خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان خبر داد

افتتاح ۱۷۶۶ واحد مسکن طی هفته دولت در همدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از افتتاح یک هزار و ۷۶۶ واحد مسکن طی هفته دولت در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۸۱۳۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

افتتاح ۱۷۶۶ واحد مسکن طی هفته دولت در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن ظفری امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن استان در زمینه بازنگری طرح‌های هادی اظهار داشت: استان همدان در زمینه طرح‌های هادی به عنوان  استان پیشرو حرکت کرده  و تاکنون در  349 روستا  بازنگری طرح‌‌های هادی به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح هادی در کشور، عملیات اجرایی فاز یک بهسازی بیش از 669 روستای در استان شروع شد، گفت: از این میزان 13  روستا تبدیل به شهر و فاز یک 387 روستا به بهره‌بردرای رسیده  و 269 روستا  به عنوان روستای نیمه کاره در دستور کار بنیاد قرار دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه از 925 روستای بالای 20 خانوار استان،  فاز یک بهسازی 669  روستا آغاز شده است، افزود : به طور میانگین عملیات بهسازی  71 درصد روستاهای بالای 20 خانوار آغاز شده  که این شاخص در سطح کشور 42 درصد است.

وی از قیر اعتباری به عنوان یکی از راهکارهای کارآمد در راستای کمک به عملیات بازسازی روستاها و آسفالت معابر روستایی در سال‌های 94 و 95 اشاره کرد و گفت: دولت طی سال‌های 94 و 95 در 215 روستا  عملیات آسفالت معابر را به انجام رساند که  سهمیه قابل ملاحظه ای تحت عنوان قیر اعتباری در  اختیار استان قرار گرفت.

ظفری افزود: بر اساس سهمیه قیر اعتباری استان،  طی دو سال بیش از 141 کیلومتر آسفالت معابر روستایی در سطح روستاهای استان به مساحت یک میلیون و 147 هزار متر مربع  با اعتباری بالغ بر 357 میلیارد ریال تحت عنوان  کار عمرانی انجام و دراختیار مردم برای بهر‌ه‌برداری قرار گرفت.

وی سهمیه قیر اعتباری استان همدان در سال جاری را 12 میلیارد  و 800 میلیون تومان برآورد کرد و بیان داشت: از این سهمیه تاکنون 2 هزار تن حواله صادر و به مصرف رسیده  که امیدواریم تحت عنوان استفاده از مصرف غیر مستقیم قیر، روستاهای قابل ملاحظه ای برای استفاده اعلام آمادگی کنند  و از این فرصتی که دولت فراهم کرده ما بتوانیم در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم بهره کافی را داشته باشیم.

* هدف‌گذاری صدور 2500 جلد سند مالکیت طی سال 96  در استان همدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  از 925 روستای بالای 20 خانوار استان نقشه ثبتی برای  799 روستا تهیه شده به صدور سند مالکیت در روستاهای بالای 20 خانوار  اشاره و تاکید کرد: بیش از 141 هزار جلد سند مالکیت در راستای تحقق برنامه سنددار کردن اماکن روستایی در سطح استان صادر شده  که با هکاری سازمان ثبت اسناد استان اتفاق افتاده  و طی چند سال پیاپی استان همدان به عنوان استان برتر در زمینه صدور سند مالکیت معرفی  و شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه از 3 میلیون و 299 هزار جلد سند مالکیت صادر شده در سطح کشور 141 هزار آن متعلق به استان همدان است، گفت : میزان 4.3 درصد از  اسناد صادرشده کشور به استان همدان اختصاص یافته است.

ظفری با بیان اینکه صدور سند مالکیت 2 هزار و 500 جلد در سال 96  در استان هدف‌گذاری شده است، عنوان کرد: بالغ بر 83 درصد اماکن روستایی استان از مزیت سند دار شدن برخورد خواهند شد و آن میزانی که باقی مانده واحدهایی است که یا جزء موقوفات و یا واحدهای  مخروبه رها شده‌ای است که مالکین آن در استان حضور نداشته‌اند.

وی از عملیات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به عنوان یکی دیگراز اقدامات مهم بنیاد مسکن اشاره و بیان کرد: تاکنون برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی،  100 هزار و 656 فقره تسهیلات از مجموعه بنیاد مسکن کشور  اخذ کرده ایم و بر اساس این سهمیه 88 هزار و 919 متقاضی واجد شرایط به سیستم بانکی معرفی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه  عملیات بهسازی و نوسازی 86 هزار و 143 واحد روستایی  در سطح استان  با استفاده از تسهیلات بهسازی و بازسازی  انجام شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 937 واحد با هزینه‌کرد 42 میلیارد و 600 میلیون تومان مبنی بر تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان با احداث 85 هزار و 150 مترمربع  بنا ساخته شده که طی هفته دولت در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح خواهد شد.

وی میزان کل تسهیلات اعطایی در راستای  بهسازی و نوسازی مسکن روستایی را 930 میلیارد تومان برآورد و بیان کرد: این مبلغ در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفته  که بیش از 580 میلیارد تومان آن به صورت 100 درصد جذب شده  و مردم از آن واحدها به عنوان واحد مسکونی استفاده می‌کنند.

ظفری  از افتتاح 12 پروژه بهسازی طی هفته دولت در همدان خبر داد و بیان داشت: این پروژه‌ها با هزینه‌کرد 4 میلیارد و 300 میلیون تومان آماده افتتاح است.

* معرفی14 روستای استان همدان به عنوان روستای نمونه  در سطح کشور

وی با بیان اینکه 63 درصد روستاهای استان از نعمت اجرای طرح های بهسازی  برخوردارند،  یادآور شد: آهنگ خدمات‌رسانی تحت عنوان بهسازی  در استان 55 درصد  و نسبت به  42 درصد کشوری با فاصله 13 درصدی قابل توجه است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در ادامه سخنان خود با بیان  اینکه  مطالعات  بافت واجد ارزش تاریخی 67 روستا در  سطح کشور به اتمام رسیده است، افزود: از این میزان هفت روستا در استان همدان  شامل روستای ورکانه، سیمین، گشانی، حبشی، حیدره، ملهم‌دره  و خاکو  به عنوان طرح بافت واجد ارزش تاریخی  شناسایی و به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه 14 روستای استان به عنوان روستای نمونه  در سطح کشور معرفی و به تصویب رسیده است، گفت: امیدواریم در تأمین منابع بتوانیم  اقدام خاص و ویژه را در این روستاها انجام دهیم.

ظفری با بیان اینکه روستاهای دارای بافت واجد ارزش تارخی یک ویژگی و خصیصه منحصر به فرد دارند، گفت: مصداق آن روستای ورکانه است  که با معماری سنگی، منحصر به فرد و در کشور بی نظیر و بی بدیل است.

وی  با اشاره به اینکه  طرح ساماندهی در روستاهای خزل، قلقل رود، قروه درجزین و ماماهان  مورد مطالعه قرار گرفته است، تصریح کرد: در طرح ساماندهی، مقیاس مطالعه ما معمولا مقیاس بخشی بوده  و بر اساس  نیازهای لازم بخش، اعم از کالبدی، فضایی، فرهنگی و اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفته که  به صورت بخش، طرح ساماندهی توسط مشاورین ذیربط تهیه شده یک سند فرادست طرح هادی روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان اضافه کرد: به استناد این سند در این بخش‌ها بخشداران می توانند بر اساس کاستی ها، نیازها و ضرورت های مورد نیاز روستا  احصاء کنند و بر اساس آن پیگیر اخذ اعتبارات لازم برای اجرای این طرح‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور 20 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری شناسایی و به تایید و تصویب رسیده است، بیان کرد: در همدان روستای اشتران شناسایی شده  که عملیات عمرانی و اجرایی آن به سرعت انجام  شد و  در سال 92 به بهره برداری رسید.

* بهره‌برداری از 5706 واحد مسکن مهر در همدان

ظفری  به اقدامات صورت گرفته در راستای به تایید رساندن روستای مانیزان همدان به عنوان روستای هدف گردشگری اشاره و تاکید کرد: مطالعات اولیه آن انجام شده  و امیدواریم تا پایان سال به عنوان دومین روستای هدف گردشگری استان به تایید و تصویب برسد.

وی با اشاره به پروژه مسکن مهر دولت و با بیان اینکه سهمیه استان همدان 7 هزار و 607 فقره بود، گفت: از این میزان بیش از 5 هزار و 706 واحد به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه پروژه مسکن مهر در استان همدان در سال 96  به طور کامل به اتمام می رسد و پرونده آن بسته خواهد شد، افزود: تنها پروژه هایی که فاقد متقاضی هستند ناتمام است که ضروری است  این پروژه ها در سطح ملی، سیاست ها و قوانین لازم برای حل معضل و مشکلات تایید و تصویب و به استان  ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون  892 واحد مسکن مهر تحت عنوان مسکن مهر و مسکن حمایتی ایجاد شده است، افزود: این واحدها  با زیربنای بیش از 87 هزار متر مربع با اعتبار 51 میلیارد و 500 میلیون تومان تحت عنوان تسهیلات، آورده متقاضیان  و منابع بنیاد هزینه شده ک در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

ظفری از افتتاح یک هزار و 766 واحد مسکن طی هفته دولت در استان خبر داد و ببان داشت: این واحدها با هزینه کرد 94 میلیارد و 100 میلیون تومان با زیر بنای 172 هزار و 150 متر مربع آماده بهره برداری است.

وی  یادآور شد: از این تعداد مسکن قابل افتتاح 937  فقره مسکن روستایی و 892 فقره مسکن شهری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرهای زیر 25 هزار نفر  جمعیت استان  یک هزار و 503 واحد در هفت پروژه فاقد متقاضی موثر هستند، خاطر نشان کرد :  این مهم عمدتا در نهاوند تعریف شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار