خبرهای داغ:
مسئول بسیج قرارگاه سازندگی سپاه ملایر خبر داد

پرداخت 1900 میلیون تومان تسهیلات به کارآفرینان ملایری

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی ملایر از پرداخت مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون تومان توسط بانک مهر اقتصاد به کارآفرینان شهرستان در سال 95 خبر داد‌.
کد خبر: ۸۸۶۷۳۶۶
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حاتم زندی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج سازندگی در راستای کمک به محرومیت زدایی و عمران روستا‌ها ، کاهش هزینه‌ها‌ی دولت و کمک به توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال موقت و پایدار در کشور، افزایش توان فنی و تجربی جوانان ، ترویج فرهنگ کارو غنی سازی اوقات فراغت جوانان و غیره فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه سال 95 تعداد 8 هزارو 249 نفر از بسیجیان داوطلب برای کمک به نیازمندان به مناطق محروم و روستا‌های شهرستان اعزام شده‌اند، گفت: علاوه براین تعداد 3 هزارو 200 نفر نیز در قالب اردو‌های طرح هجرت طی 10 دوره بسیج دانش‌آموزی در راستای مهارت آموزی و پر کردن اوقات فراغت اعزام شدند.

زندی افزود: همچنین 6 تیم پزشکی، 30 گروه از متخصصان بسیجی در راستای مشاوره و آموزش به کشاورزان و دامداران به مناطق محروم شهرستان اعزام شده‌اند.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان بیان‌کرد: واکسیناسیون بیش از 5 هزار مرغ محلی در برابر آنفولانزای مرغی، تعمیر، مرمت 18 مدرسه، کاشت 2 هزار اصله درخت، تعمیر و‌مرمت 53 مسجد، حسینیه و ساخت 5 منزل مسکونی ، سرویس بهداشتی و حمام در مناطق محروم و همچنین نصب و احداث چند پل عبور و مرور در چند روستای محروم شهرستان را از جمله اقدامات بسیج سازندگی در روستا‌های ملایر عنوان کرد.

وی‌ با اشاره به اینکه پیرو بیانات رهبری و تاکید ایشان بر تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و ایجاد اشتغال از سال 90 تا‌کنون تعداد 107 نفر از کارآفرینان شهرستان برای دریافت تسهیلات طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به بانک عامل معرفی شده‌اند.

زندی از پرداخت مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون تومان توسط بانک مهر اقتصاد به کارآفرینان شهرستان در سال 95 خبر داد‌ و گفت: کشت بیش از 30هکتار زعفران و 50 هکتار گل محمدی و همچنین کشت حدود 10 نوع گیاه دارویی را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در ملایر بوده است.

زندی در ادامه با اشاره به وجود ظرفیت‌هایی چون انگور و‌کشمش،در شهرستان و تولید محصولات زیر مجموعه این محصول اظهار داشت: یکی از اهداف بسیج سازندگی ایجاد صنایع تبدیلی محصول انگور در ملایر است.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی ملایر ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های اقتصاد مقاومتی، طرح‌های صنایع تبدیلی و طرح‌های مشاغل خانگی به کارآفرینان و جوانان جویای کار را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در شهرستان بیان کرد.

وی با اشاره به پیشتاز بودن بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات داخلی، توسعه فرهنگ کار و مردمی کردن اقتصاد ، خارج شدن از اقتصاد تک محصولی و اصلاح الگوی مصرف را از جمله دلایل اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات