معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

باغداران از روش‌های نوین برای تولید بیشتر و با کیفیت استفاده کنند

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش خصوصی باید فعال شود و روش‌های سنتی کنار گذاشته و از روش‌های نوین برای تولید بیشتر و با کیفیت محصول استفاده شود، گفت: برای استفاده از طرح‌های نوین آبیاری و کشاورزی آمادگی ارائه مشوق را داریم.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۹۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲

روش‌های نوین برای تولید بیشتر و با کیفیت محصول استفاده شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محمدعلی طهماسبی عصر امروز در پنجمین جشنواره «خوشه برتر» در ملایراز تولید 75 میلیون تن انگور در دنیا خبر داد و بیان داشت: این میزان تولید از حدود 7 میلیون و 150 هزار هکتار باغ انگور در جهان است که 70 درصد فرآوری و 30 درصد نیز تازه‌ به مصرف می‌رسد .

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد انگور گفت: با توجه به اینکه انگور از فرآوری بالایی برخوردار است، می‌تواند محور تولید و اشتغال و درآمد باشد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران جزء 10 کشور برتر جهان در زمینه تولید انگور است، تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی در ایران ما تولید انگور دیم و آبی را با گونه‌های مختلف در کشور داریم.

وی اضافه کرد: شهرستان ملایر نیز در بحث تولیدات کشاورزی به خصوص انگور دارای جایگاه ویژه‌ای است که می‌تواند رشد بالایی داشته باشد .

طهماسبی با اشاره به معرفی باغدار نمونه ملایری گفت: همه باغداران ملایر می‌توانند با رعایت اصول باغداری نوین نمونه شوند و از هر هکتار باغ خود 105 تن انگور برداشت کنند .

وی با بیان اینکه باغداری یک هنر است، بیان داشت: خداوند این هنر را به باغدار عطا کرده است که با استفاده از امکانات بتواند تولید بیشتری را کسب کند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: انگور به جز ارزش غذایی ارزش دارویی نیز دارد و از هسته انگور و برگ انگور برای تولید داروهای گیاهی استفاده می‌شود بنابراین باید فضایی ایجاد شود تا از این ظرفیت‌ها در ملایر بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه مسئولان می‌توانند از انگور در سبد غذایی و دارویی استفاده بهینه‌ای کنند، گفت: محصول انگور کشاورزان باید به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند چراکه رقبای ما امروز بیشترین تولید را دارند و با تولید کم راه به‌جای نمی‌بریم.

طهماسبی عنوان کرد: کشاورزان ما باید همیشه با علم روز برای پیشبرد کار خود در تولید محصولات کشاورزی عجین باشند و باید از داشته‌های خود استفاده کنیم تا بتوانیم با رقبای خود رقابت کنیم و به صورتی حرکت کنیم که هر زمان انگور ملایر را در سردخانه‌ها داشته باشیم.

وی از حمایت باغداران در زمینه تولید انگور و کشمش جهت برای استفاده از تسهیلات خبر داد و گفت: ما ضمانت لازم برای گردش مالی را به کشاورزان برای ارائه به صندوق توسعه اعتباری می‌دهیم تا کشاورزان در امر صادرات دچار مشکل نشوند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش خصوصی باید فعال شود و روش‌های سنتی کنار گذاشته و از روش‌های نوین برای تولید بیشتر و با کیفیت محصول استفاده شود، گفت: برای استفاده از طرح‌های نوین آبیاری و کشاورزی آمادگی ارائه مشوق را داریم.

وی خاطرنشان کرد: باید یک نقشه راه برای باغ‌های شهرستان ملایر تدوین شود تا برنامه‌ریزی درستی برای آینده داشته باشیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات