مسئول بسیج جامعه زنان کشور

زن غربی دچار بحران هویت است/زنان مسلمان برای نجات زنان جهان قیام کنند

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: جایگاه زن غربی به شدت تنزل پیدا کرده و بی هویت و رها در جامعه است، و زن غربی در جامعه و خانواده دچار بحران هویت شده است.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۱۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در همایش «بسیج جامعه زنان» که به مناسبت روز این قشر در کانون بسیج اراک برگزار شد نامگذاری این روز را به نام بسیج زنان جای بسی خرسندی دانست و گفت: روز 16 اسفند روز صدور پیام ربر معظم انقلاب اسلامی به کنگره 7 هزار شهید زن به مظنور ترسیم الگوی زنی که قرار است دنیا را در مسیر دیگری قرار دهد و در متن پیام نیز به این تحول آفرینی اشاره شده است.

وی افزود: در طول تاریخ زنان و مردانی بوده‌اند که در دایره‌ای از زمان و مکان اثرگذار بوده‌اند؛ جهان در یک مسیر و پیچ تاریخی حساسی قرار دارد و همه جهان امروز در طول تاریخ کذشته تمدن‌های متعددی اعم از مادی، امپراطوری، رم شرقی، یونان و.. را تجربه کرده و امروز هم تمدن لیبرال دموکراسی غربی تجربه می‌کند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: در تمدن لیبرال دموکراسی غربی هیچ گونه آرامشی را برای انسان به همراه نداشته است بلکه او را در دنیای صرفا مادی به حال خود رها کرده است و می‌خواهد خود مسیر را برگزیند.

اصلانی با بیان اینکه انسان دارای دو بعد مادی و معنوی توامان با یکدیگر است، گفت: اگر هر کدام از این ابعاد مورد غفلت قرار گیرد انسان بی پشتوانه و رها خواهد بود.

وی افزود: امروز این تمدن درصدد است تا ارتباط میان بندگان و پروردگار را قطع کند، در زمان حکومت یزیدیان نیز این اتفاق رخ داد و یزید سعی کرد که محور را انسان قرار دهد ولی امام حسین(ع) با قیام خود باعث شدند تا این اتصال را برقرار شود از این‌رو عاشورا فصل الخطاب برای همیشه تاریخ است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی به تاسی از عاشورا، این ارتباط میان انسان و خدا برقرار می‌کند، در این پیچ تاریخی به دنبال حفظ این ارتباط است ولی شرایطی باید وجود داشته باشد تا انقلاب اسلامی بتواند این گفتمان سازی و تحول را در جامعه ایجاد کند.

اصلانی زن را یکی از اجزای تحول گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: زن، خانواده و نحوه حضور زن در خانواده و جامعه و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی یکی از اجزای آن است. مقام معظم رهبری در آستانه دهه چهارم این پیام مهم را که الگوی سوم از زن است را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به مقاومت زن انقلابی و مسلمان گفت: زنانی همچون مرحوم طاهره دباغ و شهدای زن دوران انقلاب و دفاع مقدس در مقابل سخت‌ترین شکنجه‌ها ایستادند و اجازه ندادند دشمن به خواسته خود دست پیدا کندغ زن مسلمان ایرانی یک پروسه را در طول چهار دهه طی کرده و تجربیات فراوانی را کسب کرده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: حضور زن مسلمان در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی نشان داد اگر وجود زن آرمانگرا شود در خدمت آرمان‌ها قرار می‌گیرد. زن مسلمان مجاهد ایرانی از همان آغاز جرقه‌های انقلاب اسلامیف دوران انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، قایله کردستان، مقابله با منافقین و... تا به امروز ایستادگی کرده است.

اصلانی با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت زن مسلمان در مقابل هجمه‌های سنگین نشان داد این الگو قابل اعتماد است، و مقام معظم رهبری در این پیام خود فرمودند حال این زن مسلمان باید به عنوان الگو معرفی شود، زن مسلمان امروز بایستی به عنوان الگوی جهانی تحول آفرین باشد.

وی افزود: هزینه‌های سنگینی دشمن در جبهه جنگ نرم برای از بین بردن حیا، حجاب و عفت زنان مسلمان متحمل شده ولی به نتیجه نرسیده است چراکه ایستادگی و پایبندی زنان مسلمان به باور دینی سبب شده تا هزینه های سنگین دشمنان در این حوزه جوابگو نباشد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: امروز زن شرقی به دلیل خنثی بودن و زن غربی به دلیل ابزاری در اختیار نظام سلطه و سرمایه داری بودن، نمی توانند مصداق خوبی برای یک زن باشند؛ همه جانبه بودن، دغدغه داشتن و در تلاش بودن نمونه زن الگوی مسلمان است.

اصلانی ادامه داد: جایگاه زن غربی به شدت تنزل پیدا کرده و بی هویت و رها در جامعه است، و زن غربی در جامعه و خانواده دچار بحران هویت شده است.

وی افزود: زن غربی از این بی هویتی به ستوه آمده و به هر دری برای رسیدن به آرامش تلاش می کند ولی به قدری زیرساخت‌های معنویت، اخلاقی و بندگی کردن در جامعه غربی ویران است که ارتباط میان بنده و آفریدگار قطع شده است. در این پیچ تاریخی به دنبال الگوی دیگری هستند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «امروز وقت آن است که این الگوی زن نه شرقی و نه غربی به دنیا معرفی شود»

اصلانی بحران هویت در جامعه و خانواده را یکی از بحران‌های زنان و مردان غربی مطرح کرد و گفت: پیام انقلاب اسلامی که به جامعه غربی رسیده باعث رخدادهایی در این کشورها شده و جنبش هایی در غرب با بهره گیری از پیام انقلاب اسلامی در حال شکل گیری است.

وی افزود: بایستی الگوی زن مسلمان را بشناسیم و به آن ببالیم تا بتوانیم هویت زن مسلمان را به جهان معرفی کنیم، به واقع وظیفه ما برای ساخت درونی نظام این است که شناخت فلسفه وجودی زن و تبیین این الگو در جامعه است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: مفاهیم پیام رهبر انقلاب به کنگره شهدای زن کشور قابل تامل است. منشور پیام رهبری الگوی تمام عیار پویایی زنان مسلمان است که با تاکید داشتن بر حق کرامت الهی برای زنان از الگوی سوم بودن زنان مسلمان و انقلابی سخن گفته است.

اصلانی تاکید کرد: باید این منشور را مطالعه و تحلیل کنیم تا بتوانیم به شبهات جوانان در حوزه زنان پاسخ دهیم تا بتوانیم الگویی تمام عیار را به تاسی از حضرت زهرا(س) را به جهان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار