استاد حوزه علمیه شاهرود:

شهید حججی با افتخار و سربلند حرکت کرد/ کسی که مونسش خدا باشد، از چیزی نمی‌ترسد

استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: شهید حججی با افتخار و سربلند حرکت کرد؛ کسی که مونسش خدا باشد، از چیزی نمی‌ترسد.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۹۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
حجت‌الاسلام علی عباسی صبح امروز در محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود که به میزبانی پایگاه بسیج شهید همت مساجد و محلات علی ابن ابیطالب (ع) و در شهرک شهید همت شاهرود برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه پایگاه شهید همت افتخار می‌کند که میزبان رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس است، افزود: امیدواریم خدا ما را با شهدا محشور سازد.

وی با بیان روایتی از امام هادی (ع) افزود: امام هادی (ع) که در سالروز ولادت ایشان قرار داریم، بیان می‌فرمایند اگر کسی انیس، دوست و رفیق و همه چیزش خدا باشد، این شخص سرمایه‌دار و دارای عزت و مقام است و نیازی به وجود مردم ندارد و وحشتی هم نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه شاهرود اظهار کرد: ما خیلی کار‌ها را برای اینکه مردم چیزی نگویند انجام نمی‌دهیم؛ اما امام هادی (ع) می‌گوید اگر خدا باشد، مردم دیگر نیستند و خدا ملاک عمل، رفتار و گفتار ماست و خدا را می‌بینید و این باعث می‌شود نگاه به زندگی تغییر کند؛ کسی که تمام هدفش خدا شد، در عظمت پروردگار عالم هضم می‌شود.

عباسی تصریح کرد: اگر همه چیز برای خدا باشد، بزرگ می‌شوید؛ شهید حججی که رسانه‌ای شد و مردم دیدند و شنیدند، رفتار عجیبی داشت؛ البته برای ما عجیب است که ازجمله بوسیدن دست و پای پدر و مادرش به کجا رسید.

وی ادامه داد: شهید ابتدا مادر و پدرش را راضی می‌کند و دست و پایشان را می‌بوسد و رضایت امام رضا (ع) را می‌گیرد تا به چه برسد؟ برگه شهادت‌نامه امضا شود و تا امضا را نگرفته نمی‌رود و از امام رضا (ع) امضا می‌گیرد و می‌رود و شهید می‌شود.

استاد حوزه علمیه شاهرود بیان کرد: شهید حججی دست وحشی‌ترین افراد دنیا می‌افتد و هر کس باشد، وحشت می‌کند؛ اما امام هادی (ع) فرمود: کسی که مونسش خدا باشد، از مردم وحشت ندارد و ترس و ذلت در وجود او راه ندارد و شهید حججی با افتخار و سربلند حرکت کرد و می‌داند می‌خواهد شهید شود.

عباسی تأکید کرد: کسی که مونس او خدا باشد، از چیزی نمی‌ترسد و وحشتش این است که خدا را از دست بدهد.
ارسال نظرات