اصلانی در نشست خبری هفته جهانی عفاف و حجاب تشریح کرد
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور در این نشست خبری به تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته عفاف و حجاب پرداخت.
کد خبر: ۸۸۸۳۴۸۱
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته جهانی عفاف و حجاب صبح امروز با حضور سردار فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد.

مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور در این نشست خبری به تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته عفاف و حجاب پرداخت و گفت: این برنامه ها از ۱۷ تا ۲۳ تیرماه با شعار حیا، عفاف، حجاب، ندای فطرت، تعالی جامعه، به طول می‌انجامد و به صورت جهانی اجرایی و در ۷۰ کشور ویژه برنامه‌های مرتبط برگزار می‌شود.

وی گفت: برپایی نمایشگاه با موضوع عفاف و حجاب با عنوان جواهرانه، راه اندازی پویش‌های مردمی در راستای دفاع از حریم خانواده با عنوان من خانواده را دوست دارم، راه اندازی خیمه‌های معرفتی و ایستگاه غصه گویی با موضوع نهادینه سازی عفاف و حجاب در بوستان‌ها از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است و مسابقه عکس نوشته نیز در فضای مجازی با محوریت عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

اصلانی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه پوشاک عفاف و حجاب و پاسخ به شبهات و مشاوره‌های مذهبی در امکان عمومی در برنامه های ماست و نشست‌های اقناع‌سازی با موضوع تقویت هویت عفت‌مداری بین آحاد مختلف مردم برپا می‌شود.

وی گفت: ارائه مشاوره‌های حقوقی خانواده به صورت رایگان در تعدادی از فرهنگسراهای تهران، تقدیر از فروشندگان محجبه پوشاک توسط بسیج اصناف، ارسال پیامک تبلیغی عفاف و حجاب از سوی بسیج مهندسین صنعت، مصاحبه هفتگی با صاحب نظران اقلیت‌های دینی در خصوص جایگاه عفاف و حجاب در ادیان توسط بسیج رسانه، راه اندازی کانال تلگرامی ریحانه و اعزام کاروان سفیران فرهنگی به هفت استان به منظور بازخوانی قیام مسجد گوهرشاد از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب است.

اصلانی افزود: برگزاری کارگاه تخصصی عفاف و حجاب از دیدگاه نور‌و‌بیولوژی، برگزاری نشست بررسی و تحلیل نقش هنر و سینمای جهان بر روند عفاف عمومی و هم اندیشی راه‌های ترویج عفاف و حجاب، میزگرد علمی تاثیر عفاف و حجاب بر سلامت روان نیز از سوی بسیج جامعه پزشکی کشور برگزار می‌شود.

اصلانی بزرگداشت دو هزار شهید واقعه گوهرشاد و نصب یادمان شهدای این واقعه را در مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده خواند و افزود: جشن‌های بزرگ مردمی عفاف و حجاب با حضور میلیون‌ها نفر با عنوان صیانت از حریم خانواده در ۵۳۰ نقطه از کشور برگزار می‌شود.

اصلانی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از شهیده مروه شروینی، عطر افشانی مزار شهدا و به ویژه شهدای زن، برگزاری جشن وقار و افتخار طی ۲۲ تیرماه خبر داد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ارائه آموزش به خانواده‌ها را از جمله برنامه‌های محوری این سازمان برشمرد و گفت: از جمله راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را حضور در فضای مجازی و تبلیغ از این طریق دانستیم به این ترتیب با تبلیغات، فرهنگ سازی و نشر عکس نوشته در صدد ترویج این فرهنگ الهی در فضای مجازی هستیم.

ارسال نظرات