خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

برخی از هنرها در کشور مرده است/ اگر امیرکبیر زمان بودم نوع پوشش جامعه را تغییر می‌دادم

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در کشور تاریخ مصرف برخی از هنرها گذشته است، گفت: اگر در جامعه از برخی از هنرها حمایت شود در راستای حل مشکلات معجزه می‌شود بنابراین باید به این سوال پاسخ داد که چرا در کشور هنرها مرده اند؟
کد خبر: ۸۸۶۹۳۰۱
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
اگر امیرکبیر زمان بودم نوع پوشش جامعه را تغییر می‌دادم

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی امروز در مراسم رونمایی از دانشنامه استان همدان با بیان اینکه افراد جامعه در حوزه کاری خود را اهل هنر نمی شناسند، اظهار داشت : این در صورتی است که امیرالمومنین (ع) می فرماید «قیمت هر انسان آن هنری است که به خوبی از عهده آن بر می‌آید».

وی با بیان اینکه هنر ابزار کار است که ازاین ابراز انتظار خروجی و نتیجه می رود، افزود: هنرمند کسی است که از ابراز، برای به دست آوردن نتیجه استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابرز داشت: باید هنرها را در راستای کاربرد هنر تعریف کرد که می‌خواهد چه گره ای از جامعه را باز و چه قله‌ای را برای انسان فتح کند.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه از برخی از هنرها حمایت شود در راستای حل مشکلات معجزه می‌شود بنابراین باید به این سوال پاسخ داد که چرا در کشور هنرها مرده اند ؟

محمدی با بیان اینکه هنر فلسفه و فیلسوف از هنر پزشکی بالاتر است، گفت: با این وجود چرا باید در جامعه امروز حقوق ماهیانه یک پزشک 200 میلیون تومان باشد ولی حقوق یک فیلسوف به 10 میلیون تومان هم نرسد؟

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که در آخر الزمان مردم پول‌پرست می شوند، عنوان کرد: امروز دنیا، دنیای اقتصاد است بنابراین باید هنرها را در راستای اقتصاد مقاومتی که تاکید امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) است، تقویت کرد.

وی با بیان اینکه اختراع هنری است که به شدت در جامعه احساس نیاز می شود، افزود: در کشور تاریخ مصرف برخی از هنرها گذشته و با وجود اینکه وقت گذاشتن برای آن از نظر حوزه هنر، یک هنر محسوب می شود اما از نظر کالبدی نیازی از جامعه را برطرف نمی کند.

* زیباترین زیبایی دنیا «مدیریت زیبا»

نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن انتقاد از سبک پوشش افراد جامعه تاکید کرد: من اگر امیر کبیر زمان بودم نوع پوشش زنان و مردان جامعه را تغییر می دادم این پوشش مناسب کشور ما نیست.

وی با بیان اینکه زیبایی سخن، کلام، پوشش و .. در کشور مرده است، بر تقویت هنرهای ارزشی تاکید کرد و ابراز داشت: رعنایی انسان در 10 مورد است که 9 مورد آن لباس مناسب است و آخرین آن رعنایی ذاتی است و امروز شاهد این هستیم که لباس خوب و مناسب و زیبا در جامعه مرده است.

محمدی با اشاره به اینکه گرفتن روح تقلید کورکورانه از مردم یک هنر ضروری در کشور است، گفت: پوشش برخی از بانوان در جامعه به قدری زشت و نامناسب است که اگر بدون پوشش باشند بهتر است.

وی ادامه داد: متاسفانه اخلاق، معماری، طب سنتی، کتاب و ... در کشور ما توسط بیگانگان غارت شده و یک تقلید کورکورانه به ما داده اند، مگر ما چه چیزمان کم است که نوع پوشش و شکل ظاهر را از بیگانگان تقلید می کنیم؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان زیباترین زیبایی دنیا را«مدیریت زیبا» دانست و عنوان کرد : آمریکا که در کره زمین ادعای کدخدایی می کند در مدیریت خود درمانده و دائماً آقای ترامپ را مسخره و استهزاء می کنند در حالی که مدیریت کشور ما در طول 28 سال به دست یک سید روحانی است که دوست و دشمن در برابر این مدیریت زانو زده و تسلیم آن می شوند.

وی با تاکید بر زنده کردن هنرهای مرده و با بیان اینکه صنعت غذای سالم در بازار جامعه وجود ندارد، گفت : در جامعه هنرهایی که با گوشت و پوست و خون مردم در تماس است رها شده و به هنرهای پرداخته می شود که چندان مهم و ارزشی نیستند.

محمدی عنوان کرد: سالانه در جامعه سوسیس و کالباس جان انسان‌های بسیاری را گرفته، هنر این است که غذای سالم را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با انتقاد از عملکرد خیرین« مجمع خیرین سلامت» در راستای ایجاد خوابگاه دانشجویی تصریح کرد: این کار چه ربطی به مجمع خیرین سلامت دارد؟ لازم بود این مجمع هنری در رابطه با ترک سیگار و قلیان ارائه کند چراکه سالانه 60 هزار نفر در کشور بر اثر مصرف سیگار جان خود را از دست می دهند.

* اسلام دین الویت است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با عنوان اینکه اسلام دین الویت است، گفت: براساس این مبنا باید اولویت ها را بررسی و جامعه را از مسائل و مشکلات نجات داد.

وی اضافه کرد: هنر را باید به سمت و سویی برد که کاربری جدی داشته و با گوشت و خون و استخوان مردم ملموس باشد و مردم را از مشکلات نجات دهد.

محمدی با اشاره به افزایش روز افزون آمار خودکشی در کشور ابراز داشت: جامعه، دولت، دانشگاه و حوزه برای جلوگیری از این امر چاره‌جویی نکرده است و افراد به هر بهانه ای به سمت خود کشی حرکت می کنند ، باید این هنر پیدا شود تا افراد به این سمت نروند.

وی با بیان اینکه برخی از کارها خوب است اما در الویت قرار نگرفته با دعوت از نخبگان، اهل هنر و تفکر برای همفکری، هم اندیشی و تبادل نظر برای شناخت و حل مسائل و مشکلات جامعه ادامه داد: باید دید در وادی هنر چشم انداز تا کجاست و برای 20، 30 و 40 سال آینده وضع کشور، مردم، انقلاب، نظام و دولت چه خواهد شد؟

* جلوگیری از روند نسل‌کشی یک هنر است

وی با بین اینکه در جامعه 35 درصد از خانواده‌ها بدون فرزند یا تک فرزند هستند به محدود شدن روند نسل اشاره و بیان کرد : با این روند در چشم انداز 40 ساله ما در کشور تولید نسل نخواهیم داشت و کشوری که دارای تمدن چند هزار ساله است باید از دیگر کشورها انسان وارد کند چراکه نسل کشی می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان جلوگیری از روند نسل کشی را یک هنر دانست و با تاکید بر ضرورت پرداختن به نتیجه هنر یادآور شد: در پروراندن هنر باید آن علت غایی و نتیجه را مد نظر قرا دهیم که چه نقشی در جامعه خواهد داشت و آیا نتیجه این هنر حاشیه ای و مستحب یا اضطراری و لازم است.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد : این کار آسانی نیست و بسیار پر زحمت است اما اگر به آن دقت شود نتیجه و حصل بسیار خوبی خواهد داشت .

انتهای پیام/



ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار