بازار تبریز برای میزبانی از گردشگران، نیاز به بازنگری دارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، رضا خلیلی با تاکید بر مشارکت و حمایت مردم از برنامههای تبریز 2018 افزود: باید به تواناییها و استعدادهای خود ایمان داشته باشیم.
وی ادامه داد: زمانی که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد، مسئولان بر این باور بودند که تبریز میتواند در حوزه گردشگری توسعه یابد و این امر فقط با مشارکت خود مردم محقق میشود.
خلیلی با بیان اینکه جایگاه آذربایجانشرقی از لحاظ تاریخی و فرهنگی بالاست اظهار داشت: این استان چندین اثر ثبت شده جهانی و صدها جاذبهها در خود جای دادهاست که میتواند در جذب گردشگر و رونق گردشگری گامهای موثری را بردارد.
وی همچنین بازار سرپوشیده تبریز را از جاذبههای بینظیر تبریز دانست و افزود: حتی در ایام تعطیل و نوروز مغازههای بزرگترین بازار سرپوشیده جهان باید پذیرای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی باشد. علاوه بر معماری شاخص بازار تبریز، حضور مردم و جریان فعالیت کسب و کار جذابیتی خاص برای گردشگران دارد و در این راستا همکاری و مشارکت اصناف و هیئت امنای بازار غیر قابل انکار است.
خلیلی با اشاره به کمبود امکانات برای گردشگران در بازار تبریز گفت: بازار از لحاظ استاندارد و تعداد سرویسهای بهداشتی و نیز محلی مناسب برای استراحت بازدیدکنندگان نیاز به بازنگری و تجهیز دارد.
وی از حضور شهرداری تبریز در همایشهای ملی و بین المللی داخل کشور برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر تبریز خبر داد و همچنین حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری، تدوین برنامههای کارشناسانه و نیز تولید محتوا از قبیل تهیه بستههای گردشگری معرفی تبریز و کلیپهای کوتاه را ضروری دانست.
راهنمایان افتخاری گردشگری در تابستان سال جاری، در اتوبوسهای تبریزگردی، موزهها و تاکسیهای از من بپرس شهرداری، فعالیت داشتند.