دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی هر ساله با برپایی موکب‌های عزاداری و پیش بینی مکان‌هایی برای استراحت، میزبان زائران و عاشقان اباعبدلله (ع) بوده که به این شهر رنگ و بویی حسینی می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۴۵۵۶۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰

دیار سیدجمال قدمگاه زائران و عاشقان حسینیبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، تا قبل از گرم شدن تب زیارت اربعین در سطح کشور کمتر افرادی پیش بینی می‌کردند که در عرض چند سال این سفر معنوی به یک پدیده در بُعد بین‌المللی تبدیل شود.

تا قبل از سقوط رژیم صدام حسین زیارت بارگاه امامان مدفون در این کشور تقریبا نزدیک به محال بود به طوری که انجام این سفر منوط به عبور از مراحل متعدد و مشکل بسیاری بود.

پس از سقوط صدام در اوایل دهه 80 شمسی بود که تب سفر به کربلا در بین ایرانیان اوج گرفت و در همان سال‌ها بسیاری از هموطنان به علت آشفتگی امنیتی در مرز عراق به صورت قاچاقی وارد این کشور شده و کربلایی می‌شدند.

این وضعیت تا زمانی ادامه داشت که دولت مرکزی عراق به طور کامل مستقر شد و پس از این استقرار بود که سفر زائرین به عراق روال منظم‌تری به خود گرفت.

اکنون سفر اربعین در میان همه سفرهای معنوی به عراق به جایگاهی ویژه دست یافته که بعد احساسی و معنوی آن با چیز دیگری قابل قیاس نیست.

گویا  بسیاری از مردم سال خود را با این سفر آغاز می‌کنند و سیاره زمین در ذهن آنها به هنگام اربعین است که سفر سالیانه خود به دور خورشید را آغاز می‌کند.

شهرستان اسدآباد به عنوان یکی از مراکز مهم در مسیر کربلا سالانه پذیرای تعداد بی‌شماری از زائرین اربعین است که این موضوع به خودی خود باعث شلوغی مسیر در این ایام می‌شود.

طبیعی است پذیرایی و استقرار این تعداد از زائرین نیاز به برنامه‌ریزی قوی دارد که خوشبختانه این موضوع با تدابیر مسئولین محلی تا حد بسیاری صورت پذیرفته و هر سال هم نسبت به سال قبل منسجم‌تر شده است.

برپایی موکب‌های عزاداری و پیش بینی مکان‌هایی برای استراحت زائرین دو کار مهمی است که هر ساله از طرف دیار سیدجمال برای زائرین صورت گرفته و به این شهر رنگ و بویی حسینی می‌دهد.

تزریق احساسات برجسته معنوی به همشهریان در این ایام باعث می‌شود تا دورترین افراد از دین نیز جذب محیط زیبای اربعین شده و برای پذیرایی شایسته از زائرین به کمک متولیان این فضا بشتابند.

مردم دیار سیدجمال با برپایی 6 موکب به نام‌های شهید قهاری، خیمه الزهرا(س)، شهدای جنت‌آباد، شهید همدانی، پل شکسته و سیدالشهدا(ع) کربلا جنت‌آباد توانسته‌اند در چند روز اخیر بیش از 108 هزار پرس غذا را دربین زوار تقسیم کنند.

در خصوص نظرات مسئولین شهر در این زمینه گفتگویی با نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

*میزبانی از زائرین اربعین باعث افتخار دیار سیدجمال

اکبر رنجبرزاده در رابطه با موضوع فوق به خبرنگار بسیج گفت: عبور زائرین از دیار سیدجمال فرصتی استثنایی برای شهرستان است.

وی افزود: برای پذیرایی شایسته از زائرین اربعین حسینی نیاز به چشم اندازی منسجم داریم تا بتوانیم یک میزبانی شایسته را از زائرین داشته باشیم.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه میزبانی از زائرین اربعین باعث افتخار اسدآباد است، بیان داشت: باید با تدابیری صحیح بتوانیم خاطره ای خوب از این ایام  برای زائرین بسازیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما به این موضوع معنوی است نه مادی، افزود: هدف ما این است تا در این مسابقه میزبانی، شایسته‌ترین جایگاه را در بین شهرهای اطراف داشته باشیم.

رنجبرزاده گفت: می‌توان با عرضه محصولات در مسیر برگشت هموطنان را از ظرفیت‌های فراوان اسدآباد آگاه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات