی با اشاره به گله‌مندی‌های رئیس دانشگاه بوعلی در خصوص انتقال حجت الاسلام رستمی عنوان کرد: با حسن برخورد و حسن نیت و خلوصی که در مسئولین دفاتر وجود دارد، در بیش از 90 درصد جابجایی افراد با گله‌مندی رئیس و مسئولین دانشگاه‌ها مواجه هستیم و این نشان می دهد که در اغلب موارد ارتباطشان، ارتباط خوب و موثر بوده و برای بحث‌های اداری، ارتباط قلبی و صمیمیت و محبت ایجاد شده است.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با معرفی حجت الاسلام علی‌محمد عباسی به عنوان مسئول جدید در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی عنوان کرد: اولین مسئولیت ایشان در دانشگاه گنبدکاوس بود که دانشگاه حساسی است که در آن دانشگاه بسیار خوب درخشید و سپس در دانشگاه خلیج فارس بوشهر حضور یافتند و با وجود مشکلاتی که در آن دانشگاه داشتیم به خوبی توانست ایفای نقش کند و آنها را برطرف سازد.

وی حجت الاسلام عباسی را روحانی فاضل، باسواد، با اخلاق، با مدیریت بالا و اهل تعامل دانست و ابراز داشت: امیداواریم ایشان منشاء آثار و برکات در دانشگاه بوعلی باشد.

محمدیان در ادامه سخنان خود با ابراز گله‌مندی از اینکه دانشگاه‌های کشور به عنوان یکی از واقعیت‌های مهم کشور در نظام آنچنان که باید و شاید و لازم است در بین مردم شناخته شود، شناخته نشده است، گفت: گاهی با سیاه نمایی‌هایی که به دلیل عدم آشنایی با محیط دانشگاه ایجاد می شود، باعث شده در بین همه افراد به خصوص قشر متدین و دغدغه‌مند اولویت‌های موجود در دانشگاه به درستی بیان نشود و تحلیل درستی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اصل دانشگاه به چند صدایی بودن است، تصریح کرد: دانشگاه به اقتضای وجود قشر جوان و شرایطی که نظام برای آزاداندیشی، نواندیشی، تضارب آرا و اندیشه‌ها در دانشگاه‌ها ایجاد کرده نمی‌تواند تک صدا باشد و در آن تردیدی نیست.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه حسن دانشگاه در این است که دانشجو بتواند نظر و عقاید خود را در این محیط آزادانه بیان کند، افزود: حتی اگر به آن نظر انتقاد هم شود اما همین که جوانی جرات می کند در دانشگاه با آزادی حرف خود را بزند و دغدغه نظام را داشته باشد و احساس مسئولیت نسبت به کشور و آینده آن داشته و احساس بی تفاوتی نداشته باشد ارزش بسیاری دارد که جزء دستاوردها و افتخارات انقلاب اسلامی است.

* دانشگاه مرکز دینی است

وی با اشاره به مطالعات و بررسی‌های انجام شده شاخص مذهبی بودن در دانشگاه‌ها را بالاتر از مکان‌های دیگر دانست و عنوان کرد: مراسم معنوی، توجه به آخرت، معنویت، معارف دینی و توجه به خدا در دانشگاه‌ها بیشتر است و بعد از چند حرم شریف و بزرگ در کشور بزرگترین مراسم های باشکوه نماز جماعت در دانشگاه‌ها برگزار می شود.

محمدیان با بیان اینکه برخی با نگاه بدبینانه، حضور دانشجویان در صفوف نماز را برای ریا و خودنمایی معرفی می کنند، تصریح کرد: چنین صحبت هایی به دور از انصاف است.

وی با بیان اینکه فضای دینی در دانشگاه فضای بسیار پیشرفته‌ای است، ادامه داد: با این وجود با قله‌ها بسیار فاصله داریم و ما نباید به این وضع راضی باشیم.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: وجود دلبستگی دینی عمیق و آگاهانه در میان اساتید و دانشجویان در قبل از انقلاب نسبت به بعد از پیروزی انقلاب بسیار بیشتر و چشمگیر و همراه با افزایش بصیرت و آگاهی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته در سیمای دانشجویی ما 22 هزار نفر را معرفی کردیم که امسال این رقم حدود 90 هزار است و 90 درصد دانشجویان اظهار می کنند که با توکل با خداوند به فعالیت می پردازند و 75 درصد مطالعات نشان می دهد که دانشجویان اهل نماز هستند.

محمدیان با بیان اینکه برخی افراد سعی در کمرنگ و ضعیف نشان دادن بعد دینی دانشگاه دارند، افزود: بعد دینی دانشگاه از 2 سال بعد از انقلاب هموراه پایگاه انقلاب بوده و بیشترین حمایت از انقلاب را دانشجویان دارند و در زمان جنگ بیشترین نقش را ایفا کردند و افتخاراتی را به ارمغان آوردند و سنگ تمام گذاشتند.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها و عقب‌ماندگی‌ها دانشگاهیان و دانشمندان در جهان بسیار خوب درخشیدند، یادآور شد: در سال‌های اخیر به واسطه دانشگاهیان در رشته‌های مهم و حساس علاوه بر هسته‌ای در دیگر علوم همچون علوم هسته‌ای هوافضا، نانوبیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین جزو کشورهای هفتم، دهم و دوازدهم جهان هستیم.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: ممکن است در دانشگاه عده‌ای بخواهند از فضای دانشگاه سو استفاده کنند و دیدگاه متفاوتی داشته باشند ولی اصل دانشگاه متعلق به انقلاب است بلکه یکی از اساس‌های این انقلاب دانشگاه است.

وی عنوان کرد: افرادی که دیدگاه متفاوت دارند تا زمانی که در چهارچوب بگنجند و با ضوابط سازگار باشند به آنها فکر میکنیم و باید در دانشگاه زمینه بدهیم تا حرف هایشان را بزنند مگر اینکه از چهار چوب خارج شوند.

محمدیان با بیان اینکه برخی از افراد می‌خواهند از تربیون‌های که در دانشگاه وجود دارند سوء استفاده کنند، افزود: اولین وظیفه ما در مقابل آنها وظیفه تربیتی است و در مرحله بعد وظایف مدیریتی که نباید امکانات را در اختیار افرادی قرار داد که بخواهند سواستفاده کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه خود را وفادار به انقلاب اسلامی می داند، خاطر نشان کرد: دانشگاه مرکز دینی است.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه بسیاری از اساتید و دانشجویان با وضو به محل دانشگاه وارد می شوند و ان را محل عبادت می دانند، یادآور شد: ما وظیفه داریم این فضا را به درستی در جامعه منعکس کنیم که دانشگاهیان در این مکان جهاد می کنند و برای سربلندی کشور و نظام در تلاش هستند و افتخار افرینی می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار