جانشین ناحیه مقامت بسیج سپاه میناب گفت: تحقق اقتصاد مقاومتي، مسئوليتي همگاني و نيازمند بسيج عمومي تمامی ظرفيتهاي شهرستان برای حمایت و ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی است.
کد خبر: ۸۹۰۸۰۳۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

سید حسن فاطمی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج پیرامون نامگذاری سال جدید بر مبنای اقتصاد مقاومتی؛ تولید -اشتغال، گفت: نام‌گذاری مجدد سال جدید به‌عنوان اقتصاد مقاومتی تاکیدی بر ضرورت اجرایی شدن راهکارهای تحقق آن است که انشاالله با بسیج عمومی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری همت خواهیم گمارد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب افزود: نامگذاری سالها توسط مقام معظم رهبری تشریفاتی نبوده و نبایستی با آن برخورد تشریفاتی در حد تکرار کلامی و یا بنر و تیزر تبلیغاتی صورت پذیرد.

سرگرد فاطمی اظهار داشت: نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی باعث ریشه کن شدن بسیاری از معضلات اجتماعی مانند بیکاری، طلاق و دیگر نابهنجاری ها در جامعه خواهد بود..

به گفته سید فاطمی؛ یکی از مهمترین عواملی که ما را در رسیدن به رونق تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار کمک می کند و موجب جهش اقتصادی در کوتاه مدت میشود، مبارزه همه جانبه با مقوله قاچاق کالا است.

فاطمی اضافه کرد: با توجه به حرام شرعی و قانونی اعلام شدن واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، با بسیج عمومی و بهره گیری از تمامی ظرفیت های شهرستان به صورت همه جانبه و در سطوح مختلف به منظور کاهش قاچاق کالا اقدامات لازم و اساسی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بسیج شهرستان میناب در یک سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۳۴ لیتر مشروبات الکلی با اشرافیت بر مرزهای ورودی و هرگونه تحرک مشکوک در سطح شهرستان از قاچاقچیان کشف و ضبط نموده است.

سرگرد فاطمی اضافه کرد: از این تعداد شش هزار و ۶۲۴ قوطی و بطری مشروب الکلی از نوع خارجی و  ۳ هزار و ۶۱۰ لیتر مشروب الکلی دست ساز در راستای مبارزه با کالای قاچاق با همکاری مردم کشف و ضبط شده است.

فاطمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مبارزه با قاچاق کالا گفت: مبارزه با قاچاق کالا باید بصورت هدفمند و با شناسایی سرباندهای کلان و افراد سود جو برخورد قانونی انجام شود و تنها با خرده فروشان که از این راه امرار معاش خود و خانواده را تامین می کنند نباید خود را سرگرم کنیم.

جانشین ناحیه میناب تصریح کرد: یکی از اثربخش ترین روشهای کنترل قاچاق، ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی است، در صورتی که مصرف کالای داخلی توسط مردم رواج پیدا کند، اولاً تقاضا برای کالای قاچاق از بین میرود و ثانیاً کارخانه های داخلی شروع به کار خواهند کرد و اشتغال پایدار رخ خواهد داد.

وی اذعان داشت: اگر در زمینه تولید به تولید کنندگان و آنهایی که سعی در راه اندازی کارگاههای تولیدی دارند توجه شود مسئله بیکاری حل شده و در نتیجه آسیب های اجتماعی کمتر خواهد شد.

جانشین ناحیه میناب  گفت: اگر تولید ملی مبنا قرار گیرد ایجاد اشتغال را به همراه داشته و در واقع اقتصاد و تولید داخل زنجیره به هم پیوسته ای است که خروجی آن باید اشتغال جوانان باشد و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری سه سال مداوم بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند.

ارسال نظرات