به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجتالاسلام علی شکری در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی مجتمع فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود با بیان اینکه دشمن با اختلافافکنی بین دو گروه شیعه و سنی و ایجاد گروههای تکفیری میخواهد مسلمان کشی را در جهان به راه بیندازد، اظهار کرد: بهرهمندی از نظام و امکانات اجتماعی حق همه مردم است لذا اگر بخواهیم با اختلاف و تفرقه بین گروههای مردم بخواهیم زندگی کنیم چطور میتوان در جهان اسلام با اتحاد و یکپارچگی به غرب تسلط پیدا کنیم.
وی افزود: ایران طلایهدار جهان اسلام است لذا همین امر اقتضا میکند که با کنار گذاشتن اختلافات به دنبال وحدت جامعه باشیم و از هرگونه مرزبندی و خطکشی پیرامون مسائل دینی اجتناب کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه تنها مرجع خبری در نظام آفرینش و دارای وعدههای عملی، قرآن است، بیان کرد: خبر باید واقعی، کاشف از حقیقت، راست و درست باشد لذا قرآن کریم با کنار هم قرار دادن حق و باطل واقعیتی را به ما نشان میدهد تا از گناه پرهیز کنیم.
شکری در ادامه تصریح کرد: خبرنگاران با انعکاس واقعیتهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در هر حوزه به مدیران و تصمیم گیران جامعه کمک میکنند تا اگر حقی از حقوق شهروندی زایل شده آن را با کمک دستگاههای اجرایی مطالبه کنند لذا جریانهای خبری به اصلاح ساختارهای فرهنگی، اجتماعی کمک میکند.
وی بابیان اینکه باید به دنبال واقعیتهایی باشیم تا جامعه را از پرتگاه نجات دهد، افزود: خبرنگاران در روابط اجتماعی بین مسئولان، خانوادهها همچنین در اندیشهها و بینش مردم تأثیر دارند و میتوانند باعث ایجاد هیجان، ترس، ناامیدی، امیدواری احساس غرور شوند لذا کار خبررسانی باید سازنده باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه قلم در روابط اجتماعی و سیاسی کشور بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: حرفه خبرنگاری از منزلت اجتماعی و اعتبار خاصی برخوردار است که در مواجه با بحرانها برای به تصویر کشیدن یک واقعیت مسئولیت خطیری را بر عهدهدارند.
شکری در ادامه تصریح کرد: حرفه خبرنگاری بیشترین مسئولیت اما کمترین درآمد را دارد لذا افرادی که از خبرنگار در جریانهای سیاسی و فرهنگی بهره میبرند باید در این رابطه ارزش مالی بیشتری برای حرفه خبرنگاری قائل شوند.
وی افزود: به دنبال ارتباط بیشتر با نشریات محلی شهرستان و استان هستیم تا ظرفیتهای تبلیغی بتواند از انعکاس خوبی بهرهمند شوند لذا این مهم میطلبد تا ارتباط و تعامل دوسویه بین خبرنگاران و سازمان تبلیغات افزونتر شود.