خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسيج هنرمندان استان همدان از رونمايي از كتاب شعر «حبيب حرم» در دومين جشنواره سراسري ادبي «حبيب حرم» خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۸۱۰۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
رونمايي از كتاب شعر «حبيب حرم» در دومين جشنواره سراسري ادبي حبيب حرم»
به گزارش خبرگزاري بسيج از همدان، رسول كرمي امروز در نشست خبري دومين جشنواره سراسري «حبيب حرم» كه در سالن جلسات امام رضا(ع) مجتمع فرهنگي هنري شهيد آويني برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره 8 هزار شهيد گلگون كفن، شهدای مدافع حرم و هنرمند و به ویژه قافله سالار شهداي مدافع حرم سردار «حاج حسين همداني» و همچنين سردار شهيد «قهاري سعيد» اظهار داشت: شهید «قهاری‎سعید» امسال به عنوان شهيد شاخص سال معرفی شده‌اندکه در بخش وي‍ژه جشنواره به آن پرداخته مي شود.

وی افزود: جشنواره حبيب حرم به پاس قدرداني از مجاهدت هاي شهداي مدافع حرم به خصوص شهيد «همداني» در سال گذشته به مناسبت اولين سالگرد اين شهيد بزرگوار در انجمن شعر بسيج عنوان شد و شروع به كار كرد.

مسئول سازمان بسيج هنرمندان استان همدان گفت: با توجه به اينكه براي اين برنامه اعتباري در نظر گرفته نشده بود در اولين سالگرد اين شهيد بزرگوار به خوبي اجرا شد و ما نتايج بسيار خوبي در اختتاميه اولين دوره آن كه در مهرماه سال گذشته همزمان با سالگرد شهيد «همداني» برگزار شد، داشتيم.

وی عنوان كرد: در دوره قبل بيش از 900 شعر از 250 شاعر مطرح كشور به دبيرخانه ارسال شد و در مراسم اختتاميه از 14 نفر از برگزيدگاان تجليل به عمل آمد.

کرمی افزود: در سال گذشته با توجه به اينكه فراخوان عكس شهداي مدافع حرم با محوريت شهداي مدافع حرم به ويژه شهيد «همداني» را داشتيم بيش از یک هزار و 200 قطعه عكس به دبيرخانه ارسال شد كه 800 قطعه آن مربوط به شهيد «همداني» و مابقي در خصوص ساير شهداي مدافع حرم بود كه در اختتاميه جشنواره به چهار نفر از برگزيدگان جوايزي اهدا شد.

وی در ادامه از آماده شدن و چاپ كتاب شعر «حبيب حرم» در جشنواره امسال خبر داد و گفت: امسال در دومين جشنواره «حبيب حرم» از كتاب شعر «حبيب حرم» رونمايي مي شود.

مسئول سازمان بسيج هنرمندان استان همدان عنوان کرد: این کتاب منتخب اشعار شاعران كشوري و همچنين شعرهايي است كه در خصوص شهيد «همداني» و شهداي مدافع حرم از شاعران همداني و مطرح كشور سروده شده و در حال چاپ است.

وی با بیان اینکه فراخوان اين جشنواره از خرداد ماه شروع شده و اطلاع رساني اوليه صورت گرفته است، يادآور شد: محور جشنواره شعر و داستان كوتاه است.

کرمی در مورد موضوعات اين جشنواره بیان كرد: استكبارستيزي، سبك زندگي ايراني ـ اسلامي، نمايش جلوه هاي اقتصاد مقاومتي و توليد و اشتغال در عرصه هنر و ادب، بازخواني ارزش ها و آرمانهاي انقلاب اسلامي، شهداي مدافع حرم و شهداي هسته اي و شهداي ترور و سرلشكر پاسدار حاج حسين همداني و بخش ويژه سردار شهيد حاج سعيد قهاري سعيد شهيد شاحص سال استان همدان از موضوعات این جشنواره است.

وي در مورد طرح حمايت از توليدات هنري و ادبي گفت: از موضوعات داراي اولويت در سال 96 توليدات هنري مقابله با جنگ نرم و شبكه هاي ماهواره اي و رسانه اي استكباري عليه ايران، سبك زندگي ايراني ـ اسلامي، جايگاه امر به معروف و نهي از منكر در سالم سازي جامعه وحدت اسلامي و مبارزه با انديشه هاي تكفيري است .

مسئول سازمان بسيج هنرمندان استان همدان تصریح کرد: نقش مردم در مقابله با تروريسم و فتنه و جريانات انحرافي و منافقين، مضامين آئيني ـ‌اجتماعي(مبتني بر سه اصل اخلاق، هدايت و حجاب و عفاف)، نقش بسيج در حفظ و توسعه علمي و فرهنگي و سازندگي كشور، نقش همبستگي و انسجام اسلامي در حمايت از مقاومت و بيداري اسلامي، نمايش جلوه هاي اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال در عرصه هنر و ادب است، بازخواني ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي(ولايت و رهبري، عدالت و ظلم ستيزي، مبارزه با استكبار، ايثار و شهادت و ...)، پرداختن به شهداي مدافع حرم، شهداي هسته‌اي، شهداي ترور در انقلاب اسلامي نیز از دیگر اولویت‌ها است.

وی در خصوص بخش ويژه جشنواره عنوان كرد: اين بخش مختص شهید «حاج سعيد قهاري سعيد» است كه از شهداي شاخص سال استان همدان است كه بسيار مظلومانه فعاليت مي كرد و گمنام به شهادت رسيد و گمنام به خاك سپرده شد.

کرمی در ادامه اضافه كرد: مهلت ارسال آثار تا پايان مردادماه 1396 و اختتاميه همزمان با دومين سالگرد شهادت سرلشكر پاسدار «حاج حسين همداني» بوده و نحوه ارسال آثار از طريق نشاني الكترونيكي honar.1395@yahoo.com، habibeharampoem@gmail.com و سايت habibeharam.net است كه توسط بنياد شهيد همداني طراحي شده است.

وي در ادامه تأكيد كرد: جشنواره «حبيب حرم» باید به عنوان يك برند در سطح كشور از طريق اصحاب رسانه شناسانده شود تا ما بتوانيم در سال‌هاي آينده جشنواره هاي مختلفي را با موضوعات خاص و با برند «حبيب حرم» برگزار کنیم كه براي استان همدان ماندگار شود.

مسئول سازمان بسيج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه شهيد «همداني» با شهادت خود آبرويي مجدد به همدان داد، گفت: از ثمره خون شهيد «همداني» مقام معظم رهبري توجه خاصي به شهر ما دارند و همچنين تقريظ هايي كه بر چهار كتاب صورت گرفته و ايشان بسيار به همدان و شهداي آن مي پردازند و اين وظيفه ما را بيشتر مي كند كه به اين موارد بيشتر بپردازيم و در اين عرصه فعاليت كنيم و در سطح كشور بي نظير است و همدان تنها شهري است كه كتاب هايش از طرف مقام معظم رهبري چهار تقريظ دارد.

وی افزود: موضوع ديگر توجهی است كه مقام معظم رهبري به شعر و ادب دارند و در آخرين ديدار خود با شاعران در ماه رمضان بسيار بر اين آثار هنري تأكيد داشتند و اينكه چقدر شعر در جامعه و در سطح كشور و جهان اهميت دارد و تأثيرگذار است.

وي در مورد پوستر برنامه ابراز داشت: در مراسم تجليل از همسر سردار «همداني» از اين پوستر رونمايي شد و اين برنامه همزمان با سالگرد سردار شهيد «همداني» برگزار مي ‌شود.

وی در مورد ميهمانان ويژه در اين جشنواره افزود: ميهمانان ويژه اين مراسم رئيس سازمان بسيج هنرمندان كشور و خانواده شهيد همداني و هنرمندان مطرح كشور هستند.

مسئول سازمان بسيج هنرمندان استان همدان در ادامه در خصوص افرادي كه در دبيرخانه ستاد جشنواره همكاري مي كنند، خاطرنشان كرد: استاد جواد محقق دبير علمي جشنواره، حسن كرمي نور مسئول انجمن شعر و دبير اجرائي جشنواره، محمد صارمي شهاب دبير بخش شعر و عليرضا اكبري دبير بخش داستان كوتاه، زهرا اسلامی خواه مسئول دبیرخانه جشنواره و امین صمدی به عنوان مسئول کمیته روابط عمومی جشنواره هستند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات