خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

شهید «همدانی» با حُسن خلق انسان‌ساز اسلام بود

مسئول سازمان بسیج دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: حسن خلقی که شهید «همدانی» از آن برخوردار بود به گونه‌ای بود که افراد را تحت تأثیر قرار می داد و در واقع برای اسلام انسان‌سازی می‌کرد.
کد خبر: ۸۹۳۱۳۴۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹

شهید «همدانی» با حُسن خلق انسان‌ساز اسلام بوداحد امیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار «همدانی» اظهار داشت: ایشان مردی از تبار سپاه، علمدار و مجاهدی بود که یک گفتمان ویژه ای را در سپاه ایجاد کرد و نام «حبیب سپاه» برازنده قامت این مرد با اخلاص بود.

وی در خصوص ابعاد شخصیتی شهید «همدانی» تأکید کرد: اولین خصیصه ای که می شود در خصوص سردار «همدانی» نام برد اخلاص ویژه ایشان بود که در همدان «اظهر من الشمس» شد و در واقع نمونه کارهایی که ایشان انجام می‌داد در واقع محور اصلی آن بر اخلاص و خلوصی بود که در وجود این مرد رشید دوانیده بود.

مسئول سازمان بسیج دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد: کسی که با اخلاق همراه شود هم در دنیا و هم در آخرت، هم در زمین و هم در آسمان مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد:  اینکه می گویند خالص کردن عمل از خود عمل سخت تر است و شهید «همدانی» موفق شده بود به زیبایی این را در خود نهادینه کند که ما بسیاری مفتخریم که اعمال با اخلاص ایشان امروز زبانزد خاص و عام در جغرافیای ایران است.

امیری بیان کرد: حسن خلقی که شهید «همدانی» از آن برخوردار بود چه در خانواده چه در هیئت و چه در محیط کار به گونه ای بود که افراد را تحت تأثیر قرار می داد و در واقع برای اسلام انسان‌سازی می‌کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اخلاق خوب ایشان و تسلی دادن او به دیگران باعث شده بود که فضائل اخلاقی در وجود این شهید والامقام موج بزند، افزود: یکی از خصوصیات دیگر شهید «همدانی» تبسمی بود که همیشه بر لب داشت و چهره ایشان با آن تبسم زیباتر و دلنشین می‌شد.

مسئول سازمان بسیج دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به تواضع ویژه‌ای که در وجود این شهید بزرگوار موج می‌زد، ابراز داشت: تواضع ایشان به حدی بالا بود که همکارانی که در لباس سبز سپاه و در کسوت بسیجی با ایشان ارتباط داشتند خود را نزدیک‌ترین ملازم برای «حاج حسین» فرض می‌کردند.

* حشدالشعبی با تفکر «حاج حسین همدانی» راه اندازی شد

وی با بیان اینکه ناراحتی در چهره ایشان دیده نمی‌شد، بیان کرد: ایشان در زمانی که در همدان ساکن بود چه بعد از جنگ و چه قبل از جنگ، به صورت گمنام افرادی را شناسایی می کرد و به دور از چشم مردم مشکلاتشان را از نزدیک حل می کرد و بعد از شهادت ایشان ما به این مسأله پی بردیم که در واقع یکی از ابعاد شخصیتی ناشناخته وجود سردار «همدانی» بود.

امیری در خصوص شکل‌گیری نیروی بسیج مقاومت مردمی در سوریه، بیان کرد: شکل‌گیری این نیرو مدیون زحمات این سردار بزرگوار است و حشدالشعبی با تفکر «حاج حسین همدانی» راه اندازی شد که در آنجا نیروها تربیت می شدند و عموما کارهای مستشاری انجام می شد.

وی در خصوص عملیات‌های دفاع مقدس، گفت: اگر به متون و محتوای اسناد باقیمانده از جنگ که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی و کتب و دست نوشته هایی که موجود است به ویژه در کتاب «مهتاب خین» و سایر کتبی که در مورد شخصیت این شهید و یا در مورد عملیات ها است، می بینیم که هر جا «حاج حسین همدانی» حضور داشت فتح الظفر، قرین آن جبهه بوده است.

مسئول سازمان بسیج دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در خصوص فتنه سال 88، ابراز داشت: نقش اصلی شهید «همدانی» در فتنه سال 88 رفع نقاط کور ذهنی افرادی بود که در جهل خود غوطه ور بودند و با روشنگری آنها را از افتادن به ورطه های خطرناک و مقابله با نظام بر حذر داشت.

وی در ادامه افزود: در دفع بلایای فتنه از وجود نظام نقش «حاج حسین» نقش بی نظیری بود و این بر کسی پوشیده نیست و آینده زمانی خواهد بود که کتاب‌هایی در این حوزه نوشته خواهد شد.

امیری در پایان عنوان کرد: این شهید بزرگوار در اوج اقتدار تبعیت‌پذیری محض از ولایت فقیه داشت که رکن رکین این نظام است و در وجود این مرد مجاهد موج می زد و این تبعیت پذیری او را به یک شخصیت بی نظیر و منحصر به فرد تبدیل کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار