خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

ترور شاخصه‌های عاشورا، ترور امام حسین(ع) است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کسی که از روضه ها و کربلا درس مذاکره بگیرد باید به او جایزه داد، گفت: ترور شاخصه‌های عاشورا، ترور امام حسین(ع) است.
کد خبر: ۸۹۳۸۲۶۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

ترور شاخصه‌های عاشورا، ترور امام حسین(ع) استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی یمین در گردهمایی سیاسی کارکنان تیپ 32 انصارالحسین(ع) در جمع فرماندهان، مدیران، کارکنان، سربازان و بسیجیان این یگان با طرح شبهاتی نسبت به تحریف اهداف قیام عاشورا و ترور شاخصه های عاشورا بیان داشت: یکی از شبهات سکولارها و روشنفکرمآبان دینی این است که هدف امام حسین(ع) از خروج از مکه، حفظ جان خود و فرار از جنگ و شمشیر و شهادت خاندانش بود.

وی افزود: اگر کسی فرار کند از راه اصلی، سبکبال و تنها می‌رود و سریع حرکت می‌کند اما سپاه امام حسین(ع) از شاهراه و کند و همراه با خاندان حرکت کرد در حالی که ایشان می‌دانست کوفه سقوط کرده و جنگ در پیش است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر امام حسین(ع) قصد فرار و حفظ جان داشت چرا از مردم بیعت گرفت؟ بیان داشت: ترور شخص،ترور شخصیت و ترور شاخصه‌ها و اهداف، سه نوع ترور است و بدترین و کثیف‌ترین آنها ترور شاخصه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در زیارت عاشورا ابتدا آل زیاد و آل مروان و کسانی که بنیاد تحریف و مبارزه را گذاشتند لعنت می‌شوند و در نهایت عمربن سعد و شمر، ادامه داد: در استراتژی دشمن شناسی دینی کسانی که اهداف امام حسین(ع) را ترور می‌کنند به مراتب کثیف‌تر از شمر هستند.

حسینی یمین با اشاره به بیانات شهید مطهری در خصوص کربلا گفت: یکی از اشتباهات یا تحریفات کربلا این است که لشگر باطل را تحریف کرده و قاتلان اهل بیت(ع) را دارای ظواهری ترسناک و تاریک نشان می‌دهند، در حالی که قیافه قاتلان امام حسین(ع) اگر از ظاهر امام حسین(ع) نورانی تر و مذهبی تر نبود، نمی توانستند ایشان را به شهادت برسانند.

وی بیعت امام حسین(ع) با یزید را از دروغ‌ها و تحریفات دیگر کربلا در فضای مجازی عنوان کرد و اظهار داشت: اینکه امام حسین(ع) قصد بیعت با یزید را دارد،گزارش دروغ عمر سعد به یزید است و عمربن سعد کسی است که هم می خواهد ملک ری را داشته باشد و هم دستش به خون فرزند پیامبر آغشته نباشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با طرح سوالاتی از قبیل آیا این گزارش غیراز عمرسعد از کسی نقل شده است؟آیا این روایت ثقه و صحیح است و چرا عده ای به این روایت استناد می‌کنند؟ گفت: این خلاف عقل است که امام حسین(ع) بیعت با یزید را بپذیرد اما تسلیم عمرسعد شدن را نمی پذیرد.

وی اضافه کرد: این امر مانند این است که آیا می توان با ترامپ دست داد و بیعت کرد اما وزیرخارجه اش را قبول نکرد؟

حسینی یمین همچنین با اشاره به شبهه مذاکره امام حسین(ع) با عمرسعد گفت: سکولارها نمی‌توانند امام حسین(ع) را کنار بگذارند.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) نماد درگیری با استکبار است و سکولار اگر بخواهد با استکبار درگیر نشود باید قصه امام حسین(ع) را حل کند بنابراین باید کربلا را کاری کند که از درونش انقلابیگری بیرون نیاید و به همین خاطر دست به تحریف می زند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: این تفکر با تفکر مهدویت هم سازگاری ندارد و باید منتظر بود که آنها علیه مهدویت و امام زمان(عج) هم مقاله بنویسند.

 وی با بیان اینکه کسی که بتواند از روضه‌ها و قصه کربلا درس مذاکره و فرار و بیعت بگیرد باید به او جایزه داد، اظهار داشت: مذاکره در معنای امروز به معنای معامله و داد و ستد است.

حسینی یمین با بیان اینکه آیا امام حسین(ع)با ابن سعد اینگونه مذاکره کرد؟ گفت: امام حسین(ع) به عمرسعد نهیب زد که وای بر تو آیا حیا نمی‌کنی و بعد فرمود خدا تو را زود بکشد و هرگز تو را در روز قیامت نبخشد؛ آیا این ادبیات مذاکره است؟

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد:  ترور شاخصه های عاشورا، ترور امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات