خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: شهید مطهری اسلام را به عنوان یک منظومه فکری جامع و کامل نگاه می کرد و در دفاع از حقانیت اسلام سطحی‌نگر نبود؛ عمیق و ژرف به آنچه که می گفت ایمان داشت و به آن عمل می کرد.
کد خبر: ۸۸۵۳۴۸۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مصطفی خزاعی امروز در همایش «معلم، بصیرت و مشارکت مردمی» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد سالار و سرور شهیدان و آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با برشمردن ویژگی‌های شهید مطهری به نقش معلم در آگاهی بخشی به جامعه اظهار داشت: شهید مطهری عالم به معنای واقعی و طالب علم بود و برای یافتن حقیقت سر از پا نمی شناخت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری طالب حقیقت بود، گفت: معلم باید عالم باشد تا بتواند علم خود را در اختیار دیگران قرار دهد؛ نمی شود کسی فاقد علم باشد و دیگران را راهنمایی و هدایت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ابراز داشت: شهید مطهری سراسر عمر پر برکتش در تلاش و تکاپوی کسب علم و معارف بود و تشنگی علمی داشت، هرگز در کسب علم و معرفت احساس خستگی نداشت و برای فراگرفتن علم از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد.

وی عنوان کرد: معلم باید دائماً دانشجو باشد و در کسب علم و معرفت و کمال بیندیشد و بکوشد و خستگی ناپذیر باشد؛ آنچنانکه بسیاری از بزرگان ما همچون علامه طباطبایی گاهی اوقات شب‌ها تا سحر به تحقیق و مطالعه می‌پرداخت.

* شهید مطهری دچار تهجر و وادادگی فرهنگی نبود

خزاعی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های شهید مطهری آزاده بودن و آزاد اندیش بودن ایشان است؛ شهید مطهری معتقد بود که اسلام در محیط آزاد رشد می کند نه در محیط استبداد زده، زیرا معتقد بود که اسلام مکتبی است که نیازی به اجبار و زور ندارد.

وی در ادامه افزود: اگر منطق اسلام درست فهمیده شود در نتیجه جاذب خواهد بود و می تواند پاسخگوی همه مکاتب دنیا باشد و انسان‌های طالب حقیقت را به خود جذب می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در خصوص ویژگی سوم معلم تأکید کرد: شهید مطهری دچار جمود فکری نبود، برخی آنچنان خشک مغز هستند که از درک حقایق عاجر هستند، شهید مطهری نه دچار تهجر و نه دچار وادادگی فرهنگی بود، او در صراط مستقیم حق قدم می‌زد؛ در همان حالی که با لیبرالیسم فکری و فرهنگی مبارزه می‌کرد با تحجر و واپس گرایی هم مخالفت می کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: شهید مطهری اسلام را به عنوان یک منظومه فکری جامع و کامل نگاه می کرد و در دفاع از حقانیت اسلام سطحی‌نگر نبود؛ عمیق و ژرف به آنچه که می گفت ایمان داشت و به آن عمل می کرد و در گفتار و کردار اهل صداقت بود.

خزاعی با بیان اینکه شهید مطهری اهل گفتار بی عمل نبود، تصریح کرد: ایشان دارای ایمان محکم و استواری بود و همچون کوه استوار در مقابل طوفان های سهمگین فکری و اعتقادی ایستاد و دچار لغزش و خطا نشد؛ آن چنان که پیر و مراد ما حضرت امام(ره) فرمودند کلیه آثار او خوب و مورد نیاز جوانان است.

*شهید مطهری اهل تعارف و معامله با کسی نبود

وی ابراز داشت: شهید مطهری اقتضائات زمان را می شناخت و متناسب با همان عمل می کرد و خود را محصور در تفکرات محدود نمی دید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه گفت: شهید مطهری از عوام زدگی پرهیز داشت و آنچه را حق می‌دانست بیان می‌کرد، امانت‌دار بود و از ارزش های الهی پاسداری می کرد.

وی تصریح کرد: شهید مطهری حرمت ارزش ها را نگاه می داشت و پاسداشت ارزش‌ها برایش مهم بود و در نتیجه اهل تعارف و معامله با کسی نبود و وقتی به حقیقتی می رسید با کسی معامله و تعارف نداشت و به مسئولیت های اجتماعی خود به موقع عمل می کرد.

خزاعی اضافه کرد: امروز یکی از آن مسئولیت های ما حضور در صحنه های مختلف است که یک نماد آن صحنه انتخابات به عنوان تجلی مشارکت عمومی است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شرکت در انتخابات که یک حق است، بیان کرد: انتخابات هم یک حق و هم یک تکلیف است و همه ما وظیفه داریم در این صحنه آگاهانه حضور یابیم. این حضور قبل از هر چیز باعث امید و نشاط دوستداران انقلاب و استحکام و اقتدار ملی ما خواهد شد و بعد از آن موجب یأس و ناامیدی دشمنان نظام ما خواهد شد.

*نقد اسباب کمال انسانی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه با بیان اینکه ما معمولا از نقد استقبال می کنیم، افزود: نقد اسباب کمال انسانی است و پرهیز از اینکه نقدی صورت بگیرد به این معناست که ما از عقول دیگران بهره مند نشده ایم اما نقد اخلاقی و منصفانه دارای شروطی است و آن اینکه ما نسبت به آن چیزی که نقد می کنیم هم آشنایی و هم تبحر داشته باشیم.

وی در رابطه با سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: این سندی است که تمام مراحل قانونی آن طی شده و امروز همه ما پایبند به آن هستیم که این سند اجرایی شود و به طور قاطع می گویم که امروز هیچگونه دستورالعملی از وزارت آموزش و پرورش صادر نمی شود مگر اینکه مستند به این سند باشد و اجرای این سند چند سالی است که شروع شده است.

خزاعی در خصوص تدوین کتب درسی، ابراز داشت: تدوین همه کتب درسی مقاطع ششم تا یازدهم بر اساس همین سند تکمیل شده و هر کتابی نیاز به بازنگری مستمر و مداوم دارد.

وی با اشاره به سند 2030 بیان کرد: هر چیزی را که مغایر با فرهنگ دینی و آئین کشور ما باشد اجرا نمی شود و این یک معاهده بین‌المللی است که بسیاری از موارد آن منطبق بر همین سند آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه همه ما مدافع حقوق حقه معلمین هستیم، تأکید کرد: امروز ما یک مبدأ بیشتر برای ورود به آموزش و پرورش نداریم و آن دانشگاه فرهنگیان است و در استخدام آزاد هم معلمین یکسال آموزش می بینند و بعد وارد سیستم می شوند، چراکه معتقدیم رسالت معلم متفاوت از دیگران است و باید درست تربیت شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات