خبرهای داغ:
سردار ظفری در گفتگو با بسیج:

آثار شهید «همدانی» هدایتگر نسل جوان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تاکید بر ضرورت توسعه ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه گفت: آثار شهید «همدانی» می‌تواند هدایتگر نسل جوان باشد.
کد خبر: ۸۸۷۹۷۲۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
آثار شهید «همدانی» هدایتگر نسل جوان است
سردار مهدی ظفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در حاشیه آیین نکوداشت «اسوه صبر و انتظار» با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا در تبیین ابعاد شخصیتی «شهید همدانی» اظهار داشت: شهید «همدانی» همانگونه که در زمان جنگ و دفاع مقدس یک فرمانده الگو، شاخص و راهنما بود، در رفتار و عملکرد و ویژگی‌های فردی، مدیریتی و مسئولیتی باعث شده بود تا جوانان استان همدان شیفته منش، ادب و خصوصیات اخلاقی ایشان شوند و در عملیات‌ها همچون پروانه بر شمع وجودی ایشان گرد آیند.

وی با بیان اینکه آثار شهید «همدانی» می‌تواند هدایتگر نسل جوان باشد، افزود: برای شناخت زوایای پنهان و ویژگی‌های ناپیدای شهید «همدانی» نیاز است سال‌ها کار شود تا بتوان این شخصیت والا را به درستی به جامعه معرفی کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به رونمایی از کتاب «خداحافظ سالار» عنوان کرد: این کتاب خاطرات خانم «پروانه چراغ نوروزی» همسر شهید «حاج حسین همدانی» است.

وی افزود: این کتاب به طور قطع رسم وفاداری، خانواده متعادل، رابطه بین زن و مرد، باوره، اعتقادات، همسویی افکار و اندیشه‌های مشترک را به خوبی ترسیم می کند و می تواند هدایتگر نسل جوان باشد.

سردار ظفری با تاکید بر ضرورت توسعه ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه تصریح کرد: کتاب «خداحافظ سالار» و امثال این کتاب در دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی کشور می‌تواند موثر باشد و در این خصوص رسالت سنگینی بر دوش معلمین، اساتید و روسای دانشگاه‌ها که فعالیت برنامه‌ریزی را برعهده دارند احساس می‌شود تا الگوها و اسوه ها را معرفی کنند.

وی اضافه کرد : اگر الگوها در ذهن جوانان مومن و پاک به خوبی تبیین شوند به طور قطع شرایط کشور در وضعیتی مناسب تر از وضعیت فعلی خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به راهبردهای دشمن در جنگ نرم، تقویت روحیه ایثار و شهادت با استفاده از تحریر کتاب‌های حماسه هشت سال دفاع مقدس و الگو قرار دادن اسوه ها را یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با ان دانست.

وی یادآور شد: کتاب‌هایی همچون «خداحافظ سالار» و امثال آن که از شهدا و صدها هزار قهرمان داستان دفاع مقدس وجود دارد می تواند جلایی باشد برای فطرت پاک جوانان که به هر نحوی با کارهای پیش پا افتاده ذهن آنان را مخدوش کرده و غباری گرفته است.

سردار ظفری با بیان اینکه جوانان کشور آمادگی و پویایی لازم را دارند که همچون زمان جنگ با یک جرقه ای انقلاب به پا کنند و حماسه بیافرینند، ابراز داشت: باید بتوانیم بر روی این برنامه‌ها یک مشارکت عمومی داشته باشیم و به سمتی حرکت کنیم تا در کسانی که نسبت به اسوه ها و الگو شناخت و آگاهی ندارند، تغییرات لازم ایجاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات