فرماندار ویژه شهرستان ملایر با بیان اینکه ثبت جهانی انگور ملایر به نقطه پایانی رسیده است و پرونده آن در فائو کامل است، گفت: ملایر در حوزه کشاورزی و باغداری ظرفیت بالای دارد و می تواند با یک تحول بنیادی در امر اشتغال حرکت سازنده‌ای داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۷۸
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

پیگیر ثبت جهانی انگور ملایر هستیم/ عدم وجود صنایع تبدیلی به‌روز از مشکلات باغداران ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عبدالعظیم رضایی عصر امروز در پنجمین جشنواره «خوشه برتر» در ملایر با اشاره به اینکه ملایر در زمینه کشاورزی دارای توانمندی است، بیان داشت: شهرستان ملایر اقتصادی بر پایه کشاورزی دارد و برای رفع مشکلات باغداران وکشاورزان باید فکری شود.

وی با بیان اینکه خانوارهای بسیاری در شهرستان در این بخش فعال هستند، افزود: ملایر دارای 10 هزار و 400 هکتار باغ انگور است که سالانه حدود 230 هزار تن انگور از 9 هزار 900 هکتار باغ بارور آن برداشت می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر با اشاره به مشکلات باغداران ملایری در امر تولید و فروش محصول اظهار داشت: بیش از 75 درصد این محصول به کشمش تبدیل‌ می‌شود و این تولید و عرضه در ملایر به شیوه سنتی است و باید با تشویق باغداران را به سمت روش‌های نوین سوق داد و این کمک همه مسئولین کشوری را می‌طلبد.

وی عدم وجود صنایع تبدیلی به‌روز را یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: انگور ملایر می‌تواند با کیفیت خود جهانی شود و ارزش افزوده بالایی به دست آورد.

رضایی با بیان اینکه ثبت جهانی انگور ملایر به نقطه پایانی رسیده است و پرونده آن در فائو کامل است، گفت: ملایر در حوزه کشاورزی و باغداری ظرفیت بالای دارد و می‌تواند با یک تحول بنیادی در امر اشتغال حرکت سازنده‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات