معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس:

شهید «صیاد شیرازی» اسوه ایثار و از خودگذشتگی بود

معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: شهید صیاد شیرازی به عنوان یک اسوه، یک یادگار ایثار و از خودگذشتگی در بین همه بود.
کد خبر: ۸۸۴۵۷۰۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید تراب ذاکری امروز در هجدهمین سالگرد شهادت امیر سرافراز شهید «علی صیاد شیرازی» با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای اطلاعاتی نیروهای مسلح اظهار داشت: شهدای جامعه اطلاعاتی و نیروهای مسلح با ایثار و از خود گذشتگی تمام توانستند با وجود تمام کمبودها اطلاعات مورد نیاز فرماندهان را در عملیات های مختلف فراهم کنند که ما امروز هم از برکات این عملیات ها بهره‌مند هستیم.

وی با اشاره به ناامنی های حاکم بر منطقه و کشورهای جهان افزود: در این دریای نامتلاطم امروز رهبری جامعه به عنوان فرماندهی کل قوا توانسته سکان کشتی عزت ،اقتدار، امنیت و آرامش کشور جمهوری اسلامی ایران را به بهترین نحو هدایت کنند.

معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید «صیاد شیرازی» با بیان اینکه ایشان با گلوله یک خائن وطن فروش از بین ما رفت، گفت: شهید صیاد شیرازی به عنوان یک اسوه، یک یادگار ایثار و از خودگذشتگی در بین همه بود.

وی با بیان اینکه منافقین تصور می‌کردند که با شهادت شهید «شیرازی» یاد صیاد و دیگر صیادها فراموش خواهد شد، تصریح کرد: تقدیر امام خامنه ای(مد ظله العالی) بر تابوت و مزار ایشان سبب شد که این شخص جاودانه بماند.

ذاکری جبهه را نمادی از مردی و مردانگی و شجاعت دانست و بیان داشت: مردان ایران زمین در جنگ تحمیلی و موقعیت‌های مختلف ثابت کردند که همواره به پای نظام و اسلام مردانه می جنگند.

همرزم شهید صیاد شیرازی با اشاره به علت و چرایی و چگونگی وقوع جنگ ایران و عراق عنوان کرد: برخی‌ها گمان می کنند که هدف ما از ایجاد جنگ صدور انقلاب بود در حالی که عراق به دنبال فتح خوزستان بود.

وی با بیان اینکه از اسفند ماه سال 53 کشور عراق با التماس و درخواست و توسط واسطه در صدد بستن قرارداد مرزی با کشور ایران برآمد، گفت: با بستن این قرارداد که بیش از چهار ماده مفید و مختصر نداشت اختلافات کشور عراق برطرف شد.

معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس با ابراز اینکه دولتمردان عراق از بستن این قرارداد بسیار خرسند بودند، بیان داشت: صدام اظهار می‌کرد که این یک اقدام شجاعانه در مقابل جلوگیری از تجزیه وطن بود.

وی در ادامه به جلسه محرمانه صدام در کاخ خود با مسئولین ارتشی و اطلاعاتی در طول سه ماه بعد از عقد قرارد اشاره و اضافه کرد: با خط مشی که این افراد در پیش گرفته بودند اظهار کردند که در این قرارداد کشور عراق به ایران باخت.

ذاکری با بیان اینکه کشور عراق پس از گذشت 3 ماه از عقد قرارداد آن را مایه حقارت خود می دانستند، اضافه کرد: آنها در 15 خرداد 1354 اظهار کردند در زمان عقد قرارداد تحت فشار بودیم به دلیل ایجاد امنیت لازم بود که قرارد امضاء شود و حال با گذشتن 3 ماه پس از قرارداد و با امنیت حاکم در کشور دیگر زیر بار حقارت نمی رویم چراکه بر اساس این قرارداد نیمی از اروند رود را تقدیم ایران کرده ایم و باید با تقویت خود تلاش کنیم که آن را پس بگیریم.

وی با بیان اینکه قبل ازپیش آمدن انقلاب در ایران، عراق تلاش و اقدامات جدی برای پس گرفتن اروند رود شرقی می‌کرد، گفت : در این شرایط که عراق خود را تقویت می کرد ما به کمک ماموران اطلاعاتی از نقشه آنها مطلع شدیم بنابراین بدون نشان دادن واکنش خود را تقویت کردیم.

همرزم شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه کشور عراق پس از تقویت خود نه تنها به پس گرفتن اروند شرقی بلکه به فتح خوزستان فکر می کرد، گفت: این مطلب را اولین بار در تاریخ 15 فروردین ماه سال 1359 روزنامه کویتی به دستور صدام منتشر کرد که عراق خود را برای حمله به خوزستان آماده می کند تا آن را از ایران بگیرد.

وی با بیان اینکه کشور عراق بعد از شروع جنگ کار به جایی رساندند که حکومت را تهدید به سقوط کردند، به تبیین اهداف حمله عراق به ایران پرداخت و عنوان کرد : اشغال خوزستان، ساقط کردن حکومت و تجزیه ایران از جمله این اهداف بود.

معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به بیان سجایای فردی، اخلاقی و عملیاتی شهید «صیاد شیرازی» پرداخت و بیان داشت : صیاد ایل زاده و از ایل افشار که اصالتا شیرازی است، بود.

وی با بیان اینکه با مطالعه کارنامه کودکی شهید او را شخصی استثنایی می یابیم، گفت : ایشان به ائمه اعتقاد راسخ و ارادت فراوان داشت و هیچگاه نمی شود این بزرگوار را با انسان های معمولی مقایسه کرد.

ذاکری در همین خصوص خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی هیچ گاه به کسی تند نمی شد ، دروغ نمی گفت، خشم و عصبانیت در چهره او دیده نشد و همواره به آراستگی و نظم خود و دیگر افراد اهمیت می داد و در دانشگاه افسریه در امریکا بین 18 دانشجو رتبه نخست درس هواشناسی بالستیک را کسب کرد و در طول این مدت که در امریکا حضور داشت هیچ گاه در ماه رمضان روزه او تعطیل نشد و نمازش لنگ نماند.

وی با بیان اینکه ایشان در مجالس مذهبی افسران که حضور داشت همواره افراد را به اسلام دعوت می کرد، یادآور شد : از اخلاص او هر چه بگویم کم گفته ایم و همین باعث شد که در راه ترقی و تعالی و کمک به حضرت امام(ره) قرار بگیرد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار