خبرهای داغ:
معاون استاندار سمنان:

فرسودگی شبکه انتقال، عامل هدر رفت بیش از ۲۰ درصد آب آشامیدنی شاهرود

هاشمی در نشست مدیریت بحران آب شهرستان شاهرود گفت: برخی از لوله های این شبکه ها قدمتی ۴۰ ساله داشته و عامل هدر رفت بیش از ۲۰ درصد آب آشامیدنی شاهرودند و نیازمند تعویض و ترمیم هستند.
کد خبر: ۸۸۸۴۳۶۹
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمدرضا هاشمی در نشست مدیریت بحران آب شهرستان شاهرود، افزود: برخی از لوله های این شبکه ها قدمتی ۴۰ ساله داشته و از این رو نیازمند تعویض و ترمیم هستند.

وی با اشاره به نصب کنتور برروی ۹۰ انشعاب غیر مجاز، بیان کرد: نصب کنتور بر روی ۷۰ درصد انشعابات شهرداری می تواند تاثیر چشمگیری در مدیریت مصرف آب داشته باشد.

معاون استاندار سمنان همچنین از افزایش اعتبار آب و فاضلاب شهری و روستایی خبر داد و گفت: ۱۴ درصد اعتبارات تملک دارایی شهرستان به میزان بیش از ۵۵ میلیارد ریال به تامین آب آشامیدنی اختصاص یافته است.

هاشمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ مخزن ۲ و یک هزار متر مکعبی در شاهرود و بسطام، یادآور شد: این ۲ مخزن تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسند و تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل آن ها از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اختصاص یافته است.

بنابر اعلام مسوولان ، شهر شاهرود ۲۲۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب آشامیدنی دارد که اکنون برای تامین کسری آب ، چاه های برخی از دستگاه های اجرایی وارد مدار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار