خبرهای داغ:
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد

تدوین۱۳ هزار استاندارد طی ۳ سال گذشته در کشور

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه طی ۳ سال گذشته ۱۳ هزار استاندارد در کشور تدوین شده است، گفت: در این مدت یک میلیون بازدید از واحدهای صنفی صورت گرفت و کالاهایی که دارای برچسب استاندارد جعلی بودند، کشف شد.
کد خبر: ۸۸۴۴۶۱۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نیره پیروزبخت امروز در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه همدان دارای ظرفیت‌های زیادی است که اگر شناخته شود می‌تواند مظهر پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در کشور باشد، اظهار داشت: همدان استانی با ظرفیت بالا و مملو از نعمات الهی است که باید از این مهم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری یک فرآیند را تعریف می‌کند، گفت: ایشان سال گذشته را که به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند باید منتظر می‌بودیم اقدام و عمل به تولید و اشتغال بینجامد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه باید به تولید و اشتغال بیشتر اهمیت داد، افزود: استاندارد یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است و این زیرساخت توسعه اقتصادی در هر کشوری باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه وقتی دولت تدبیر و امید به استاندارد توجه ویژه‌ای نشان داد با بند ۲۴ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مواجه شدیم، عنوان کرد: استاندارد باید در عرصه‌های صنعتی پیاده شود.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد یکی از سازمان‌هایی است که بعد از برجام بسیار منتفع شد و توانست جایگاه خوبی در عرصه بین‌المللی پیدا کند، گفت: کیفیت، چهار مولفه دارد که قیمت، متناسب با وی‌ژگی سرعت در رساندن محصول به مشتری و نوآوری در آن در این بخش قرار می‌گیرد.

پیروزبخت با بیان اینکه طی سه سال فعالیت‌های خود را در دو حوزه ملی و بین‌المللی متمرکز کرده‌ایم، افزود: پس از برجام در بسیاری از سازمان‌ها و مجامع عضو شدیم.

وی با بیان اینکه باید به سمت مدیریت کیفیت حرکت کرد، افزود: پس از برجام در مجمع بین‌المللی تأیید صلاحیت عضو شدیم و با این موافقت‌نامه در ۷۰ کشور توافق‌نامه ارزیابی مشترک امضا شد که گام مهمی برای تسهیل صادرات کشور است.

پیروزبخت با اشاره به عضویت در مجمع اوزان و مقیاسات، عنوان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران یک‌ماه پس از برجام در مجمع اوزان و مقیاسات عضو شد و اکنون اوزان و مقیاس‌های کشور در ۱۰۰ کشور قابل‌قبول است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عضویت ایران در سازمان بین‌المللی «ایزو» به حالت تعلیق بود، یادآور شد: به علت تحریم‌ها عضویت ایران در سازمان «ایزو» تعلیق شده بود که پس از برجام مجددا برقرار شد.

وی با اشاره به اینکه طی ۳ سال گذشته ۱۳ هزار استاندارد در کشور تدوین شده است، عنوان کرد: در این مدت یک میلیون بازدید از واحدهای صنفی صورت گرفت و کالاهایی که دارای برچسب استاندارد جعلی بودند، کشف شد.

پیروزبخت با بیان اینکه استاندارد در بحث آسانسو، سی. ان. جی و شهرک‌های بازی به طور جدی وارد شد، تأکید کرد: ۳۷ درصد از وسایل ورزشی پارک ‌ ها دارای نقص هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار