مسئول بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو بسیج:

الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی باید جهانی شود

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی باید جهانی شود، گفت: پیام مقام معظم رهبری به کنگره 7 هزار شهید زن کشور افق جدیدی نه تنها برای ایران اسلامی که به روی زنان جهان گشود.
کد خبر: ۸۸۳۵۲۰۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اشاره به نامگذاری روز 16 اسفندماه به نام روز بسیج جامعه زنان گفت: علت نامگذاری روز 16 اسفند به نام بسیج جامعه زنان به علت صدور پیام تاریخی و سرنوشت‌ساز رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در آستانه دهه چهارم انقلاب به کنگره 7 هزار شهید زن داشتند.

وی افزود: این پیام یک افق جدیدی نه تنها برای ایران اسلامی که به روی زنان جهان گشود و یک مهندسی کاملا تاریخی از نحوه حضور، ادامه فعالیت، نقش‌های متفاوت زنان و اینکه امروز کدام زن می‌تواند منشأ حرکت، تحول و بازگرداندن آرامش به جامعه باشد و آن الگوی «نه شرقی، نه غربی» است که می‌تواند این وجوه را داشته باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: وظیفه و رسالت خود می‌دانیم که با تبیین این پیام بتوانیم این الگو را به دنیا معرفی کنیم و این الگو چون به تأسی از حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی اسلامی است به نوعی معرفی حضرت به عنوان الگوی بی‌نظیر در عالم و انسان کامل است.

اصلانی یادآور شد: برای تحقق این پیام اقدامات بسیاری از جمله چاپ دو جلد کتاب درخصوص «تبیین الگوی سوم»، ساخت صدها دقیقه نماهنگ، مستند و سرود، راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی زنان شهید در راستای معرفی شهدای زن کشور و جبهه مقاومت، برنامه‌های متنوع فرهنگی، برگزاری ده‌ها نشست فرهنگی با حضور بانوان فرهیخته از کشورهای مختلف در جهان، زمانی که این الگو برای آنان تبیین می‌شود گویی حیات دوباره پیدا می‌کنند و تبیین این پیام زندگی دوباره به زنان عالم است.

وی افزود: بیش از 20 نشست با زنان کشورهای اروپایی، آمریکایی، زنان جبهه مقاومت و کشورهای آفریقایی برگزار کردیم که هر بار که به تبیین این پیام پرداخته‌ای آنان خود اذعان می‌کنند که گمشده‌شان تبیین این الگو بوده است. پشتوانه این الگو نیز حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) و حضرت خدیجه(س) است و همین امر معرفی این الگو را بی نقص کرده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری خود در این مهندسی و نظام اندیشه‌ای که درخصوص زن ارائه کرده‌اند حتی نحوه معرفی این الگو را تبیین کرده‌اند که از طریق بهره‌گیری از زبان هنر، ادبیات و رسانه بیش از پیش این الگوی سوم زن مسلمان را به دنبا معرفی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار