خبرهای داغ:
رئیس اداره امور اوقاف و امور خیریه نهاوند خبر داد
رئیس اداره امور اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند از ثبت وقف یک باب عمارت به ارزش 600 میلیون ریال در دومین روز از دهه وقف در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۸۸۲۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

ثبت وقف یک باب عمارت در نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام فیض الله اسدپور ضمن گرامیداشت دهه وقف اظهار داشت: در دومین روز از دهه وقف 6 دانگ یک باب عمارت به مساحت 85 مترمربع در این شهرستان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه واقف خیر اندیش با هدف کمک به فقرا و مستمندان نهاوند اقدام به ثبت وقف این عمارت کرده است، افزود: ارزش ریالی این وقف 600 میلیون ریال است.

رئیس اداره امور اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت وقف جدید در زمینه های ساخت مسجد و حسینیه به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای 101 موقوفه و 500 رقبه است که درآمدهای حاصل از موقوفه ها در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش هزینه می شود.

اسدپور ابراز کرد:  اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با تبلیغات محیطی، نصب بنرها و توزیع بروشورها شهروندان را به این امر خداپسندانه تشویق می‌کند و با معرفی افرادی به عنوان یاوران و سفیران وقف در سطح شهرستان که این افراد به عنوان رابط بین اداره اوقاف در سطح شهرها و روستاها رایزنی می‌کنند.

وی گفت: امروز باید وقف هایی با نیات جدید با توجه به نیازهای جدید جامعه شامل وقف در موارد پزشکی، درمانی و بهداشتی، وقف در عرصه قرآن و قرآن آموزی و... انجام گیرد.

رئیس اداره امور اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند تصریح کرد: باید جایگاه واقعی عرصه های نوین و خدمات وقف در جامعه تقویت شود که اوقاف به عنوان امین موقوفات، فعالیت خود را در شناسایی، احیاء و عمران موقوفات بر اساس اجرای نیات واقفین خیراندیش انجام می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات