در این میان مردم شهرستان قروه نیز با اشتیاقی غیر قابل وصف در انتظار فرارسیدن عید سعید غدیر خم هستند تا در مراسم باشکوه بازسازی واقعه غدیرخم حضور یابند.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۱۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶



به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یکی از مردم شهرستان قروه در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این برنامه گفت: بازسازی واقعه غدیر خم نه تنها موجب اتحاد بیشتر مذاهب اسلامی خواهد بود بلکه زمینه رشد و تعالی معنوی را نیز فراهم خواهد کرد.

وی افزود: بدون شک همانند سال‌های گذشته سعی داریم تا دوباره بتوانیم در این برنامه شرکت کنیم و با زوایای مختلف این واقعه تاریخی بیشتر آشنا شویم.

این شهروند قروه‌ای ادامه داد: هم اکنون مردم شهرستان قروه از شیعه و سنی در کنار یکدیگر و با آرامش و مهربانی زندگی می‌کنند و این نشان دهنده وحدت اسلامی است که برگزاری این برنامه‌ها در تقویت روحیه وحدت و یکپارچگی موثر خواهد بود.

دیگر شهروند قروه‌ای نیز در ارتباط با برگزاری برنامه بازسازی واقعه غدیر خم گفت: متاسفانه در طی سال‌های گذشته موفق نشده بودم به خوبی از این برنامه تاریخی بهره‌مند شوم که امسال قطعا در این برنامه حضور خواهم یافت.

وی افزود: اجرای برنامه بازخوانی و بازسازی واقعه غدیر خم می‌تواند نقش موثری در اذهان عمومی داشته باشد و زمینه اتحاد و یکپارچگی بیش از پیش را فراهم نماید.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی گسترده در خصوص اجرای این برنامه بیش از پیش باید مورد توجه باشد تا مردم در نقاط مختلف شهر از نحوه برگزاری برنامه بازسازی واقعه غدیر خم مطلع شوند.

یکی دیگر از شهروندان قروه‌ای نیز در این باره اظهار داشت: خوشحالم که امسال نیز شهرستان قروه در اجرای این برنامه تاریخی و مذهبی که با فرهنگ و آیین ما عجین شده است پیش قدم می‌باشد.

وی افزود: جای تقدیر دارد از مسئولینی که در این راستا تلاش می‌کنند چرا که این برنامه نقش بی بدیلی در تقویت روحیه اتحاد و یکپارچگی خواهد داشت.

وی بیان داشت: شهرستان قروه آرمان شهر وحدت اسلامی است و این مسئله در برنامه بازسازی واقعه غدیر خم به خوبی نمایان است.

برنامه بازخوانی و بازسازی واقعه غدیر خم در بیش از ۱۵۰ نقطه کشور برگزار می‌شود

سعید شعبانی فرمانده سپاه قروه با اشاره به تمهیدات درنظرگرفته در خصوص برگزاری برنامه بازخوانی و بازسازی واقعه غدیر خم در گفتگو با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن دهه ولایت و امامت اظهار داشت: امسال هم مثل سال‌های گذشته سپاه قروه برای برگزاری برنامه بازخوانی واقعه غدیر خم اماده می‌شود تا یک نمایش باشکوه را در منطقه عمومی سراب قروه برگزار نماید.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های سال‌های گذشته امسال نیز این برنامه به شهرستان قروه واگذار شده است که در روز ۱۸ شهریور ماه که مصادف است با روز عید سعید غدیرخم این نمایش برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه قروه خاطر نشان کرد: بیش از ۱۵۰ نفر از هنرمندان و هنروران شهرستان قروه در این نمایش نقش آفرینی خواهند داشت که این هنرمندان تاکنون بیش از ۱۰ روز تمرین مناسب داشته اند و از امروز به محل لوکیشن اصلی در سراب کوثر منتقل خواهند شد تا تمرینات خود را در محل اجرای نمایش پیگیری نمایند.

وی ادامه داد: این برنامه برای پنجمین سال متوالی است که در شهرستان قروه برگزار می‌شود و برآورد می‌شود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم عزیز شهرستان در این محل حضور یابند.

شعبانی گفت: با توجه به اینکه در شهرستان قروه و در استان کردستان برادران اهل سنت و اهل تشیع به خوبی و با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و با توجه به تلاش تفرقه افکنانه دشمنان در ایجاد اختلاف بین برادران اهل سنت و اهل تشیع این برنامه می‌تواند نقش موثری در افزایش اتحاد و برادری در بین مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: در این نمایش برادران و خواهران اهل سنت و اهل تشیع در کنار یکدیگر نقش آفرینی می‌نمایند و این نقطه قوت این برنامه است که برادران اهل سنت و اهل تشیع در کنار یکدیگر هستند.

شعبانی با اشاره به روز‌های ورود پیکر مطهر شهید محسن حججی به کشور و همزمانی آن با ایام عید قربان و عید غدیر خم افزود: عید قربان و عید سعید غدیر خم عید اطاعت پذیری هستند و در واقع نقطه تلاقی این دو عید بزرگ اطاعت از دستورات الهی است و امروز شهید محسن حججی نیز همانند امام حسین (ع) در اطاعت از خداوند متعال جان خود را در راه اسلام اهدا کرد و الگویی شد در تمام تاریخ برای تمام مسلمانان و تمام ملت‌های آزادی خواه در سراسر جهان.

وی با تقدیر از خبرنگاران در پوشش و اطلاع رسانی گسترده برنامه بازخوانی واقعه غدیر خم گفت: تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا از تمام بخش‌ها و روستا‌های شهرستان شرایط لازم برای حضور مردم در این برنامه مهیا شود.

علاقه بسیاری به صحنه نبرد امام علی (ع) با عمروبن عبدود دارم

یونس صحرارو در گفتگو با خبرنگاران در خصوص برنامه بازخوانی و بازسازی واقعه غدیر خم گفت: در این نمایش ما ۱۰ نفر بازیگر اصلی داریم و ۶۰ نفر بازیگر یاریگر در قسمت‌های فرم ما را همراهی می‌کنند و ۸۰ نفر دیگر نیز به عنوان هنرور در این نمایش نقش آفرینی خواهند داشت.

وی افزود: این نمایش به صورت فرم اجرا می‌شود و ما در قسمت‌های این نمایش از زمان بت پرستی آغاز می‌شود و پس از ان جنگ امام علی (ع) با عمروبن عبدود اجرا می‌شود و پس از فتح مکه واقعه روز غدیر خم بازسازی می‌شود.

این کارگردان در خصوص جایگاه نمایش‌های آیینی خاطر نشان کرد: ما در این نمایش بازیگران اهل سنت و اهل تشیع را داریم و یکی از اهداف این نمایش ایجاد و تقویت اتحاد و یکپارچگی است و باور‌های حقیقی مردم را نشان می‌دهد و ارتباط موثر و مستقیم با مردم خواهد داشت.

وی در خصوص علاقه خود به صحنه‌های مختلف نمایش افزود: علاقه بسیاری به صحنه نبرد امام علی (ع) با عمروبن عبدود دارم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات