خبرهای داغ:
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان خبر داد

برگزاری جشنواره «سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری» در همدان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان از برگزاری جشنواره «سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری» در همدان خبر داد .
کد خبر: ۸۸۹۳۹۲۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
برگزاری جشنواره «سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری» در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی خاکسار امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری جشنواره «سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری منطقه‌ای» در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در سال گذشته در سراسر کشور برگزار شد به طوری که استان های کشور به 8 منطقه تقسیم و استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام و کردستان در منطقه 3 قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در بین چهار استان این جشنواره به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، عنوان کرد: امسال بنا به درخواست و پیشنهاد سازمان گردشگری استان این جشنواره از ساعت 18 الی 22:30 در باغ نظری همدان برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان در خصوص زمان اجرای جشنواره با بیان اینکه این جشنواره از 18 تا 20 مرداد به مدت سه روز برگزار می شود، افزود: مراسم افتتاحیه در روز 18 مرداد، برگزاری مسابقه در روز 19 و مراسم اختامییه و معرفی برندگان در 20 مرداد ماه است.

وی با بیان اینکه جشنواره در چهار بخش نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های ویژه هر استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در بخش ابتدایی جشنواره برندهای مختلف گردشگری، رستوران‌ها، هتل‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی و مراکز عرضه غذا در چهار آیتم غذا، پیش‌غذا، دسر و نوشیدنی با حضور داوران ملی و استانی به مسابقه خواهند پرداخت.

خاکسار به برگزاری 40 غرفه نمایشگاه در جشنواره سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری اشاره و عنوان کرد: در این خصوص مراکز عرضه غذا از چهار استان ذکر شده به معرفی توانمندی خود خواهند پرداخت و در نهایت در معرض فروش قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: پیش بینی شده از صنایع دستی مرتبط با غذا همچون سفال، مسگری و حلبی سازی نیز در نمایشگاه وجود داشته باشد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان در خصوص سومین بخش جشنواره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته اشاره و تصریح کرد: این اساتید به بیان ارزش‌های غذایی و محصولات بومی خواهند پرداخت.

وی مراسم آیینی و سنتی را آخرین بخش جشنواره معرفی کرد و یادآور شد: در این جشنواره مراسم آیینی و سنتی از چهار استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار