خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در تشریح عوامل اصلی وضعیت پوشش نامناسب جامعه از کم کاری نیروهای داخلی و دولتمردان به عنوان مهم ترین عامل یاد کرد و تاکید داشت: شورای عالی فرهنگی ، دولتمردان در همه دوران و هر کسی که در این خصوص رسالتی بر دوش داشته کم کاری کرده است.
کد خبر: ۸۸۸۴۵۷۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کم کاری نیروهای داخلی و دولتمردان عامل اصلی وضعیت نامناسب پوشش در جامعه

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام ابراهیم گنجعلی امروز در کمیسیون زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: امروز پوشش و به خصوص پوشش چادر یک نوع جهاد است چرا که همواره مورد هجمه و توهین قرار می‌گیرند.

وی با تعریف حجاب به عنوان پوشش و حائل و عفاف به عنوان پاکی و طهارت در خصوص رابطه این دو افزود: هر عفافی حجاب است ولی هر حجابی عفاف نیست چرا که حجاب دارای لایه بیرونی و درونی است ولی عفاف تنها دارای دورنی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه عفاف و حجاب یک مبحث عمومی است، عنوان کرد: در دین اسلام عفاف و حجاب تنها منحصر به بانوان نبوده و شامل مردان نیز می‌شود در حالی که در جامعه ما تصور بر این است که حجاب و عفاف تنها مختص به خانم ها است در صورتی که این موضوع اختصاصی نیست و عمومیت دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ پوشش سنتی ایرانیان و غیر ایرانیان نمودی از وجود پوشش برای مردان و زنان بود، گفت: متاسفانه به دلیل وجود نگاه غرب گرایانه پوشش سنتی از بین رفته است.

گنجعلی اصل عفاف و حجاب را یک اصل پذیرفته شده در اسلام و جزء اصول احکام دینی معرفی و بیان کرد: با توجه به اینکه عفاف و حجاب جزء ضروریات دین است ، انکار آن انکار ضروریات دین است و فرد انکارکننده کافر بوده و لازم است با آن برخورد شود.

وی به وجود کفر فکری و عملی به عنوان دو نوع کفر در انکار حجاب اشاره و تاکید کرد: کفر فکری در حالتی است که شخص در ظاهر حجاب را رعایت می‌کند ولی باور و اعتقادی به آن ندارد و این ضرورت و اصل دین را مورد انکار قرار می دهد.

*اگر دین به کمک انسان نیاید زندگی دنیا و آخرت دچار شکست و خسران خواهد شد

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در بیان کفر عملی تصریح کرد: در این وضعیت شخص به حجاب به عنوان یکی از ضروریات دین معتقد و به آن باور قلبی دارد ولی در عمل دچار سستی می شود و به آن پایبند نیست.

وی در ادامه سخنان خود در تشریح وضعیت قبل از انقلاب، انقلاب و پس از انقلاب بیان داشت: قبل از انقلاب وضع پوشش مردم مشخص و غالب جامعه پوشش نامناسب داشتند ولی چنانچه شخصی پوشش مناسب و حجاب داشت از روی باور و اعتقاد قلبی بود که با انقلاب اسلامی که صورت گرفت فضا متحول و شرایط تغییر یافت به گونه ای که شور انقلابی با شعور انقلابی همراه شد و مردم به سمت پوشش دینی و اسلامی گرایش یافتند.

گنجعلی با ابراز تاسف از وضعیت فعلی پوشش افراد جامعه بیان کرد: سوال این جاست که چرا زنان و مردان جامعه که بعد از انقلاب اسلامی به سمت پوشش اسلامی و دینی گرویدند؛ چه عاملی موجب شده که فضا عوض شود و جو غالب جامعه به سمت پوشش غیر اسلامی و دینی باشد؟!

وی به تشریح عوامل اصلی وضعیت پوشش نامناسب جامعه پرداخت و اظهار کرد: ابتدایی ترین دلیل این امر خلقت دو بعدی انسان است به گونه ای که بعد جسمانی انسا ن را به سمت تمایلات نفسانی، دنیا گرایی و زیبایی های مورد تایید سوق می دهد و بعد روحانی و الهی او را به سمت خدا سوق می دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در همین خصوص با بیان اینکه انسان به دلیل زندگی در دنیای مادی غالبا جو مادی بر اوحکومت و او را به سمت دنیا گرایی سوق می دهد که عاملی در راستای تغییر وضعیت پوشش جامعه می شود اضافه کرد: اگر دین به کمک انسان نیاید و انسان خود را پایبند به دستورات دین نکند قطعا زندگی دنیا و آخرت دچار شکست و خسران خواهد شد.

*بیشترین کم کاری‌ها در ترویج پوشش اسلامی در ابعاد معرفتی، بصیرتی، شناختی و آگاهی‌بخشی است

وی نفس اماره و وسوسه های شیاطین را به عنوان یکی از عومل تاثیرگذار در تغییر وضعیت پوشش و گرایش به سمت بد حجابی دانست و عنوان کرد: این شیاطین ابلیس و انسان های شیطان صفت هستند که دائما در حال نقشه و فریب انسان هستند.

گنجعلی با بیان اینکه انسان های شیطان صفت همچون کشورهای غربی برای مقابله با حجاب و پوشش اسلامی با روش وسوسه، تهاجم، ناتوی فرهنگی دائما با نوشتن کتب، مقالات تولیدات فرهنگی قوی و پخش تصاویر در فضای مجازی همواره در تلاش هستند، افزود: متاسفانه در برابر این همه هجمه، در داخل تولیدات مناسب در راستای گرایش جوانان به سمت اسلام و پوشش اسلامی و دینی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مدارس مباحث به درستی به دانش‌آموزان آموزش داده نمی‌شود، یادآور شد: متاسفانه اکثر معلمین جامعه توانایی رفع پاسخ گویی به سوالات و شبهات دانش آموزان را ندارند در صورتی که کسی که به عنوان معلم معرفی می شود باید حداکثر جواب دینی برای سوال دانش آموز را در حد و اندازه خود بدهد که در این عرصه کم کاری صورت گرفته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: در راستای ترویج پوشش اسلامی کم کاری ها و کوتاهی هایی صورت گرفته که بیشترین آن در ابعاد معرفتی، بصیرتی، شناختی و آگاهی بخشی است.

وی از عدم الگودهی مناسب به عنوان یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در وضعیت پوشش پوشش نامناسب در جامعه نام برد و در توضیح آن گفت: در این خصوص موفق نبوده ایم و زنان جامعه الگوی خود را از افراد غیر الهی و سریال‌های خارجی می گیرند چراکه نتوانسته ایم حضرت فاطمه (س)، حضرت معصومه(س) و حضرت زینب(س) را که در همه ابعاد برترین هستند الگو قرار دهیم و برای آن تولید محتوا کنیم.

* نتوانستیم هنرمندان متعهدی همچون شهید آوینی و سلحشور تربیت کنیم

گنجعلی با بیان اینکه جوانان به سمت محتواهای جذاب گرایش دارند، افزود: ما در این خصوص اقدامی انجام نداده ایم و شاهد هستیم که جوانان به دلیل جذابیت و اثرگذاری محتواهای تولیدی کشورهای غربی به آن سمت گرایش پیدا می کنند.

وی با گلایه مندی از وضعیت پوشش برخی هنرمندان با تاکید بر اینکه نتوانستیم هنرمندان متعهدی همچون شهید آوینی و سلحشور تربیت کنیم، گفت: هنرمندان در فیلم‌ها به حجاب اسلامی و پوشش مناسب ظاهر می‌شوند که با عمل آنها در واقعیت تضاد دارد که این نشانگر این موضوع است که آنها برای پول و منفعت نقش بازی می کنند و هیچ اعتقادی به حجاب و پوشش اسلامی ندارند و این گونه فیلم ها اثربخش نیست چرا که در الگودهی تلاش نکرده ایم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در مصداق همین موضوع اشاره کرد: متاسفانه شاهد هستیم هنرمندی که در نقش حضرت مریم(س) ایفای نقش کرده امروز به عنوان حامیان چهارشنبه‌های سفید است.

* روحانیت در بعد عفاف و حجاب و تبلیغ احکام دینی تلاش و جدیت لازم را ندارند

وی با بیان اینکه روحانیت جامعه در بعد عفاف و حجاب و تبلیغ احکام دینی تلاش و جدیت لازم را ندارند، افزود: متاسفانه در زمان حاضر موضوع احکام و پرداختن به آن به حاشیه رفته است و نشان می دهد نیروهای انقلابی و مذهبی در این بعد کم کاری کرده اند که باید توجه شود و نیروهایی که سیاست گذاری می کنند در این بعد وارد شوند.

گنجعلی در تشریح دیگرعوامل اصلی وضعیت پوشش نامناسب جامعه از کم کاری نیروهای داخلی و دولتمردان به عنوان مهم ترین عامل یاد کرد و تاکید کرد: شورای عالی فرهنگی، دولتمردان در همه دوران و هر کسی که در این خصوص رسالتی بر دوش داشته کم کاری کرده است.

وی در واکنش به اظهارات دولتمران مبنی بر شعار آزادی بیشتر خاطرنشان کرد: مشخص کنند مراد از این آزادی بیشتر چیست؟

* تا موضوع عفاف و حجاب دولتی نشود مشکل عفاف و حجاب حل نمی شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: با وجود وضعیت نامناسب پوشش در کشور اسلامی، مسئولان نسبت به این بی‌حجابی موجود کک‌شان هم نمی‌گزد و بی توجه هستند.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که تا چه حد به منویات حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) در بحث عفاف وحجاب توجه و توصیه های ایشان جدی گرفته شده است، تصریح کر: در این خصوص مسئولین احساس وظیفه و تکلیف نکرده اند.

گنجعلی با گلایه مندی از عدم برخورد مسئولین با افراد بی حجاب و کسانی که در عرصه عفاف و حجاب هنجار شکنی می کنند یادآور شد: بد حجابی در مکتب اسلام جرم و تخلف از دین است که باید با این تخلف و دهن کجی برخورد مناسب وجود داشته باشد و بدانند که حجاب از ضروریات دین است.

وی با عنوان اینکه بد حجابان جامعه به دلیل عدم برخورد با بی حجابی آن را به عنوان جرم تلقی نمی کنند، خاطر نشان کرد: تا موضوع عفاف و حجاب دولتی نشود مشکل عفاف و حجاب حل نمی شود بنابراین ضروری است دولتمردان در همه دوران و ابتداء خود در نهادها در ادارت و سازمان بانوان را الزام به رعایت حجاب و پوشش اسلامی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات