خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد

اقدام مقتدرانه سپاه هشداری جدی برای گروه‌های تروریستی

کارشناس مسائل سیاسی این اقدام مقتدرانه سپاه را هشداری جدی برای گروه های تروریستی دانست و گفت: این هشدار این است که تروریست‌ها ایران را همچون دیگر کشورها حساب نکنند و بدانند برای هر ترقه‌بازی آنها پاسخ کوبنده خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۸۷۵۷۷۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
محمود قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به حرکت موشکی سپاه پاسداران و حمله به مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه اظهار داشت: حمله هوشمندانه و مقتدرانه سپاه تابع تصمیمات و هماهنگی بود که در مجموعه شورای عالی امنیت ملی، مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا و مجموعه سپاه پاسدران صورت گرفت.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران به عنوان بازوی ولایت تصمیم نظام را عملی کرد به اهداف راهبردی این حمله اشاره و عنوان کرد: با این حمله به دنبال این بودیم که قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به دشمنان داخلی، خارجی و همچنان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای نشان دادیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حوادث تروریستی 17 خرداد در تهران، این اقدام سپاه را اقدامی هوشمندانه در مدت زمان بسیار مناسب دانست و اظهار کرد: اگر برای واکنش به حادثه تروریستی 17 خرداد که مرقد مطهر امام(ره) و مجلس شواری اسلامی مورد هدف قرار گرفت زمان بیشتری می‌گذشت این حملات سپاه به اندازه امروز اثرگذار نبود.

وی حمله موشکی سپاه به مقر فرماندهی تروریست‌های تکفیری را یک پاسخ و سیلی محکم به داعش و و عربستان و رژیم صهیونیستی که به عنوان اسپانسر داعش هستند، دانست و بیان داشت: این اقدام اهداف چند جانبه‌ای به دنبال داشت که تمام آنها محقق شد.

قاسمی در تبیین اهداف چند جانبه حمله موشکی سپاه تصریح کرد: اولین هدف از این اقدام پاسخ محکم به مقر طراحی و فرماندهی تروریست‌ها بود تا به تعبیر فرمانده نیروی هوا فضای سپاه بدانند که تهران لندن و پاریس نیست که هر غلطی خواستند انجام دهند و اگر بخواهند در جمهوری اسلامی ایجاد ناامنی کنند پاسخ ما کوبنده‌تر و مهلک‌تر خواهد بود.

* منافع عربستان و آمریکا در منطقه زیر برد موشک‌های ایران اسلامی

وی با اشاره به برد موشکی ذوالفقار که از آسمان کشور عراق عبور و به هدف مشخص شده در دیرالزور سوریه رسید به پیام حاصل از این اقدام به عنوان یکی دیگر از اهداف چند جانبه حمله موشکی سپاه اشاره و تاکید کرد: ایران با اثبات اینکه موشک‌هایش برد بسیار قوی دارند که می توانند 700 کیلومتر را با دقت هدف‌گیری کنند پیامی برای عربستان و کشورهایی که مرکز تولید تروریستم هستند صادر کرد.

کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به تهدیدات و اظهارات گستاخانه وزیر امور خارجه و وزیر دفاع عربستان در ماه اخیر که قصد دارند جنگ را به داخل مرزهای ایران بکشانند، گفت: بردهای موشکی برای عربستان و کشورهای همراه عربستان پیامی داشت که شما به عنوان حامیان اصلی داعش و به وجود آورنده آنها در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی حواستان باشد وقتی شعاع 700 کیلومتری را دقیقا مورد هدف قرار می دهیم پس به مراتب هدف قرار دادن شما برای ما مثل آب خوردن و بسیار آسان است.

وی این اقدام مقتدرانه سپاه را هشدار جدی برای گروه های تروریستی دانست و بیان داشت: این هشدار این است که تروریست‌ها ایران را همچون دیگر کشورها حساب نکنند و بدانند برای هر ترقه‌بازی آنها پاسخ کوبنده خواهیم داشت.

قاسمی تصریح کرد: دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بدانند که نظام جمهوری اسلامی ایران منافع ملی وامنیت ملی خود را خط قرمزی می داند که اگر نیاز باشد مشابه همین حمله ای که انجام دادیم، می‌توانیم برای حفظ منافع خود همین حمله‌ها را به مراتب به سایر جاها داشته باشیم.

وی در تبیین دیگراهداف چند جانبه حمله موشکی سپاه با اشاره به تهدیدهای آمریکا نسبت به ایران یادآور شد: عربستان و آمریکا حواسشان باشد که منافع آنها در منطقه زیر برد موشک‌های ایران اسلامی قرار دارد و هدف قرار دادن عربستان به مراتب راحت‌تر از دیرالزور سوریه است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی که مغز تروریسم است بدانند ما می توانیم منافع آنها را در منطقه به چالش بکشانیم و این یک هشدار برای دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات