توسعه هر واحد تولیدی نیازمند توسعه اراضی صنعتی است تا بتواند ادوات و صنایع مربوط را در آن مستقر کند.
کد خبر: ۸۹۰۴۶۴۱
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  متاسفانه در مازندران همانند دیگر نقاط کشور قیمت زمین بسیار بالا است و وقتی در منطقه ای کارخانه ای احداث شود قیمت اراضی مجاور نیز افزایش می یابد و دیگر امکان توسعه سطح اراضی صنعتی واحد تولیدی نیز کاهش پیدا می کند. شهرک های صنعتی استان نیز با محدودیت اراضی مواجه هستند.
1900 هکتار اراضی صنعتی شهرک های صنعتی مازندران جواب گوی سرمایه گذاران نبوده و واحدهایی که برای توسعه نیازمند توسعه اراضی هستند نیز با چالش مواجه شده است.
متوسط وسعت شهرک های صنعتی در شهرستان های استان کمتر از 50 هکتار است که تولیدکنندگان را برای توسعه فعالیت در مضیقه قرار داده است.
به گفته رضوی رئیس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران مشکل بزرگ تولیدکنندگان در مازندران بحث زمین است، واحدهای صنعتی برای توسعه احتیاج به زمین دارند که در مازندران یافت نمی‌شود.
مساحت32 شهرک صنعتی مازندران برابر با مساحت شهرک صنعتی شماره یک سمنان است که نشان از فضای محدود استقرار واحدهای تولیدی در استان دارد.
شرکت شهرک های صنعتی با درک این موضوع طرح اضافه شدن 1053 هکتار زمین به فضای صنعتی موجود استان را به تصویب دولت رساند که در سفر رئیس جمهور به مازندران عملیات اجرایی آن کلنگ زنی شد.
مجموع مساحت 32 شهرک صنعتی شامل 1900 هکتار اراضی است که با اضافه شدن 1050 هکتار دیگر، بخشی از کمبود اراضی صنعتی استان تامین خواهد شد.
ارسال نظرات