خبرهای داغ:
نائب رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج شهرستان همدان:
نائب رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج شهرستان همدان با تاکید بر اینکه باید تولیدات امروز جامعه بر پایه اقتصاد دانش بنیان باشد، گفت : در پشت اقتصاد دانش بنیان که از فرمایشات مقام معظم رهبری است فکر وخلاقیت وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۵۶۸۶۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی مولا امروز در دوازدهمین اجلاسیه مجمع بسیج شهرستان همدان با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی به ارائه طرحی در راستای کارآفرینی و تحقق این مهم در جهاد سازندگی پرداخت و اظهار داشت: در کارگروه اقتصادی بحثی را به صورت طرح در آوردیم تا بتوانیم در مجمع بسیج شهرستان کاری را به صورت کارآفرینی و یک طرح عملی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه موضوع طرح بررسی امکان‌سنجی نقش بسیج سازندگی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی است، افزود: ما به دنبال این هستیم که چگونه کارگروه اقتصادی می تواند در بسیج سازندگی به اقتصاد مقاومتی در حوزه کار افرینی و اشتغال کمک کند.

نائب رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج شهرستان همدان با عنوان اینکه محور اصلی طرح بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی است، گفت: در این راستا اقدام به امکان‌سنجی کرده‌ایم چراکه اصل جدید در حوزه بازاریابی نیازسنجی است.

وی علت اصلی به فروش نرفتن تولیدات در داخل را عدم نیازسنجی دانست و بیان داشت: امروز دیگر در زمانی نیستم که بخواهیم بدون توجه به نیاز تولید کنیم بنابراین در این طرح مسئله و بیان اصلی نیازسنجی است.

علی مولا با عنوان اینکه با اجرای این طرح به دنبال اشتغالزایی و کارآفرینی هستیم، افزود : در این طرح به دنبال توجه ویژه به تولید و رشد تولیدات داخلی در شهرستان همدان، تمرکز بر تولید به وسیله نیازسنجی و بسترهای اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری با توجه به حمایت و سرمایه‌گذاری نیروی مقاومت بسیج در شهر همدان هستیم.

وی ترویج فرهنگ کار و تولید و استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی را یکی از مهمترین مؤلفه های اجرای این طرح عنوان کرد.

نائب رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج شهرستان همدان تصریح کرد : توجه خاص به تولید کالاهای اساسی و محصولات زیربنایی، ترویج برندهای داخلی، توجه و حمایت از تولیدات داخلی، اتکا بر اقتصاد دانایی محور و مبارزه با مفاسد اقتصادی از دیگر مؤلفه های مهم این طرح کارآفرینی ات که بر اقتصاد دانش بنیان اتکا دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید تولیدات امروز جامعه بر پایه اقتصاد دانش بنیان باشد، گفت : در پشت اقتصاد دانش بنیان که از فرمایشات مقام معظم رهبری است فکر وخلاقیت وجود دارد.

علی‌مولا با عنوان اینکه رکن اصلی طرح نشأت گرفته از اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری کارآفرینی است، تصریح کرد : کارآفرینی واگذار کردن کار به بخش خصوصی و افراد اهل فکر است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی در سال 94 به مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون و در سال 95 به میزان 2 میلیارد تومان وام در راستای اشتغالزایی به متقاضیان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در شهرستان همدان اعطاء کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات