خبرهای داغ:
کارآفرین بهاری با ایجاد کارگاه جوراب بافی علاوه بر ایجاد اشتغال برای 3 فرزندش، برای 3 نفر دیگر نیز شغل ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۸۳۲۰۰۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فضل‌الله روشندل؛ متولد سال 1328 از روستای لتگاه شهرستان بهار از جمله افراد است که با ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی چند سال پیش با همراهی فرزندانش اقدام به ایجاد کارگاه جوراب بافی کرده است.

این کارآفرین بهاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: کار من کشاورزی است و گندم، جو و یونجه کشت می کنم.

فضل‌الله روشندل افزود: در اوایل دهه 60 برای انجام کار و کسب درآمد به تهران رفتم و جوراب بافی را یاد گرفتم و مدتی هم در این زمینه فعالیت داشتم.

وی عنوان کرد: مدتی که از کارم در تهران گذشت با تجربه‌ای که به دست آورده بودم به روستای لتگاه برگشتم و در آنجا اقدام به راه اندازی کارگاه جوراب بافی کردم، اما متاسفانه درآمد مناسبی نداشتم و همین مسئله باعث شد که کارگاه را تعطیل کنم و دوباره به کارکشاروزی روی بیاورم.

این کارآفرین بهاری با اشاره به راه اندازی مجدد کارگاه جوراب بافی گفت: پنج سال قبل که فرزندانم به سن کار رسیدند و نتوانستند کار مناسبی پیدا کنند تصمیم گرفتیم که دوباره کارگاه جوراب بافی را راه‌اندازی کنیم و با جدیت بیشتری اقدام به تولید و فروش جوراب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اوایل کار من و سه پسرم در کارگاه مشغول به کار بودیم، خوشبختانه تولیداتی که داشتیم با استقبال مشتریان مواجه شد و ما برای اینکه بتوانیم جوابگوی تقاضای بازار باشیم تعداد چرخ ها را افزایش دادیم که به تبع آن سه نفر هم به نیروی کارمان اضافه شده است.

روشندل با ابراز رضایت از درآمد جوراب بافی گفت: درآمد جوراب بافی بسته به شرایط زمانی فرق می کند، معمولا در اواخر پاییز نزدیک به بازگشایی مدارسو بازار شب عید فروش جوراب خوب است و درآمد خوبی هم دست ما را می‌گیرد.

وی بیان داشت: مواد اولیه لازم برای تولید جوراب را از تهران تهیه می‌کنیم که خرید هر کیلو الیاف در حدود 8 تا 9 هزار تومان تمام می‌شود.

این تولیدکننده موفق گفت: الیاف هایی را که ما تهیه می کنیم معمولا ایرانی و چینی هستند و بعضی از جوراب ها را از الیاف ایرانی و بعضی دیگر را از الیاف چینی تهیه می کنیم، البته در مواردی هم جوراب ها را به صورت تلفیقی از الیاف چینی و ایرانی تولید می کنیم، یعنی یک دوک الیاف چینی و یک دوک هم الیاف ایرانی به کار می بریم.

وی تصریح کرد: جوراب های که تولید می شود معمولا با 350 تا 800 گرم الیاف تهیه می شود، جوراب های که با 350 گرم تهیه می شود معمولا کارایی زیادی ندارد و به عبارتی یک بار مصرف هستند اما با توجه به اینکه مشتری دارد ما اقدام به تولید آن می کنیم؛ جوراب های 800 گرمی از بهترین کیفیت برخوردار هستند و دوام بیشتری هم دارند.

روشندل در مورد بازار فروش گفت: خوشبختانه در این چندساله به نحوی کار کرده ایم که مشتریان خود به ما مراجعه می‌کنند و اجناس را خریداری کرده و به شهرهای اطراف مثل کردستان و ... برای فروش می برند و از نظر مشتری و بازار فروش مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: در روستای لتگاه چند کارگاه تولیدی جوراب دیگر هم وجود دارد که باهم در ارتباط هستیم و تقریبا تکمیل کننده کار یکدیگر هستیم.

این کارآفرین بهاری ابراز داشت: کارگاه ما در تولید جوراب فعال است و کارگاه دیگری در بسته بندی و ... خوشبختانه این تعامل ما به بهبود کیفیت محصولات و رضایت مشتریان کمک کرده است.

وی در پایان اظهارداشت: برای خرید دستگاه جدید نیاز به سرمایه داشتیم که برای تامین آن و خرید الیاف برای تولید شب عید از بسیج سازندگی شهرستان بهار 30 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات