خبرهای داغ:
رئیس هیأت مدیره بنیاد سرلشگر «همدانی» عنوان کرد

شهید «حججی»‌ها تربیت شده سیره عملی شهید «همدانی»

رئیس هیأت مدیره بنیاد سرلشگر «همدانی» گفت: شهید «حججی»ها تربیت شده مکتب و سیره عملی شهید «همدانی» هستند که در درازمدت فرزندان این چنین تربیت می‌کند که می توانند اثرگذار باشند.
کد خبر: ۸۹۳۱۳۲۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

شهید «حججی»‌ها تربیت شده سیره عملی شهید «همدانی»علی‌اصغر عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، در خصوص ابعاد شخصیتی شهید «همدانی» اظهار داشت: شهید «همدانی» در عرصه‌های مختلف حضور داشت و در سپاه همه کاری را انجام می داد.

وی با اشاره به شخصیت شهید «همدانی» افزود: انسان وقتی خود را نمی بیند و آن وظیفه ای را که دارد انجام می‌دهد در نهایت به این می رسد که در همه عرصه‌ها ورود یابد و در عرصه‌های فرهنگی بسیار قوی عمل می‌کند.

رئیس هیأت مدیره بنیاد سرلشگر «همدانی» گفت: ایشان در عرصه نظامی، اجتماعی و اقتصادی بسیار قوی عمل می‌کرد و خوش فکر بود و راهکار ارائه می‌داد.

وی عنوان کرد: احداث باغ موزه دفاع مقدس یک فکر بی‌نظیر بود و عمق بصیرت این شهید را نشان می‌دهد.

عزیزی با اشاره به نقش مؤثر شهید «همدانی» در جمع کردن فتنه سال 88 ابراز داشت: ایشان مسأله شخصی با کسی نداشت و به مردم اعتماد کرد که این مهم بود.

وی در خصوص تشکیل کانون بسیج جوانان در همدان، بیان کرد: همدان اولین استانی بود که در کشور در آن یک کانون فرهنگی، تربیتی، هنری و ورزشی و ... تشکیل شده بود و این کانون در کل کشور نیز تأسی شد.

رئیس هیأت مدیره بنیاد سرلشگر «همدانی» با اشاره به ارتباط شهید «همدانی» با همه اقشار جامعه به ویژه هنرمندان از جمله کارگردان نامی «ابراهیم حاتمی کیا» و پرویز پرستویی افزود: انتشارات کتاب نشر 27 از تفکرات این شهید است که اکنون به یک انتشارات عظیم تبدیل شده و کتب سردار «همدانی» را نیز همین انتشارات به چاپ می رساند.

وی با بیان اینکه تجاربی که شهید «همدانی» در دفاع مقدس به دست آورده بود به سوریه برد و عملی کرد، افزود: اگر فرماندهی جنگ را در سوریه از ابتدا به شهید «همدانی» می‌دادند شاید آلام و مشکلات مردم سوریه کمتر می‌شد چراکه ایشان به مردم اعتقاد داشتند.

عزیزی تصریح کرد: امثال شهید «همدانی» در سوریه به شهادت رسیدند و اینجا برای اسلام حفظ شد و به آن چیزی که می خواست، رسید.

وی در توصیه به جوانان با بیان اینکه شهدا یک روش زندگی و انسان‌های نمونه اسلام هستند، گفت: جوانان ما برای ورود به زندگی خود را نبازند، زندگی معامله است و در این معامله برای اینکه سرشان کلاه نرود بهترین روش این است که سیره شهدا و عملکرد آنان را مطالعه کنند.

رئیس هیأت مدیره بنیاد سرلشگر «همدانی» ابراز داشت: سیره شهدا هم روش زندگی و هم درس استقامت است چراکه در بدترین شرایط شهدا در سوریه استقامت کردند و توانستند به آن نتیجه‌ای که می‌خواهند، برسند نه اینکه با کوچکترین مطلبی ناراحت شده و از میدان بیرون روند.

وی در خصوص جهاد و خوب فکر کردن گفت:  زمانی که انسان می خواهد یک کار مدقن و مهم و درستی را انجام دهد، این امر به خود انسان بر می گردد.

عزیزی ادامه داد: انسان باید عادت کند که در درون اجتماع چیزهای دیگری نیز وجود دارد نه به خاطر اشخاص بلکه به خاطر خدا؛ چراکه شهید «حججی»ها تربیت شده این مکتب هستند و این سیره عملی شهید «همدانی» است که در دراز مدت فرزندان این چنین تربیت می کند که می توانند اثرگذار باشند.

وی در پایان ابراز داشت: جوانان می توانند با مطالعه ابعاد شخصیتی مختلفی که امثال شهید «همدانی» داشتند مسیر آینده زندگی خود را بیابند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار